על פניו, הגלקסי S21 FE הוא מכשיר נהדר - הוא כולל מפרט מתקדם, מערך מצלמות טוב, ממשק חדש מבוסס אנדרואיד 12 וחוויית שימוש נוחה וקלה לתפעול. האם האיחור הלא כל כך אופנתי בהשקת המכשיר עשויה לפגוע ברלוונטיות שלו בשוק?
2 צפייה בגלריה
גרסת המעריצים מכה שנית, גלקסי S21 FE
גרסת המעריצים מכה שנית, גלקסי S21 FE
גרסת המעריצים מכה שנית, גלקסי S21 FE
(צילום: Samsung)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

את סדרת ה-FE (ראשי תיבות של Fan Edition, גרסת המעריצים) קיבלנו מסמסונג לראשונה לפני שנה וחצי והמכשיר הראשון בסדרה (וזה שאני משתמש בו באופן אישי), הגלקסי S20 FE, זכה להצלחה רבה, גם בישראל. המכשיר, שהציע מפרט מתקדם (שעושה את העבודה נהדר גם היום) וחוויית שימוש נוחה למדי, סיפק את חוויית הדגל של סמסונג במעטפת מוזלת יותר ובמחיר נוח לכיס. סמסונג כמובן שיווקה את המכשיר עם מעט שינויים בהשוואה למכשירי הדגל הרגילים, כשאלה מתקבלים בהחלט בתמורה למחיר וחלקם אף הציגו שינויים לטובה בהשוואה לסדרת הדגל הרגילה. אז מה חדש הפעם?

עיצוב

בדומה לחוויית השימוש שהוצגה לנו עם ה-S20 FE, גם הפעם סמסונג עיגלה מעט פינות על מנת להוריד את המחיר, אבל השאירה את מה שחשוב באמת בתוך החבילה. העיצוב החיצוני של המכשיר מזכיר מאוד את זה של סדרת גלקסי S21, רק שהפעם מערך הצילום האחורי משתלב באופן טבעי עם גב המכשיר ולא עם המסגרת שלו. המכשיר נראה ומרגיש נהדר ביד, הוא קל משקל (177 גרם) ונוח מאוד לשימוש.
המסך שנקבל כאן הוא המסך הנהדר של סדרת ה-S21, המציע פאנל Dynamic AMOLED 2X ברזולוציית +FHD הכולל תמיכה בקצב רענון מהיר של עד 120 הרץ. זה אמנם לא מסך הפרימיום שנקבל עם דגם האולטרה המגיע ברזולוציה גבוהה יותר ובגודל 6.8 אינץ', אבל הוא יושב בדיוק באמצע בין שני המכשירים האחרים בסדרה, ה-S21 המגיע בגודל 6.2 אינץ' וה-S21 פלוס המגיע בגודל 6.7 אינץ', כשהפעם נקבל מסך בגודל 6.4 אינץ'.
מיותר כמובן לציין שסמסונג כמו סמסונג אף פעם לא מתקמצנת על איכות המסכים שלה, והפאנל של ה-S21 FE מרשים מאוד ומספק ביצועים מעולים, תמיכה בבהירות גבוהה למדי וכיסוי צבעים וגוונים מוצלח במיוחד. ממש תענוג לעיניים.

מפרט

בניגוד ל-S20 FE, שהגיע לישראל בדגם אחד בלבד שכלל מעבד סנאפדרגון, S21 FE מגיע לכאן בגרסה הכוללת את המעבד Exynos 2100 מתוצרת סמסונג. מעבד האקסינוס נמכר כאן וכן בשווקים השונים באסיה ובאירופה, כשבארצות הברית משווקת גרסה הכוללת את מעבד Snapdragon 888, שנחשב לאיכותי יותר. בכנות, לא ברור לי למה סמסונג ממשיכה לשווק את המכשירים שלה בתצורה הזו, בייחוד לאור העובדה שברוב המוחלט של המקרים, מעבד הסנאפדרגון עושה עבודה טובה יותר, ומתחמם פחות מהאקסינוס. יחד עם זאת, דגם האקסינוס עדיין עושה עבודה טובה מאוד והוא מסוגל להתמודד נהדר עם ריבוי משימות, משחקים ושלל פעולות נוספות שתרצו לעשות עם הסמראטפון שלכם. מלבד מעבד האקסינוס, יש כאן גם שמונה גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) וכן 128 גיגה-בייט זיכרון אחסון, שאינו ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני - פיצ'ר שהיה זמין בדור הקודם של סדרת ה-FE, קצת חבל.
2 צפייה בגלריה
Galaxy S21 FE 5G
Galaxy S21 FE 5G
גלקסי S21 FE
(צילום: Samsung)
עוד מתחת למכסה המנוע היא הסוללה, המגיעה בנפח של 4,500 מיליאמפר-שעה ומציעה טעינה חוטית מהירה בהספק של 25 וואט, טעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט ואפילו טעינה הפוכה (היכולת לטעון מכשירים אחרים בתצורה אלחוטית באמצעות סוללת הסמארטפון). הסוללה ללא ספק מספיקה למספר רב של שעות שימוש, והטעינה המהירה הופכת את חוויית השימוש לקלילה וזריזה במקרה שצריכים להטעין את המכשיר במהלך היום (המכשיר מסוגל להטעין 50% סוללה בתוך חצי שעה באמצעות מטעין מהיר תומך). חשוב כמובן לציין שבדומה לסדרת גלקסי S21, גם כאן המטען הוסר מהקופסה, מה שאומר שצריך לקנות אחד בנפרד.


מערך הצילום

בצעד מעניין, מערך הצילום של ה-S21 FE זהה באופן מלא לזה של ה-S20 FE. הוא מציע שלוש מצלמות אחוריות המציעות חוויית צילום טובה למדי, הודות לזוג חיישני 12 מגה-פיקסל המציעים צילום רחב ואולטרה רחב וחיישן טלפוטו נוסף המגיע ברזולוציית 8 מגה-פיקסל ומציע יכולות זום אופטי עד פי 3. כמו כן, מצלמת הסלפי של המכשיר מגיעה עם חיישן ברזולוציית 32 מגה-פיקסל, בניגוד לחיישן 10 מגה-פיקסל ששולב עם מכשירי הדגל הרגילים, כך שאם אתם מאלה שאוהבים לצלם סלפי או סרטונים לטיקטוק, תקבלו כאן תוצאות טובות. כמובן שלא מדובר במערך הצילום הטוב בעולם ויש הרבה טובים ממנו, אבל ביחס לתג המחיר של המכשיר, מדובר במערך מעולה עם יכולות מרשימות.

אז מה בעצם עשוי להשתבש?

עם מפרט טוב, מערך צילום נהדר ועיצוב שעושה את העבודה, קשה להצביע בתחילה על בעיות כלשהן שמגיעות עם ה-S21 FE. אבל יש כאן בעיה אחת קטנה, והיא התזמון הקצת מוזר של סמסונג בהשקת המכשיר.
אם נשווה את המצב להשקת ה-S20 FE, שהושק בספטמבר 2020 - כחצי שנה בלבד לאחר יציאת סדרת גלקסי S20 לשוק, נגלה שסמסונג נאלצה לדחות את השקת ה-S21 FE די הרבה, ככל הנראה עקב משבר השבבים העולמי. המכשיר הושק רק החודש, שנה שלמה לאחר השקת סדרת גלקסי S21. חלון ההשקה הזה עשוי להיות בעייתי, בעיקר לנוכח העובדה שסמסונג צפויה להשיק בחודשים הקרובים את סדרת הגלקסי S22 שתציע מפרט מתקדם יותר. כמו כן, היות והמכשיר הושק רק החודש, קיימים בשוק מכשירים אחרים (לדוגמה Xiaomi 12 שיגיע בתקווה גם לישראל) שכבר מציעים את מפרטי הדגל של שנת 2022, הכוללים את הדור הבא של המעבדים, דבר שעוד יותר מוריד את הרלוונטיות של ה-S21 FE בשוק, בייחוד אם יהיו מכשירים מסוימים שיציעו חוויית דגל משופרת בתג מחיר הזהה או מתקרב לזה של המכשיר.
יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מאיכות המוצר שסמסונג ממשיכה לספק עם הדור הבא של סדרת ה-FE, ואפילו שחתכו כאן קצת יותר פינות בהשוואה לדור הקודם (למה אקסינוס, למה), עדיין מדובר במכשיר טוב מאוד, שפשוט מגיע אלינו בתזמון קצת לא נכון.
הגלקסי S21 FE זמין בישראל במחיר של החל מ-2,499 שקלים.