רשת אתרי האירוח סלינה מתרחבת: תהפוך את בית הכשרת הישוב, ששימש כבניין משרדים מול הים בטיילת הרבט סמואל בת"א, למלון רב הקומות הראשון שלה בישראל. המשרדים ששימשו את עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרת הישוב, שהייתה בעבר בעלת הבניין, שנמכר לחברת הביטוח מגדל ולאחר מכך נקנה על ידי האוליגרך רומן אברמוביץ' ב-200 מיליון שקל, יוסבו לסוויטות פאר בהשקעה של 15 מיליון שקל.
ל-ynet נודע כי סלינה תפעיל מחודש מרץ את המלון שייקרא סלינה ביץ' TLV, ויהיו בו 98 חדרים, לצד חללי עבודה, חדרי אירועים וישיבות. כמו כן, המלון יפעיל מועדון גלישה על החוף. סלינה שוכרת את הבניין מחברת קפסולה, המחזיקה בחוזה השכירות שלו. את מימון ההשקעה יעמידו יזמי הנדל"ן, האחים חג'ג', שחתמו על הסכם שיתוף פעולה עם סלינה באמצעות קבוצת חג'ג' שבבעלותם. סה"כ ישקיעו האחים חג'ג' 150 מיליון דולר במלונות עבור הרשת, שמתכוונת עד סוף 2022 להפעיל 30 מתחמים בארץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
בית הכשרת היישוב תל אביב
בית הכשרת היישוב תל אביב
בית הכשרת היישוב תל אביב
(צילום: ריאן פרויס)
"המלון יחבר בין אמנות אורבנית לבין מועדון הגלישה הראשון שאנחנו פותחים בארץ, כדוגמת מועדני הגלישה שלנו שלנו בקוסטה-ריקה ופורטוגל, שיציע גם ריטריטים לגלישה, השכרת ציוד ושיעורי גלישה ליד חוף עלמה", נמסר מסלינה. "המלון מיועד למנעד רחב של לקוחות, גם לאנשי עסקים".

מהסיירות להנפקה ב-1.2 מיליארד דולר

רשת סלינה הוקמה ב-2014 בפנמה על ידי שני ישראלים יוצאי סיירות, רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי, שפתחו הוסטל שהעניק לראשונה במדינה במרכז אמריקה תשתיות מתקדמות כמו אינטרנט מהיר, נקודות הטענה לסלולרי וחללי עבודה ל"נוודים אלקטרוניים". כיום הרשת מפעילה כ-150 מתחמי אירוח ב-23 מדינות. לישראל נכנסה סלינה ב-2020, וכיום היא מפעילה בארץ ארבעה מתחמים במעלה החמישה, בית אורן, נווה צדק ומכתש רמון. במארס ייפתח מתחם על הכנרת עם 114 חדרים. לאחרונה הונפקה הרשת בניו-יורק לפי 1.2 מיליארד דולר. בין משקיעיה: אדם נוימן, מייסד WeWork.
2 צפייה בגלריה
רפי מוסרי, ממקימי סלינה
רפי מוסרי, ממקימי סלינה
רפי מוסרי, ממקימי סלינה
(מתוך מצגת של סלינה)
לאחרונה חזרו המייסדים לישראל, לאחר שנים בדרום אמריקה. אחרי שנים בהם סרבו להתראיין אמר אתמול רפי מוסרי ל-ynet": "אנחנו העולם החדש של המלונאות. אנחנו לא דוד פתאל או מלונאים אחרים. כולם מעולים ומקצועיים, אבל הם הדור של פעם. סלינה מציעה מוצר חדש לדור ה-Z, שהסיבה לבוא אליו הוא לא החדר, אלא התוכן, היכולת לעבוד ולפגוש חברים".
איפה מתבטא השוני? "אנחנו לא מלון אנחנו פלטפורמת לייף סטייל. קטגוריה בפני עצמה. אצלנו אין גוד מורנינג סייר, ובל בוי שיקח ממך את המזוודה. את כל האנרגיה אנחנו משקיעים כדי שתרגיש טוב. הפילוספיה של החברה נולדה כשכתבנו את המשפט "לחבר בין אנשים". אני פוגש אצלנו מולטי מליונרים לצד תרמילאים ששוכרים מיטה ב-20 דולר. כשהם נפגשים במסעדה או בחלל עבודה כולם חברים, לא מעניין כמה כסף עשית. אנחנו הראשונים שעשינו דמוקרטיזציה מוחלטת בחדרים, יש מכל הסוגים, ולכל המינים".
הפסדתם בשנתיים האחרונות כרבע מילארד שקל, מאיפה האופטימיות להמשיך להשקיע? "ב-2021 סלינה עשתה הכנסות פי 3 מ-2020, והמשכנו לצמוח בקצב מטורף ונכנסנו למדינות חדשות. חברה כמו שלנו שמראה הפסדים זה תוצאה של המון השקעות. אנחנו בדרך לרווחיות, הקורונה עיכבה אותנו, ולמרות זאת בעלי הבית ב-150 אתרים שלנו ב-23 מדינות לא ויתרו עלינו כשוכרים. להפך, רמת הרלוונטיות שלנו גדלה. ההשקעה בת"א ברורה לנו, זאת העיר עם החוויה הטובה בעולם. אנחנו מכירים כל עיר בעולם, ואין כמו ת"א. אנחנו במו"מ על עוד ארבעה אתרים בעיר".
התפרסמתם בזכות ההוסטלים, עכשיו אתם פותחים מלון קומות, זו לא התברגנות? "קודם כל סלינה היא לא הוסטל. רק הישראלים הם היחידים שעוד קוראים לנו הוסטל. בכל אתר יש לנו 15% חדרים משותפים, אבל יש גם חדרים יקרים. סלינה מתאימה עצמה לכל סביבה. בת"א אין לי אפשרות לבנות קבינות על 40 דונם כמו בטולום במקסיקו שם יש לנו 100 קבינות על הים, ולכן לקחנו מבנה קומות. אבל החוויה תהיה סלינה".
ב-2014, על החוף בפנמה, חשבת שתוך 7 שנים השווי שלכם ינסוק ל-1.2 מיליארד דולר? "השוק מחליט מה השווי שלנו, לא היזם, בכל מקרה אני יכול להבטיח שסלינה עוד לא התחילה להניע. אנחנו נכנס בקרוב לתאילנד, לאוסטרליה, למדבריות של מרוקו, למצרים ולירדן".