האם הישראלים ממשיכים להזמין חופשות חרף האזהרות מפני אבישי כהן, מנכ"ל חברת אמדאוס ישראל שמספקת פתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות וכ-3,500 סוכנים ישראלים מתוך כ-4,500 עובדים על המערכות שלה, אמר בשיחה עם ynet כי "עקב הבלבול הקיים בשוק קשה לקבוע מגמה ברורה. אנחנו רואים קפיצות וירידות בהזמנות גם לעשרת היעדים הפופולריים. השינויים הם בהתאם לזמן הבדיקה ומשתנים בהתאם. זה מעיד שציבור הנוסעים מרגיש בלבול גדול ועל אף זאת עדיין מחפש איך למצוא חופשה אטרקטיבית בחו"ל ודרכים לממש זאת".
 על פי נתוני חברת אמדאוס ישראל
34 אלף נוסעים צפויים לעבור במהלך היום בנתב"ג, מתוכן כ-20.8 אלף נוסעים שיטוסו מישראל לחו"ל. טורקיה ממשיכה להוביל את טבלת הנופשים בחו"ל, בין היתר בשל חגיגות חג הקורבן שמתקיימות שם, עם 4,285 נוסעים. ארצות הברית במקום השני עם 3,400 נוסעים, יוון במקום השלישי עם 3,100 נוסעים וקפריסין במקום הרביעי עם מעל 1,000 נוסעים.
אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיים תדרוך עיתונאים והתייחס לנסיעות הישראלים לחו"ל: "גם הבוקר אנחנו עדים לתמונות של עומסים בנתב"ג ובמסוף טאבה בגלל הרבה מאוד ישראלים שטסים לטיסות לחו"ל. אנחנו רואים התקהלויות בתורים ומה שנראה כמו חוסר היענות להנחיות. התחלואה במדינות רבות בעולם עולה. וריאנט הדלתא מתפשט בהרבה מאוד מדינות ומי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו בהדבקה מיותרת".
עם זאת, הוא הדגיש: "על פי נתונים ראשוניים, היעילות נגד מחלה קשה נשמרת ויש הגנה של מעל ל-90 אחוזים נגד זן הדלתא וזו בשורה טובה מאוד שמדגישה את הצורך להתחסן".
ביום רביעי שעבר קיים ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים שבה המליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל. "אל תזמינו טיסות", הוא אמר.
שר הבריאות ניצן הורוביץ שב ומדגיש כי אין כל כוונה לסגור את נמל התעופה בן גוריון. בדיון אתמול, שבו השתתפו שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציגי המל"ל, אמר הורוביץ כי "אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג. הגישה הייתה ונשארה לנקוט צעדים לבלימת התחלואה במינימום פגיעה במשק ותוך שמירה על שגרת החיים".

מי שטס עלול, כאמור, להידבק בחו"ל, כפי שקרה לדניאל מיכלסקי בן 23 מכרמיאל: "אני בבידוד פה בלרנקה כבר שלושה ימים, עשיתי בדיקה לפני החזרה ארצה ויצאתי חיובי. זה שווה את זה, אני נהנה גם פה. עשיתי שני חיסונים, יהיה לי בידוד גם בארץ, אבל הכל טוב". מיכלסקי סיפר כי כעת הוא מרגיש טוב, אך לפני כמה ימים הרגיש לא טוב במשך יומיים. "קיבלתי את התשובה החיובית ב-12 ביולי ולקחו אותי לבידוד". הוא שוהה, יחד עם ישראלים נוספים, במלון של מבודדים.
1 צפייה בגלריה
מלונית קורונה בקפריסין
מלונית קורונה בקפריסין
עובד ממוגן במלונית הקורונה בקפריסין
שי מונדרי, בן 29, מטייל בימים אלה בלונדון שם הוסרו כל מגבלות הקורונה. "אני לא חושש", אמר בשיחה עם אולפן ynet. "בשביל להגיע ללונדון צריך לעשות ארבע בדיקות קורונה, כך שהכל בסדר, וגם הולכים עם מסכות במרחבים הסגורים. בקושי מגיעים לפה תיירים, רק ממדינות ירוקות ועדיין יש פה קורונה".