זה קורה לה שוב. טסלה שאמורה הייתה להתחיל בשיווק טנדר חשמלי לפני כשנה, דחתה אחר כך את האירוע לסוף השנה החולפת, ולאחר מכן ל-2022, לא תעלה אותו לכביש לפני סוף הרבעון הראשון של 2023, כך מדווחת רויטרס.
לדברי גורם המעורה בפרויקט, כך סוכנות הידיעות, מקור הדחייה בניסיונה של טסלה לשדרג יכולות בטנדר החשמלי כדי להעניק לו יתרון מול סוללת טנדרים חשמליים מתחרים שגדלה משמעותית מאז הכריזה עליו היצרנית. נזכיר כי לפני מספר חודשים הוסר מהאתר הרשמי מידע מפורט אודות הטנדר, כמו גם אפשרות לרכוש אותו. בטסלה לא הגיבו לדיווח.

המתחרים מתקדמים במהירות

כאשר חשפה טסלה לראשונה את הטנדר החשמלי שלה, הבהירה כי המראה יוצא הדופן נבחר, בין היתר, מכיוון שטנדרים כמעט ולא השתנו ב-100 השנים האחרונות. זה לא הסביר מדוע העניקה לו מראה כה מוזר, אבל את תשומת הלב של הציבור אי אפשר היה לתפוס טוב יותר. ובהתחשב בכמיהה הבלתי ניתנת לעצירה (ולהבנה) של האמריקאים לכלי רכב מסחריים, שמשמשים רק לעיתים רחוקות לעבודה אך מכריחים נסיעה עם רכב מגושם ונחות דינמית ובטיחותית על הכביש, מדובר היה בלהיט מכירות פוטנציאלי אדיר. מיליון הזמנות בתשלום (מועט) הוכיחו זאת.
5 צפייה בגלריה
תא הנוסעים וסביבת הנהג של הסייבר טראק
תא הנוסעים וסביבת הנהג של הסייבר טראק
תא הנוסעים וסביבת הנהג של הסייבר טראק
טסלה הציגה את הטראק עם מידות דומות לטנדרים אמריקאיים מוכרים, תא נוסעים לשישה (ספסל לשלושה מלפנים, כמו פעם) וסביבת נהג מוכרת מדגמי המכוניות הפרטיות שלה. הסייבר טראק הובטח בשלוש גרסאות הנעה: עם מנוע חשמלי בודד, הנעה אחורית, 0 ל-96 קמ"ש ב-6.5 שניות וטווח של כ-400 ק"מ, או עם שני מנועים, הנעה כפולה, 0 ל-96 קמ"ש ב-4.5 שניות, טווח של 480 ק"מ. בפסגה תעמוד גרסה עם שלושה מנועים, הנעה כפולה טווח של 800 ק"מ וזינוק ל-96 קמ"ש ב-2.9 שניות. ב-2019 זה נשמע לא פחות ממדהים.
אבל הוא לא הגיע. מי שכן העלתה לכביש טנדר חשמלי היא ריביאן, חברה קטנה ומבטיחה עליה כתבנו לראשונה ב-2018, וניבאנו כי עוד נשמע עליה. גם היא דחתה (ודוחה) הבטחות, אבל כן העלתה לכביש טנדר עם רעיונות מקוריים וביצוע מרשים. למשל, עם יחידת הנעה אחת לכל גלגל, תאוצות טובות לא פחות מטסלה וטווחים דומים.
5 צפייה בגלריה
 יורד מפס הייצור - ריביאן RT1
 יורד מפס הייצור - ריביאן RT1
יורד מפס הייצור - ריביאן RT1
(חשבון הטוויטר של RJ Scaringe)
גם פורד הציגה ב-2019 טנדר חשמלי, באותו שלב עדיין כאב-טיפוס. אבל כבר לפני יותר מחצי שנה הושק ה-F150 Lightning רשמית וכעת מדווחת פורד כי תכפיל את נפח הייצור השנתי ל-150 אלף כלים במהלך 2022 לפני נחיתתו באולמות תצוגה תוך שבועות ספורים. פורד אינה חברת הזנק שצמחה במהירות או יצרנית מודרנית חצופה, היא פורד השמרנית, העצומה והזהירה יותר. ולכן הטנדר שלה סטנדרטי יותר למראה, פחות קיצוני בביצועיו, אך עם רעיונות שונים ומקוריים ובעיקר תג-מחיר נמוך - עד כדי מחצית - מיריביו החשמליים.
ג'נרל מוטורס מצדה חשפה אף היא ב-2019 תכניות לטנדר חשמלי שיעלה על הכביש לפני טסלה תחת השם האמר, חשפה לפני ימים אחדים תכניות לשברולט סילברדו חשמלי שיעלה על הכביש בשנה הבאה, ויש כמובן מספר יצרניות סיניות שלא יפספסו הזדמנות לנגוס בעוגה.
5 צפייה בגלריה
פורד F150 לייטנינג - הראשונה ביצרניות הוותיקות
פורד F150 לייטנינג - הראשונה ביצרניות הוותיקות
פורד F150 לייטנינג - הראשונה ביצרניות הוותיקות
לפני כן, תוך פחות משבועיים (26.1), צפוי אילון מאסק להציג לוחות זמנים חדשים עבור דגמי טסלה השונים במהלך שיחה עם משקיעים. לפני כחודשיים, כך מזכירים ברויטרס, ענה מאסק בטוויטר לשאלה בעניין הגעתו הצפויה של הסייבר טראק ב"השנה החולפת הייתה חלום ביעותים מבחינת שרשרת האספקה וזה עדיין לא נגמר". בכך התייחס כנראה למשבר השבבים שמכה בתעשיית הרכב ולבעיות שינוע וייצור אצל ספקיות משנה, שגרמו לדחיות - גם בתכניות הסייבר טראק.
עבור ריביאן ופורד זו בהחלט הבטחה מעודדת - המתחרה הגדולה עדיין לא במשחק.