1 צפייה בגלריה
 בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
 בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
ארכיון. בנימין נתניהו בנאום במטה הליכוד
(צילום: AFP)
האם אחורי הקלעים הנסתרים בהתנהלות הליכוד תחת בנימין נתניהו מתחילים להיחשף? מבקר הליכוד עו"ד שי גלילי מבקש לקבל תוצרי עבודה של שרון דרטבה, שבאופן רשמי מועסק על ידי המפלגה, אך במכתב תלונה שנשלח לבכירי המפלגה נטען שהוא לא פעל עבורה אלא עבור ראש הממשלה לשעבר באופן אישי. על המכתב חתומים חברי מפלגה המגדירים עצמם "חוג נאמני הליכוד", ולטענתם דרטבה פעל בין השאר נגד מי שעלולים בעתיד להוות יריבים של נתניהו בתוך המפלגה. בליכוד טוענים בתגובה כי מדובר בשקרים שנועדו להכפיש את נתניהו.
בעבר דווח שתפקידו של דרטבה היה איסוף מידע על יריבים פוליטיים של נתניהו עבור צוות הדוברות שלו. ב"ידיעות אחרונות" פורסם לפני כשנתיים כי עלות השכר דרטבה בליכוד עמדה על כ-82 אלף שקל בחודש.
בפנייה רשמית ששלח אתמול (ג') המבקר עו"ד גלילי למנכ"ל המפלגה צורי סיסו הוא כתב: "לפתחי הגיעה תלונה הגורסת כי העסקתו של עובד המפלגה מר שרון דרטבה הינה העסקה למראית עין, מבלי שזה האחרון מבצע עבודה ו/או ממלא תפקיד למען המפלגה".
לפי הפנייה של מבקר הליכוד, הוא עצמו סבר עד כה שדרטבה הועסק על ידי מערך משרד ראש הממשלה ולא על ידי המפלגה, "גם לאור העובדה שטרם זכיתי לראותו במשרדי המפלגה. אבקשך להמציא לעיוני את כל תוצרי העבודה של מר דרטבה במשך תקופת עבודתו במפלגה, לרבות רישום פעולות או סדרי עבודתו". עוד ביקש גלילי לחשוף בפניו את חוזה ההעסקה של דרטבה.

ברקע מכתבו של עו"ד גלילי נמצאת תלונה נוספת, שנשלחה באופן אנונימי אליו ואל יו"ר מזכירות הליכוד ישראל כץ, ובה טענות לשימוש בכספי המפלגה לצורך איסוף מידע והפצת מידע מזויף, בחלק מהמקרים נגד אנשי מפלגה.
ביום חמישי הבא תתכנס מזכירות הליכוד ותדון בהיערכות ובהתארגנות של המפלגה לתקופה הקרובה. בישיבה יימסר דיווח של מנכ"ל הליכוד על הפעולות האחרונות שביצעה המפלגה.
במכתב שנשלח השבוע על ידי "חוג נאמני הליכוד" ומוענה לכץ, הועלתה "דרישה לכינוס מיידי של מזכירות הליכוד, ונקיטת צעדים מיידיים לאור החשיפה כי עובדים במינהלת הליכוד עסקו לכאורה בריגול וסיכול פוליטי, הסתה ופייק ניוז כנגד בכירים בתנועה, ובכלל זאת חברים בסיעה, עובדי מנהלת ומי שנתפס כמתמודדים פוטנציאלים מול ח"כ נתניהו על הנהגת הליכוד.
"אנו, חברות וחברי חוג נאמני הליכוד, פונים אליך מתוקף תפקידך כיו"ר מזכירות הליכוד, ודורשים כי תורה באופן מיידי על כינוס מזכירות הליכוד, ובכינוס זה תדרוש ממנהלת הליכוד דין וחשבון על פעולות מספר עובדי מנגנון, אשר לכאורה ובניגוד לתיאור תפקידם אשר נמסר למזכירות, עוסקים בריגול פוליטי איסוף מידע, הקלטות, הסתה והפצת פייק ניוז כנגד בכירים בתנועה, בסיעה, במוסדות ובמנהלת התנועה".
במכתב הועלתה דרישה להקמת ועדת חקירה בלתי תלויה אשר תבחן אם נתניהו או מי מטעמו עסק בריגול פוליטי, איסוף חומר, הקלטות או הפצת מידע מכפיש נגד חברים בליכוד. המכתבים והתלונות המצויות בבדיקה מחדדים את חוסר השקט הרוחש מתחת לפני השטח במפלגה שעד לא מזמן נהנתה ממנעמי השלטון וכעת עברה לכהן כאופוזיציה.
בישיבה הקרובה צפויה המזכירות להחליט שמי שפורש מהליכוד לא יוכל להתמודד מטעמה שמונה שנים - כלומר שתי קדנציות. זאת על מנת להתמודד עם החוק שמקדמת הקואליציה ולפיו ארבעה חברי כנסת רשאים להתפצל ממפלגתם ללא סנקציה.
מהליכוד נמסר בתגובה: "הטענה שנאסף מידע על אנשים במפלגה היא שקרית, כך גם שאר הטענות ההזויות וחסרות השחר שנשלחו בעילום שם ומופצות במטרה להכפיש, לבזות ולהכתים את יו"ר התנועה ועובדי לשכתו".
פורסם לראשונה: 18:45, 27.07.21