3 צפייה בגלריה
ינקי (יעקב) דרעי בנו של אריה דרעי
ינקי (יעקב) דרעי בנו של אריה דרעי
לאחר שנפסל, רמז בנו כי לא יתפטר. אריה וינקי דרעי
(מתוך פייסבוק)
בעקבות פסילת המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הפנים והבריאות על ידי בג"ץ אתמול (רביעי), עולה השאלה מי יחליף אותו. גורמים שונים העלו השערות שהתפקידים יישארו בתוך המשפחה - ויימסרו לבנו יעקב "ינקי" דרעי בן ה-39. עם זאת, זמן קצר לאחר פסיקת בג"ץ, צייץ ינקי: "על כיסאו לא יישב זר", ברמז עבה לכך שאביו כלל לא מתכוון להתפטר. אמש, כשיו"ר ש"ס הגיב לראשונה לפסיקה, ינקי ישב לצידו.
גורמים מקורבים לדרעי הבן סיפרו אתמול ל-ynet כי לאחר שראה את אביו נכנס בעבר לכלא, הפך לימים לאחד המגינים הגדולים שלו - וגם לאחד שנהנה מהחיים הטובים שמאפשרים לו החיים הפוליטיים. ינקי, בנו השני של דרעי, עבד בש"ס והתנסה במגזר הפרטי בכמה עסקים - אך ב-2021 מונה למנהל המחלקה לגיוס כספים בהסתדרות הציונית העולמית, ובהמשך מונה לראש המחלקה. משכורתו הוערכה אז ב-50 אלף שקלים.
3 צפייה בגלריה
ינקי דרעי, בנו של אריה דרעי, בציוץ בטוויטר
ינקי דרעי, בנו של אריה דרעי, בציוץ בטוויטר
הציוץ עם הרמז לבאות
(מתוך טוויטר)

גורמים בהסתדרות הציונית העולמית אמרו בזמנו לכלכליסט כי הרחבת המחלקה מיותרת וכי מדובר בבזבוז כספי ציבור ובאתנן פוליטי לש"ס. הם העריכו שדרעי הבן יוכל לגייס מחו"ל לכל היותר כחצי מיליון שקלים בשנה, סכום שהוא נמוך בהרבה מעלות המחלקה שלו - רק עלות לשכתו עמדה על כ-2.3 מיליון שקל בשנה.
ינקי מתגורר בירושלים, נשוי לאלישבע ואב לארבעה - שלושה בנים ובת. הכינוי שלו, שמגיע משמו האמיתי יעקב, דבק בו בילדותו בזמן שלמד במוסדות לימוד אשכנזיים. הוא ידוע כחובב כדורגל בינלאומי ואוהד בית"ר ירושלים. אחרי שהעביר את שנות התבגרותו בישיבות, כולל בארה"ב, שם גם ניסה את מזלו בתחום שוק ההון, החל לעבוד בעבודות מזדמנות. כשאביו חזר לפוליטיקה לפני כעשור, ינקי הצטרף למטה הבחירות של ש"ס, ושימש כנציב תלונות הציבור של המפלגה במשך כשנתיים.
3 צפייה בגלריה
ינקי (יעקב) דרעי בנו של אריה דרעי
ינקי (יעקב) דרעי בנו של אריה דרעי
"הוא מעדיף להישאר מאחורי הקלעים, חבר טוב של עיתונאים". ינקי דרעי
(מתוך פייסבוק)
אחד ממקורביו של ינקי סיפר בשיחה עם ynet כי הכניסה של אביו לכלא הייתה מאוד קשה עבורו: "הוא ראה את אבא שלו, שהיה המודל שלו לחיקוי, נכנס לכלא. זה היה לו קשוח". לדברי אותו מקורב, "הוא היה תלמיד טוב, בחור מבריק וכשרוני. בניגוד לשאר המשפחה, הוא מאוד אוהב את תחום הפוליטיקה".
המקורב הוסיף כי "הוא איש נחמד וחייכן, אבל הוא לא חד כמו אבא שלו - רחוק מאוד מזה. הוא מעורב פוליטית אבל אין לו שאיפה להגיע לתפקיד בכיר בפוליטיקה, ועדיין מעדיף להישאר מאחורי הקלעים. היה לו חשוב לקבל ג'וב טוב". לדבריו, "הוא חבר מאוד טוב של עיתונאים. איש מעניין בסך הכול".
ישראל כהן, פרשן תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" שמכיר את דרעי הבן, אמר בשיחה עם ynet כי מדובר באיש חסד. "קרה כמה פעמים שאני פניתי אליו וביקשתי עזרה עבור אנשים שנתקלו בבירוקרטיה. הוא תמיד אמר 'תן לי טלפון ואני מטפל', והוא באמת היה מטפל", סיפר כהן. "היו מקרים שהוא פנה אליי בשביל מישהו שפנה אליו, וביקש שאעזור לו בכל מיני נושאים. לפני תקופה הוא ביקש שאסדר למישהו שפנה אליו לקבל ברכה מרבנים ועזרתי לו. גיליתי במהלך היכרותי איתו איש חסד שלא ביקש את הקרדיט. תמיד עושה את זה בסתר, בשקט ובצנעה".

דרעי הבן מרבה לשתף ברשתות על עשיית אביו ומגן עליו בכל פעם שנשמעת ביקורת על פועלו. כשהוריו נפשו בשוויץ והוטחה ביקורת על הנופש היוקרתי של יו"ר ש"ס, בזמן שהמפלגה מתמקדת ביוקר המחיה ובעזרה לחלשים, הגיב ינקי: "לכל המודאגים: אנחנו, תשעת ילדיהם של אריה ויפה דרעי, הפתענו את ההורים שלנו במלאת 40 שנים לנישואיהם, ומימנו את החופשה בשוויץ". הוא הוסיף כי "ראינו צורך לאפשר להורים היקרים שלנו – שמוסרים את חייהם למען הציבור – מעט מנוחה ושקט לאחר שנות סבל של החקירה הקשה והכותרות המופרכות".
ב-2013, השנה שבה חזר אריה דרעי לפוליטיקה לאחר הפסקה ארוכה, כתב ינקי: "אבא היקר, אבא של העם - עיניים רבות נשואות אליך כמנהיג החלשים. כעת, כשקיבלת את המנדט, תוכל לפעול ביתר שאת למען ציבור מצביעי התנועה בפרט והציבור הכללי בכלל. הלוואי שלא תצא תקלה תחת ידיך, ותצליח בכל מעשי ידיך. מטלות רבות עומדות לפתחך ושהשם יצליח דרכך".
פורסם לראשונה: 22:50, 18.01.23