בראש טבלת הדריבלים המוצלחים בליגת העל העונה, ניצב שם אלמוני יחסית בכדורגל הישראלי - הישאם לאיוס. כן, שחקן הפועל ת"א שהרשים בניצחון שלשום (שני) על מכבי נתניה, הצליח לעשות כמה דברים יפים גם בשני המחזורים הראשונים בהם קבוצתו הפסידה, וצבר בסך הכל 23 דריבלים מוצלחים (מתוך 35 ניסיונות), כשאחריו ברשימה שמות כמו אוסקר גלוך וגיא בדש (15), פארפה גויאגון (13) ודנילו אספרייה (11).
הקשר בן ה-21 שמגיע ממעיליא, כפר ערבי בצפון, ושבעונה שעברה פיספס עלייה לליגה הבכירה עם מ.ס כפר-קאסם, הפך תוך שלושה מחזורים לאחד השחקנים האהובים ביותר על האוהדים בוולפסון.
4 צפייה בגלריה
הישאם לאיוס מכדרר
הישאם לאיוס מכדרר
צבר בסך הכל 23 דריבלים מוצלחים. לאיוס
(צילום: עוז מועלם )
עם סיום העונה שעברה מיהרו המנהל המקצועי עומר בוקסנבוים ואחד מבעלי הפועל ת"א, שרון ניסנוב, לפנות ליו"ר כפר-קאסם, אחמד טאהא, בניסיון לשאול את היהלום שלו. בוקסנבוים עוד התלבט בינו לבין יוני סטויאנוב ששיחק בהפועל כפר-סבא (עבר לאחר מכן להפועל באר-שבע), אבל הימר לבסוף על לאיוס.
אלא שאז נכנסו מספר קבוצות למרוץ אחרי הקשר הצעיר, בין היתר הפועל באר-שבע, מ.ס אשדוד, בני-סכנין ובני-ריינה. אביו של הקשר הספיק להיפגש עם אשדוד שהציעה לרכוש אותו מיידית, מה שהוביל את איציק ניסנוב לשלוף צ'ק ולרכוש אותו תמורת 600 אלף שקל.
בוקסנבוים, שהוביל מאחורי הקלעים את מהלך הרכישה, התייעץ קודם לכן עם מספר אנשי כדורגל. מי שבעיקר הלהיב אותו היה מאמן הפועל כפר-סבא וחברו הקרוב, עומר פרץ. "קח אותו, הוא כוכב כדורגל", זרק לו פרץ. כשהוצגו בפני לאיוס האופציות לקראת העונה הנוכחית, הוא זה שבחר ללכת להפועל ת"א מאחר שמשפחתו וחבריו הקרובים הם אוהדי הפועל בכפר שנחצה בין אהדה לאדומים מת"א לירוקים של מכבי חיפה. "החלטתי ללכת עם הלב", הסביר לאיוס.
4 צפייה בגלריה
עומר פרץ מאמן הפועל כפר סבא
עומר פרץ מאמן הפועל כפר סבא
עומר פרץ, מאמן הפועל כפר סבא, לבוקסנבוים על לאיוס: "הוא כוכב כדורגל"
(צילום: אביהו שפירא)
מעבר ללב, יש לבחור רגלים זריזות וטכניקה גבוהה. נגד סכנין הוא השיג את מספר הדריבלים המוצלחים הגדול ביותר בליגה עד כה (11) למשחק. ומי במקום השני העונה באותה קטגוריה? שוב לאיוס, עם שבעה כאלו נגד מכבי נתניה, משחק שבו הוביל לפנדל ובישל את השער השני לקייס גאנם.

מפאוק מעיליא להפועל ת"א

ההצלחה של לאיוס בכפר-קאסם הובילה אותו לזימון לנבחרת הצעירה שאותה אימן באותה תקופה אלון חזן, ונראה שהקפיצה הגדולה שלו בחודשים האחרונים צפויה להפוך אותו לשחקן משמעותי יותר במפגש הכפול מול אירלנד על הכרטיס ליורו עד גיל 21. אבל הפריחה בהפועל ת"א וההשתלבות בנבחרת הצעירה הם הקצפת, שעד אליה היה צריך לאיוס לעבור דרך ארוכה וקשה.
לאיוס גדל בכפר מעיליא. הוא ופסוטה הם היישובים הערביים היחידים בישראל שהרוב המוחלט של תושביהם (יותר מ-99 אחוז) הם נוצרים קתולים. רמת ההכנסה בכפר היא הגבוהה ביותר מבין היישובים הערביים בישראל, וכ-30 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת הם אקדמאים ובעלי מקצועות חופשיים. אביו אנטון הוא עו"ד, האם סוהא מסייעת לו במשרד, בעוד אחד משני אחיו הגדולים, רוני, הוא סוכן שחקנים.
4 צפייה בגלריה
לאיוס ואוז'בולט חוגגים
לאיוס ואוז'בולט חוגגים
הפריחה בהפועל ת"א היא הקצפת. לאיוס ואוז'בולט חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
החלום הגדול של אביו היה שבנו יהיה הראשון מהכפר שיהפוך לכדורגלן מקצועני, ולכך דחף אותו מהרגע הראשון. בין טיולים בוואדי הסמוך ותעודת בגרות מלאה בתיכון בכפר, לאיוס ניסה לפלס את דרכו בענף.
אחרי שניסה את מזלו במכבי חיפה, הפועל עכו ומטה-אשר בגילאי הילדים, הוא הצטרף לפאוק מעיליא. מדובר במועדון מקומי שהמאמן אנדריי פראן הצליח לבנות באמצעותו שיתוף פעולה עם פאוק סלוניקי, לקח מהמועדון היווני תוכניות עבודה וגיבש סביבו חבורת נערים שמנסה להתקדם דרך הכדורגל. בסופו של דבר עלתה הקבוצה מהליגה האזורית לליגת העל, כשהכוכב הגדול שלה היה לאיוס.
בעקבות ההצלחה בפאוק מעיליא, הוא החליט לעלות מדרגה ויצא למבחנים בקבוצת הנוער של מכבי פ"ת, שאליה התקבל יחד עם שמות כמו ליאל עבדה ואור בלוריאן. הקושי בנסיעות הארוכות והרצון להצטיין גם בלימודים גרמו לו לעזוב אחרי מספר חודשים. לאיוס הצטרף לנוער של סכנין, אבל בילה בעיקר על הספסל. בעונתו השנייה, יחד עם אוסמה חלאיילה, הפך לשחקן מרכזי כשהשניים הובילו את קבוצת הנוער לדירוג השיא שלה, מקום השלישי בליגת העל רק אחרי מכבי פ"ת ומכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
הישאם לאיוס ודן אייבינדר
הישאם לאיוס ודן אייבינדר
מפאוק מעיליא לליגת העל. לאיוס ואייבינדר
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שסיים את גיל הנוער הכין לעצמו לאיוס קליפ ביצועים והעביר אותו בין קבוצות באירופה, ומי שקלטה את הפוטנציאל הייתה קרפטי לבוב. אחרי מספר משחקים בקבוצה האוקראינית, כולל מול דינמו קייב ושחטאר דונייצק, המועדון התפרק וירד לליגה השלישית, מה שבסופו של דבר גרם ללאיוס לחזור ארצה. הכישרון הצעיר לא קיבל הצעות מליגת העל וחתם במ.ס כפר-קאסם, שבה שיחק במשך שנתיים בלאומית. בעונה הראשונה הקבוצה ניצלה ברגע האחרון מירידה, ובשנייה הצליחה לפספס עלייה לליגת העל לאחר שהחמיצה פנדל במחזור האחרון. לאיוס עצמו לא החמיץ את ההזדמנות, חתם בהפועל ת"א ועלה לליגה של הגדולים.
בקיץ עבר הקשר לגור בבת-ים. המשפחה שלו, כולל עשרות מבני הכפר, מגיעים לכל משחק של הפועל ת"א, שעתיים נסיעה לכל כיוון, כדי לעודד מקרוב את הכוכב שלהם. "נתנו לי את כל הגיבוי שהייתי צריך ואני שמח שהשתלבתי מהר. כל מי שנמצא סביבי - אבא שלי, המשפחה והחברים - כולם אוהדי הפועל ת"א וזו הסיבה לבחירה שלי", סיכם לאיוס רגע אחרי שכיכב בניצחון על נתניה.