נא להכיר: זו המשפחתית הקומפקטית המהירה בעולם

אודי הציגה RS3 חדשה שכמו דורות קודמים לה, צפויה לנפץ שיאי מהירות ותאוצה. אודי מבטיחה גם יכולת דינמית משודרגת וריגושי נהיגה חסרי תקדים. כל הפרטים בפנים

ניר בן זקן | פורסם:20/07/2021
בקצרה:
  • 3.8 שניות ל-100 קמ"ש, 290 קמ"ש יהפכו אותה למהירה בקטגוריה
  • לפי ההבטחות, גם היכולת הדינמית גבוהה משמעותית מבעבר
  • צפויה לנחות בישראל בעוד חודשים ספורים
אודי RS3
AMG על הכוונת: אודי משיקה RS3 חדשה, גרסת קצה למשפחתית הקומפקטית, עם מרכב האצ'בק (חמש דלתות) וסדאן (ארבע דלתות). למרות שלל הבטחות לשיפור בכל פרמטר, דווקא המנוע - חמישה צילינדרים מוגדשים, 2.5 ליטר, 400 כ"ס - עובר ישירות מה-RS3 הקודמת. ההבדל: הסל"ד האפקטיבי לשיא ההספק נמוך מבעבר ונתון המומנט עלה במעט (51 קג"מ, 1.1+).
שוב יש תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה, אבל כיול שונה לבקרת השיגור מאפשר לה לזנק מהר יותר (בשלוש עשיריות) ולהגיע ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד. היא מהירה כך (בעשירית שניה תדמיתית) ממרצדס A45 AMG. הסרת מגבלת המהירות המרבית תאפשר 290 קמ"ש, 20 יותר מהמתחרה הישירה.
לא רק קו ישר: ל-RS3 מיתלים בגיאומטריה ייחודית עם בולמי זעזועים חדשים, כיול נוקשה יותר ומפסק סרנים רחב יותר מהדגם היוצא (ב-3.3 ס"מ מלפנים, ס"מ מאחור). הבלמים שודרגו בהשוואה לדגם הקודם עם מערכת קירור משופרת ב-20% וצמיחה קלה בגודל מלפנים (375 מ"מ). כאופציה יוצעו בלמים קדמיים קרמיים (380 מ"מ) שמלבד עמידות משופרת גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג. אופציה נוספת שתוצע הם צמיגי פירלי עם P-זירו טרופאו R השמורים בדרך כלל לדגמי קצה אקזוטיים.
תמונה כללית
השינוי המשמעותי יותר נוגע למערכת ההנעה עם דיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה, במקום יחידת האלדקס בדגם היוצא. יש חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים עם העברה של עד 100% לכל אחד מהם. לדברי היצרנית, הכיול החדש מנטרל תת היגוי ומאפשר החלקות כוח במצב "דריפט" ייעודי. אודי מציינת כי מחשב ניהול דינמי חדש - האוסף נתונים מכל המערכות המכניות לרבות מנוע, תיבת הילוכים, מערכת הנעה בלימה, היגוי - מאפשר תגובות מהירות ומדויקות יותר בכל אחת מהן.
תמונה כללית
מה עוד צריך לדעת: אודי השקיעה יותר מבעבר בבידול מראה בהשוואה ל-A3 רגילה, עם חרטום אגרסיבי יותר, פתחי אוורור ענקיים בפינות הפגוש הקדמי ותוספת פתחי אוורור למערכת הבלימה מאחורי בתי הגלגלים הקדמיים. תא הנוסעים כולל את הסידור המוכר של לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("10.1), אבל הם מציעים תצוגה שונה ומגוונת יותר מבדגמים הרגילים. יש גם מושבים עם תמיכה משופרת וגלגל הגה מצופה אלקנטרה.
תמונה כללית
מה אנחנו חושבים: אודי הולכת על כל הקופה עם ה-RS3 החדשה ועל הנייר נראה שהיא קובעת רף חדש של ביצועים בקטגוריה. עכשיו נותר רק לגלות אם היא מקיימת את ההבטחות ליכולת דינמית גבוהה מבעבר וריגוש יוצא דופן עבור הנהג. עד שלא נחווה, לא נדע.
19

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
14.

ויכלו להביא את סדנת abt לישראל תחת מותג אאודי כמו בגרמניה ובאחריות- ולהוסיף בסדנא עוד 70 סוסים ואז , עם 500 סוסים ובאחריות היה נהיה מעניין בקרוב יוצאת m2 עם מנוע 58 של m3 ... בעיה ...

13.

העם רוצה שיבואו לפה פולקסווגן אאודי סקודה סיאט וכל חברות רכב וישווקו בעצמם את הרכבים וישחררו אותנו מעול המתווכים (יבואנים) שעושקים את אזרחי ישראל כבר 70 שנה

12.

אם לא מאפשר החוק ליסוע במהירות של 290 קמ"ש ? לדעת שהרכב מסוגל ולא לנצל זאת לא באמת נותן כלום לרוכש. עדיף לרכוש רכב מנהלים ב 200 אלף פלוס מינוס וזהו.

comment-2-comment

11.

תודה YNET

10.

אבל זה לא עוזר בישראל כי מרבית המקומות אסור לנסוע מעל 100 קמש !!! אז אולי תעבדו על מחיר או אמינות או נוחות ???

9.

8.

7.

6.

5.

צר לי אבל טסלה זה רכב משפחתי ירוק עם ביצועים שווים ובחצי מחיר. נוהג בפרפורמנס ולא מתגעגע לבנזין. ונהגתי בחיים על כל המפלצות שאתם מעלים על הדעת. תמורה לכסף בוודאי לא תמצאו בצמפיון בוודאי לא באודי. אחלה רכב אבל אני לא מרחם עליכם כשתראו את מחירי הטיפולים והביטוח

4.

יש לי סופרב ולרעיתי פאסאט, היבואן הזה חזיר ברמה עולמית.

comment-2-comment

ואתה כנראה מזוכיסט

3.

comment-2-comment

הדבר האחרון שאפשר להגיד על חשמלי זה שהוא מעניין ! חסכוני - כן מהיר - כן אבל מעניין ??? לא !

2.

שמתכחשים לטיפולים שנעשו אצלהם במוסכים המורשים. מזל שיש קבלות.

1.

מאיצה יותר יותר מרגשת לא פחות ובחצי המחיר

comment-2-comment

תחפש בגוגל ותבין כי המעטים מכירים

comment-2-comment

לכל התגובות
0