בילינסון ורמב"ם דורגו בראש רשימת בתי החולים בדירוג שביעות הרצון של המאושפזים. כך עולה מסקר חווית המטופל של משרד הבריאות, שבוצע בקרב כ-12 אלף משוחררים מאשפוז בין החודשים מאי עד דצמבר 2021, קרוב למחציתם בני 65 ומעלה.
קראו עוד:
כמו הציונים בשנים קודמות, גם בפעם המחלקות הפנימיות קיבלו את הציונים הנמוכים ביותר, בעוד מחלקות הכירורגיה קיבלו את הציונים הגבוהים יותר. על פי תוצאות הסקר, שיעור המאושפזים במסדרונות נמצא במגמת ירידה, אך הוא עדיין עומד על שבעה אחוזים. כלומר, קרוב לאחד מכל עשרה מאושפזים לא מאושפז בתנאים נאותים בחדרי האשפוז.
1 צפייה בגלריה
בראש הרשימה. בית חולים בילינסון
בראש הרשימה. בית חולים בילינסון
בראש הרשימה. בית חולים בילינסון
(צילום: דוברות מרכז רפואי רבין)
בתי החולים השרון ומעייני הישועה קיבלו ציון 88 יחד עם בתי החולים בילינסון ורמב"ם, שקיבלו את הציון 87 – והגיעו לצמרת דירוג בתי החולים שהמאושפזים בהם דיווחו על רמת שביעות הרצון הגבוהה ביותר.
גברים מרוצים יותר מנשים, וחולים כרוניים מרוצים פחות בכל הפרמטרים. מאושפזים שניתנה להם האפשרות לבחור בית החולים, מרוצים יותר מאלו שנמנע מהם לבחור
בית החולים הסקוטי ובית החולים המשפחה הקדושה בנצרת זכו לציונים גבוהים יותר – אך מספר המאושפזים בהם נמוך משמעותית. גם בתי החולים החיפאים כרמל ובני ציון קיבלו את הציון 87, ולאחר מכן שערי צדק עם 86.
בית החולים סורוקה קיבל את הציון 84 ולאחר מכן איכילוב עם 83. בית החולים הגדול בישראל, המרכז הרפואי שיבא, קיבל את הציון 81, יחד עם וולפסון שקיבל ציון זהה. אסף הרופא קיבל את הציון 80, ולתחתית הגיעו בית החולים זיו בצפת עם 77, הלל יפה בחדרה עם ציון זהה ובית החולים ברזילי באשקלון עם 78.
עוד עולה מהסקר כי מטופלים צעירים, בין הגילים 34-18 פחות מרוצים בהשוואה למטופלים בני 34 ומעלה. בנוסף, נמצא כי מטופלים אלקטיביים מרוצים יותר בכל הפרמטרים בהשוואה למטופלים שהגיעו דרך חדר המיון. בנוסף, גברים מרוצים יותר מנשים, וחולים כרוניים מרוצים פחות בכל הפרמטרים. מאושפזים שניתנה להם האפשרות לבחור בית החולים, מרוצים יותר מאלו שנמנע מהם לבחור.

"הישג יוצא מגדר הרגיל של בילינסון והשרון"

"ההישג היוצא מגדר הרגיל של בילינסון והשרון במרכז רפואי רבין הוא תוצאה של מצוינות הצוותים הרפואיים ועבודה מסביב לשעון, באחת התקופות הקשות שידעה מערכת הבריאות בישראל", אמר ד"ר איתן וירטהיים, מנהל בתי חולים בילינסון והשרון. "דווקא בתקופה כה קשה ומאתגרת הצלחנו לייצר עלייה בשביעות הרצון של המטופלים במחלקות הפנימיות. אני גאה לעמוד בראש צוות מקצועי ונחוש, בזכותו בתי החולים בילינסון והשרון הגיעו להישגים נהדרים אלו. דוח סקר שביעות רצון של משרד הבריאות משקף לציבור בישראל את מה שאלפי המטופלים שלנו רואים בכל יום – צוות רפואי מקצוען ואכפתי לחולים, שלצד רפואה מעולה מעניק יחס, קשב ואכפתיות. נמשיך לפרוץ דרך ולהיות חוד החנית בישראל תוך עמידה בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר".
"משרד הבריאות רואה חשיבות רבה במתן שירות מצוין לכלל המטופלים", אומר מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש. "בהשוואה לנתוני בדוח הקודם, משנת 2018, ניכר כי גם בתקופת הקורונה מרבית בתי חולים הצליחו לשמור על שביעות רצון גבוהה של המטופלים ואף להשיג שיפור נוסף. זאת על אף ההתמודדות של בתי החולים עם הקורונה, תוך צמצום או סגירה של מחלקות פנימיות ועומס על הצוותים המטפלים. הדבר מעיד על איכות המטפלים והמסירות הרבה שלהם למטופליהם. משרד הבריאות פועל על מנת לקדם את שיפור חווית המטופל בשיתוף פעולה עם בתי החולים וקופות החולים".