שובה של הקורונה: מתחילת החודש מספר המאומתים לנגיף נמצא בעלייה מתמדת, ובתחילת השבוע, בפעם הראשונה מאז תחילת אפריל, מספר המאומתים עבר את ה־10,000. גם מספר החולים קשה נמצא בעלייה. מספרם עומד כעת על 168 ובסך הכול, בכל השבוע האחרון, אושפזו 170 חולים שמצבם קשה - כמעט פי 2 ביחס לשבוע הקודם. מספר המאושפזים ביום ראשון היה גבוה מ־600, לראשונה זה חודשיים. מקדם ההדבקה עמד אתמול על 1.32.
הבוקר (ג') אומר פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, לאולפן ynet, כי אנחנו ללא ספק בגל שישי. עם זאת, לדבריו, בשלב הזה אין צורך לשנות את המדיניות של ישראל בקורונה. "אין הגבלות התנהלות, הייתי משאיר את זה ככה", הוא אומר ומוסיף, "בגל האומיקרון 70-60 אחוז מהאוכלוסייה נדבקה, וייתכן שהווריאנטים העכשוויים מדביקים גם מחלימים, אבל אנחנו עוד לא יודעים לומר אם ייתכן וכן יש הגנה מפני תחלואה קשה, וזה מה שחשוב.
"ייתכן שההגנה בכל זאת מתקיימת גם בהינתן החיסונים וגם בהינתן גל ההדבקות של האומיקרון. אבל לאור מספרי המאומתים הגבוהים, חשוב שכולנו נגן על עצמנו. כמו למשל, מסכות במקומות סגורים, לצמצם אינטראקציות חברתיות. יש כלים ברמה האישית להתגונן וברמת המדינה צריך לראות לאן מתפתח".
קראו עוד:

עלייה משמעותית במאושפזים ובחולים קשה

פרופ’ מיכל חוברס, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים מאיר מקבוצת הכללית שבכפר־סבא, לעומת זאת, תומכת בהחזרת המסכות. “כדאי להחזיר את המסכות למקומות הסגורים בהקדם לטובת הבריאות של כולנו”.
לאחר שבבית החולים מאיר נפתחה מחדש מחלקת הקורונה, ומאושפזים בה 22 חולים, חמישה מהם מונשמים, היא אומרת: “אנחנו למודי־סבל מהעומס על מחלקות הקורונה עד לא מזמן. נכון שלא מדובר בהיקף של הגלים הקודמים, אבל אנחנו רואים עלייה משמעותית במאושפזים ובחולים קשה. במצב הנוכחי, כשאין חובת בדיקות מוסדיות, אין פיקוח ולא ברור אם אנשים נבדקים בבדיקות ביתיות או לא, אני סבורה שיש לקרוא לחבוש שוב מסכות במקומות סגורים”.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
מחלקת קורונה בבית חולים בלינסון
הנחיה לפתוח את מחלקות הקורונה מחדש
(צילום : יריב כץ)
על רקע העלייה המתמשכת בתחלואה ובמספר החולים במצב קשה, משרד הבריאות פנה לבתי החולים וביקש מהם להיערך לפתיחת מחלקות הקורונה. כמו כן, ביקש משרד הבריאות לבדוק את החולים שמגיעים לבתי החולים, כדי לשלול שהם מאומתים לנגיף.
במשרד הבריאות ציינו כי בשלב זה אין מניעה להמשיך אשפוז של חולים מאומתים במתחמים ייעודיים במחלקות. "לפי ההנחיות, עם הגעה של מיצוי 80% ממיטות המיועדת לקליטת מטופלים באשפוז, יש לפתוח מתחם או מחלקה נוספת והכול בהתאם למורכבות החולים המתאשפזים ללא צורך בהנחיה נוספת ממכלול אשפוז".
כמו כן הנחה משרד הבריאות כי יש להמשיך להכשיר צוותים לטיפול בחולי קורונה, ולבצע רענון לצוותים הפועלים. "בתי חולים שטרם השלימו את פיתוח ממשק הדיווח על מאושפזי קורונה על פי האפיון המלא שהוגש על ידי אגף המחשוב, נדרשים להשלים זאת באופן מיידי", נכתב. "עד להשלמת הממשק, על בית החולים לדווח למכלול אשפוז באופן ידני את מצבת המאושפזים המאומתים במוסד, בכל המחלקות".