למנויים בלבד: מייסד טלגרם, פבל דורוב, חשף בסוף השבוע את שירות המנויים בתשלום של הפלטפורמה. השירות, שייקרא "Telegram Premium", יעניק למשתמשים גישה למגוון רחב של פיצ'רים ואפשרויות שימוש חדשות. השירות צפוי להיות זמין לשימוש במהלך השבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טלגרם
אפליקציית טלגרם
טלגרם
(צילום: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי דורוב, חלק מהפיצ'רים שיגיעו לשירות החדש יכללו בין היתר את היכולת לשלוח קבצים גדולים יותר, זאת לצד גישה לסטיקרים אקסקלוסיביים למשתמשי פרימיום וכן את האפשרות לבחון ולהשתמש בפיצ'רים חדשים של הפלטפורמה לפני שהם מגיעים ליתר המשתמשים.
ההשקה של טלגרם פרימיום לא מפתיעה במיוחד, אם כי נראה שלקח לדורוב די הרבה זמן לגבש את הדרך בה יוצע המנוי למשתמשים. דורוב הכריז על כוונתו לשלב מנוי בתשלום בפלטפורמה שלו כבר בשנת 2020.
2 צפייה בגלריה
פאבל דורוב
פאבל דורוב
פבל דורוב, מייסד טלגרם
(צילום: Dan Taylor)
דורוב הדגיש כי השקת השירות החדש לא תפגע בשום צורה במשתמשים שיבחרו להמשיך להשתמש בטלגרם באופן חינמי לחלוטין. הוא אף ציין כי במקרים שבהם משתמש פרימיום ישלח קובץ גדול במיוחד למשתמש רגיל, הנמען יוכל לצפות ולהוריד את הקובץ ללא שום הגבלות מצד הפלטפורמה. בסך הכל, נראה שהשירות החדש יספק שינויים קלים, אך כאלה שעשויים להיות משמעותיים למשתמשים הכבדים של הפלטפורמה, בדומה לדרך שטוויטר מספקת פיצ'רים ייחודיים במסגרת שירות המנויים שלה, Twitter Blue.
הפרט היחידי שדורוב לא דיבר עליו הוא המחיר של השירות חדש. עם זאת, על פי דיווח של אתר Neowin, שחקר לעומק את הקבצים של גרסת הבטא של השירות, המחיר החודשי של טלגרם פרימיום יהיה 5 דולר בחודש. דברים נוספים שהתגלו במהלך חקר גרסת הבטא חושפים לא מעט פיצ'רים מעניינים שעשויים להגיע לשירות, בהם האפשרות לכתוב הודעות טקסט באמצעות קול (Voice-to-text), אפשרויות התאמה אישית חדשות וכן אפשרות לכבות פרסומות המוצגות למשתמשים בערוצים פומביים גדולים.