שנת הלימודים תיפתח השבוע (ד'), וילדי ישראל ישובו במהרה לשיעורי החשבון והעברית, המדעים והאנגלית. כשרובם יקטרו על שיעורי הבית וימתינו מעט לחופשי החגים, לחלקם תהיה סיבה קסומה לשוב לבית הספר בהקדם: "האקדמיה לדיסני" - קורס המיועד לתלמידים מחוננים בכיתות ה', ששם דגש על טיפוח יכולות קוגניטיביות דרך הסרטים המצוירים הקלאסיים.
לבנת שלזינגר (37) היא סופרת ואשת חינוך ותקשורת ב-15 שנים האחרונות, המלמדת בשלושה בתי ספר שונים קורסים מיוחדים על דיסני. שלזינגר זיהתה כי בתוך הסרטים נמצאים מסרים מלמדים כמו הקשבה לזולת, פיתוח סקרנות וביטוי רעיונות בלתי שגרתיים. לאחר שחברה טובה הציעה לה להפוך את האנקדוטות הללו לקורס לימודי, שלזינגר החלה לכתוב סילבוס נרחב סביב דיסני.
הקורס מתפרס על פני 15 שיעורים לאורך שנת הלימודים, כשכל מפגש אורך שעה וחצי ומעמיד את התלמידים בפני אתגר חשיבתי. בשיעור הראשון שלזינגר מכניסה את התלמידים לקורס דרך "עולמו של וולט". הסיבה: ללמד אותם להתמודד עם כישלונות כמו שוולטר אליאס דיסני, האיש שהקים את אימפריית דיסני במאה הקודמת, נכשל לפני שהגיע לפסגה והתמודד עם לא פחות מהתאבדות כלכלית בתחילת הדרך. בשיעור נוסף המשלב בין היסטוריה ודיסני, התלמידים נחשפים ל"שחור, לבן ואחר" - היבטים בסרטי דיסני שנוגעים לגזענות ולקבלת השונה. בשיעור אחר התלמידים משחזרים סצנות של דיסני באופן פארודי ומשעשע יחד עם חברים לספסל הלימודים, כאלה המתמודדים עם לקויות למידה. "זה רק נראה כמו שיעור מוזר", מספרת שלזינגר, "אבל מדובר בשיעור ספרות לכל דבר, שמעביר את אותם התכנים שחשוב למערכת החינוך שילדים יצברו, כמו איפיון דמות למשל. רק במקום ש"י עגנון, הם מאפיינים את פוקהונטס".
כיום, כאמור, הקורס מותאם למחוננים בלבד, אלא ששלזינגר שואפת לפתוח את הקורסים האלה לכלל התלמידים במערכת החינוך: "דרך הלמידה השונה הזאת אפשר גם להציל תלמידי שוליים שמערכת החינוך לא רואה".
3 צפייה בגלריה
לבנת שלזינגר
לבנת שלזינגר
לבנת שלזינגר
האזינו לסיפור המלא על האקדמיה של דיסני ב"אבק פיות" - פודקאסט סרטי דיסני מבית ynet. בכל פרק משי אייד לוקחת אתכם למסע קסום בין נסיכות ואבירים, יצורים קסומים וקולות בלתי נשכחים - ובעיקר זיכרונות ילדות משותפים. האזינו והירשמו כבר עכשיו לפודקאסט בלחיצה על אפליקציית הפודקאסטים העדיפה עליכם הנמצאת מתחת לנגן.