הפילה האפי (happy) תישאר בגן חיות בברונקס, לאחר שבית המשפט העליון של מדינת ניו יורק דחה הלילה (יום ד') עתירה של ארגונים למען בעלי חיים, שטענו כי מגיעות לה זכויות כמו לבני אדם ולכן צריך לשחרר אותה.
בהחלטה, שהתקבלה ברוב של חמישה שופטים מול שניים, קבעו השופטים כי החוק המאפשר שחרור של אנשים ממשמורת בלתי חוקית, לא חל על הפילה. זאת, למרות שלפילה בת ה-51 יש יכולות קוגניטיביות כמו לבני אדם.
1 צפייה בגלריה
הפילה האפי בגן החיות בברונקס
הפילה האפי בגן החיות בברונקס
הפילה האפי בגן החיות בברונקס
(צילום: AP)
"אמנם אף אחד לא חולק על כך שפילים הם יצורים אינטליגנטיים, שראויים לטיפול נאות וחמלה", כתבה השופטת ג'נט די-פיורי, שעמדה בראש צוות השופטים. "להאפי, כחיה שאינה אנושית, אין זכות מוכרת מבחינה חוקית להשתחרר על פי החוק בניו יורק".
השופטת די-פיורי הוסיפה כי אם הפילה תשוחרר, "תהיה השפעה עצומה על החברה המודרנית". לדבריה, "עלול להיווצר 'מבול' של עצומות לשחרור בעלי חיים, כולל חיות מחמד וכולל חיות שנמצאות בשירות המדינה". השופטת הוסיפה כי המחוקק צריך להחליט אם להעניק לבעלי חיים אותן זכויות כמו לבני אדם.
מדובר במכה לארגון, שמבקש להעניק זכויות גם לבעלי חיים. העתירה לשחרר את הפילה הוגשה לפני ארבע שנים ובארגון ביקשו לשחרר אותה לאחד משני מקלטים לפילים בארצות הברית. העתירה הוגשה בגין הפילה, הנמצאת במתחם מופרד מיתר הפילים, ששטחו כחצי דונם.
בארגון אמרו כי למרות ההחלטה של השופטים, הם ימשיכו להיאבק לשחרור הפילה. "זה לא רק הפסד עבור האפי, שחירותה הייתה על כף המאזניים במקרה הזה", אמרו בארגון. "מדובר גם בהפסד לכל מי שחשוב לו לקיים ולחזק את ערכינו ועקרונות הצדק היקרים ביותר".
בעבר דחו בתי משפט בערכאות נמוכות יותר את הבקשות לשחרר את הפילה, בטענה כי היא מקבלת טיפול טוב בגן החיות.
דובר גן החיות בברונקס סירב להגיב לאחר ההחלטה. בעבר אמרו בגן החיות כי הפילה מקבלת יחס טוב.