24
צילום: יח"צצילום: יח"צ

חשיפה: אופניים חשמליים תלת גלגליים תוצרת כחול לבן

חברת ההזנק הצעירה ריבולטז חושפת את הפורטו, אופניים חשמליים ייחודיים עם מנגנון תלת גלגלי המאפשר שיפור היציבות ויכולת נשיאת משקלים גבוהים. הנה כל מה שצריך לדעת עליהם

ניר בן זקן | פורסם:12/05/2022
בקצרה:
  • לא רק בקטנוע: שני גלגלים מלפנים בטוחים יותר מאחד
  • הבטיחות גבוהה יותר, כושר הנשיאה משופר משמעותית
  • המחיר מתחיל ב-13 אלף שקל
כחול לבן: חברת הזנק ריבולטז (Revoltz) הוקמה על-ידי המנכ"ל אמיר זייד, בוגר לימודי עיצוב רכב ב-FSD במילאנו, וניל אובריין, מנהל המוצר המביא עמו ניסיון עשיר בתעשיית האופניים ובחברת סופט וויל שפיתחה בתחילת העשור הקודם שיכוך תוך גלגלי לכיסאות גלגלים ואופניים, והפכה ל-REE המפתחת פלטפורמה חשמלית ייחודית לתעשיית הרכב.
הפורטו (Porto, שינוע, באיטלקית) הם אופניים חשמליים עם צמד גלגלי היגוי מלפנים וגלגל מניע מאחור, שייעודם המוצהר משלוחים במרכזי ערים. לדברי אובריין "זה כלי עם יכולת תמרון בתנועה צפופה של אופניים חשמליים, יכולת נשיאת משקל גבוהה ותכנון הנדסי מתקדם כמקובל בתעשיית הרכב".
"שלוש הנקודות המרכזיות שהנחו אותנו בתכנון היו בטיחות, חוסן מבני ואמינות, נושאים שלא מקבלים כמעט ביטוי בתעשיית האופניים החשמליים. עם זאת המחיר אמור היה להישאר נגיש וצפוי להתחיל מ-13 אלף שקל".
צילום: יח (צילום: יח"צ)
חשמלי תלת-גלגלי: כבסיס משמשת לכלי שלדה בעיצוב דומה למקובל באופניים חשמליים המשלבת התקן לסוללה, ומנוע חשמלי המחובר לגלגל האחורי. אבל היא עשויה אלומיניום המאפשר משקל עצמי נמוך יחסית של בין 30 ל-40 ק"ג בהתאם לגרסה. טווח הנסיעה עומד על 100 ק"מ בין טעינות סוללה, הניתנת להחלפה מהירה.
צילום: יחאמיר זייד וניל אובריין (צילום: יח"צ)
החידוש העיקרי בפורטו הוא הוא כמובן החלק הקדמי, עם מנגנון הטיה בעל שני גלגלים, בדומה למערך המתלה בקטנועים פיאג'ו MP3 למשל, או באופנוע ימאהה נייקן. היתרונות: יציבות מוגברת, כושר בלימה משופר ועד התמודדות עדיפה עם מכשולים. כבונוס ניתן לנעול את המנגנון ולחנות ללא צורך ברגלית. הודות לכל אלה מסוגלים האופניים לשאת מטען של עד כ-60 ק"ג, גבוה משמעותית מכל אופניים חשמליים. החברה תאפשר לרכוש אותו גם באופן מותאם עם משטח העמסה חלק, ערסל ייעודי ועד קופסאות תרמיות השומרות על חום-קור.
המתלה הקדמי הוא מסוג עצמות עצה כפולות המאפשר היגוי באמצעות הסטת הגלגלים ימינה או שמאלה בעזרת הכידון כמקובל ברכב, או באמצעות הטיה כמו בכלי דו-גלגלי. משכך מחבר בין צמד זרועות A עליונות ואחראי לספיגת הזעזועים מלפנים. הגלגל האחורי הוא בגודל סטנדרטי לאופניים חשמליים בעוד מלפנים ניתן לבחור בכמה גדלים בהתאם לצורך.
צילום: יח (צילום: יח"צ)
את האופניים הייחודיים ניתן יהיה לרכוש באופן רגיל או כשירות ליסינג עם תשלום חודשי הכולל תיקונים, כלי חלופי אם נדרש וביטוח נגד גניבה. מנגנון נעילה אוטומטי לגלגל האחורי, אזעקה וחיישני איתור יאפשרו ניהול ומעקב אחרי הצי. עכשיו נותר רק להמתין לרכיבת מבחן עירונית ראשונה.
לכתבה זו 24 תגובות
הוספת תגובה
24

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
20.

גם אם תקשור אותם בלילה עם עם שרשראות ומנעולים רבים , בבקר תמצא אולי את השלדה.

19.

אשמח לאחד כזה מעניין איך הוא בעיר עם עליות? טבריה למשל הוא נחנק נראה לי

18.

אפשר לעצור את האופניים מבלי ליפול. טוב לאנשים שקשה להם לשמור שיווי משקל. בטוח יותר, אלה לא אופני מרוץ אלא אופניים פרקטיים לכל משימה.

17.

16.

בשני גלגלים יש יכולת תנועה בכל פקק. שלושה גלגלים יוצרים נפח גדול ואין אפשרות לנוע בפקק. החידוש הזה מיושן.

15.

רק שהקטנוע לא מוגבל בטווח,משתחל הרבה יותר טוב וסוחב הרבה יותר.... אם זה היה עולה 6K היה אולי מעניין.

14.

13.

12.

בקיצור הולך לקנות מובי 125 סמ"ק ומקבל עודף מ 13K

11.

10.

באירופה נוסעים עשרות אלפי אופניים כאלה של לפחות 3 יצרנים? תלת אופן שגלגליו הקדמיים מוטים בסיבוב ומונע חשמלית. אולי זה זול יותר או יפה יותר או קל יותר, אולי גם לא. למעשה בהולנד ילדים מוסעים כך לבית הספר (או באופניי מטען חשמליות דו גלגליות). והרבה מהחבילות של משלוחי אוכל ואמזון מחולקים כך

comment-2-comment

9.

8.

ואם אין אפשרות קיפול זה יכול להוות חסם גדול בפני הרבה לקוחות פוטנציאליים

7.

להוציא מהחוק את כל הכלי רצח האלו. מקווה שהחברה שלכם תפשוט רגל מהר

6.

5.

סיטרואן אימו נמכר ב 20 אלף שח באירופה.... אופניים ב 13 ??

4.

כל תל אביב אופנועים עם "פדלים" על המדרכות טסים כמו לא יודע מה (הם ממש לא אופניים, בשביל לדווש ככה אתה צריך להיות מינימום אלוף טור דה פראנס) רכבים "קטנים" בלי לוחית רישוי, ריקשות על המדרכות נוסעים כמו מטורפים ממש הודו

3.

comment-2-comment

2.

1.

ראיתי את הכלי בתערוכת אקומושן. עיצוב בליגה אחרת של כלי בטוח, איכותי ומתקדם המחליף טנדר חלוקה או מסיע בבטחה את הילדים לביה"ס ולגן. שיהיה המון הצלחה

comment-2-comment

החזירות כמו שהיתה בבטר - פלייס תפיל אתכם. אופניים כאלה צריכים לעלות מקסימום 50 אחוז יותר מאופניים חשמליים 2 גלגלים. כמה זמן יקח לסינים לדעתכם ליצר כאלה (דומים, לא העתק כמובן) שיהיו במחיר קצת יותר מהרגילים??

comment-2-comment

די כבר עם כל החשמליים האלו, זה כלי רכב לעצלנים פורעי חוק שדוחקים את הולכי הרגל מהמדרכות!

לכל התגובות
0
מצב לילה
מצב לילה