בית משפט בארה"ב גזר אתמול (יום ג') שלוש שנות מאסר על אמה קורונל אייספורו, רעייתו של ברון הסמים המקסיקני חואקין "אל צ'אפו" גוזמן. קורונל הורשעה בהברחת סמים ובהלבנת הון, ובנוסף לעונש המאסר היא תידרש לשלם 1.5 מיליון דולר.
קורונל, מלכת יופי לשעבר, גדלה במשפחה ענייה והכירה בנעוריה את גוזמן – מנהיג קרטל הסמים "סינלואה", שמבוגר ממנה ב-32 שנה. ביום הולדתה ה-18 השניים התחתנו. הזוג הביא לעולם שתי בנות, תאומות בנות תשע.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב מאסר ל אמה קורונל אייספורו אשתו של אל צ'אפו
ארה"ב מאסר ל אמה קורונל אייספורו אשתו של אל צ'אפו
אמה קורונל אייספורו ובעלה, חואקין "אל צ'אפו" גוזמן
(צילום: AFP, AP)
בשנת 2017 הוסגר "אל צ'אפו" ממקסיקו לארה"ב. קורונל עוררה עניין רב במהלך המשפט של בעלה בניו יורק, והתייצבה באולם כמעט מדי יום - לעיתים עם הבנות של הזוג. היא הייתה מחייכת לגוזמן ומפריחה לעברו נשיקות באוויר.
"אל צ'אפו" נידון למאסר עולם ב-2019. למרות קרבתה לאחד מסוחרי הסמים האכזריים ביותר בעולם, אשתו הייתה יכולה להיכנס לארה"ב ולצאת ממנה בחופשיות, עד שנעצרה בפברואר 2021 על חלקה בפעילות הקרטל. כמה חודשים לאחר מכן היא הודתה בשלושה סעיפים של הברחת סמים והלבנת הון.
5 צפייה בגלריה
ארה"ב מאסר ל אמה קורונל אייספורו אשתו של אל צ'אפו
ארה"ב מאסר ל אמה קורונל אייספורו אשתו של אל צ'אפו
הודתה באישומים וביקשה מחילה
(צילום: AFP)
התובעים במשפטה של קורונל, ועורכי דינה, מסכימים שלא היה לה חלק מרכזי בפעילות של קרטל הסמים "סינלואה" שניהל בעלה. הקרטל הבריח לארה"ב מאות טונות של קוקאין, הירואין וסמים אחרים. התובעים דרשו לגזור עליה ארבע שנות מאסר. השופט התחשב בעובדה שקורונל הביעה חרטה על המעשים, ושאין לה עבר פלילי.
"תפקידה בפועל של הנאשמת היה מזערי", אמר התובע אנתוני נרדוצי, וציין שהיא הייתה בורג במערכת משומנת של ארגון פשע גדול. עם זאת התביעה ציינה שלקורונל היה חלק משמעותי בסיוע לבריחת בעלה מהכלא במקסיקו ב-2015.
5 צפייה בגלריה
אל צ'אפו בזמן המעצר
אל צ'אפו בזמן המעצר
גוזמן בזמן המעצר. נשלח למאסר עולם
(צילום: EPA)
קורונל התנצלה בבית המשפט על העבירות שביצעה. "אני מביעה חרטה כנה על כל נזק שאולי עשיתי", אמרה בספרדית לפני ההודעה על גזר הדין. "אני סובלת כתוצאה מהכאב שגרמתי למשפחתי". היא ביקשה מהשופט לאפשר לה לגדל את התאומות שלה, בנות תשע. "הן כבר גדלו ללא נוכחות של אחד ההורים. אני מתחננת בפניך שלא יגדלו ללא נוכחות האמא שלהן".
אשתו של ברון הסמים הודתה שהיא חוששת שהשופט יתקשה למחול לה, בגלל האיש שלו היא נשואה. השופט, רודולף קונטראס, איחל לקורונל בהצלחה כשהודיע על גזר הדין. "אני מקווה שאת מגדלת את התאומות שלך בסביבה שונה מזו שחווית עד כה", אמר לה.