3 צפייה בגלריה
מזוודות אבודות בנתב"ג
מזוודות אבודות בנתב"ג
אולם המזוודות האבודות בנתב"ג
(עודד קרמר)
שום דבר כבר לא בטוח: אם חשבנו שהדרך להבטיח שהחפצים היקרים לכם יגיעו איתכם ליעד היא באמצעות העלאת מזוודת טרולי איתכם למטוס - הנה מקרה שיוכיח שגם במקרים אלו אין ודאות.
נוסעי טיסת AF0984 של אייר פראנס המריאו מפריז בלילה שבין יום ראשון לשני בתחילת השבוע ונחתו להפתעה לא נעימה בכלל, כאן בנתב"ג. רבים מהטסים, שהגיעו לכאורה ערוכים לטיסה עם מזוודות הטרולי הקטנות שאיתן כידוע ניתן לעלות לתא הנוסעים (בתנאים המשתנים מחברה לחברה) - נדרשו בכל זאת למסור אותן בתהליך הצ'ק-אין של חברת התעופה הצרפתית.
"היו אנשים שממש ביקשו שלא להפריד בינם לבין הטרולי כי יש להם שם תרופות, אבל בחברה אמרו שזה הכרחי״, סיפר ערן שהיה על הטיסה המדוברת ואיבד בה את הטרולי שהוא רצה להעלות למטוס.
לדבריו האירוע קרה בדלפק הצ׳ק-אין, שם הטרולים שלא הורשו לעלות לתא הנוסעים וגם לא נשלחו עם יתר המזוודות לבטן המטוס נערמו בצד הדלפק. "היה משהו מאוד מוזר במהלך הזה, אבל אומרים לך לעשות משהו ואתה עושה".
3 צפייה בגלריה
עובד מרים מזוודות
עובד מרים מזוודות
גם מזוודות הטרולי יכולות להישלח לבטן המטוס
(צילום: שאול גולן)
דרישה זו יכולה לקרות במצב שבו דיילי הקרקע מזהים משקל גדול של כבודה שעולה לקבינה במטוס ואז עליהם לעצור את יתר הנוסעם שבאו עם תיקים גדולים ו/או טרולי ולנתב את יתר הכבודה אל בטן המטוס. זאת הסיבה שכיום מומלץ להגיע ראשונים לדלפקי הצ'ק-אין ולאחר מכן גם לשער העלייה למטוס כדי להבטיח מקום לטרולי שלכם. עוד טיפ חשוב הוא לארוז דברים חשובים ובגדי החלפה ליום-יומיים הראשונים בתיק הגב שעולה איתכם.

"קמתי בבוקר למחרת ואין לי את החפצים שלי"

לדברי ערן, הוא ושאר הנוסעים נדהמו לגלות שחלק מהמדפים במטוס (התאים שמעל למושבים) נותרו ריקים, אך בשלב זה הם לא חששו לכבודה שלהם, לאחר שנאמר להם שהיא הועלתה לבטן המטוס יחד עם המזוודות הגדולות.
אך כאשר הגיעו לישראל, ועמדו במשך יותר משעה בהמתנה ליד המסוע שהוביל חלק מהמזוודות לבעליהן, יצא שדווקא הנוסעים ששלחו את הטרולי שלהם הבינו שהם בבעיה.
"כחצי מהנוסעים בטיסה זהו עמדו בתור בנתב"ג לדיווח על מזוודה שאבדה להם. הפקידה אמרה לנו שרואים שהמזוודות עדיין בפריז וגם נוסעים ששמו במזוודות שלהם את מכשירי המעקב אמרו שכך האפליקציה אומרת להם", סיפר ערן והוסיף כי הוא תמיד מגיע לטיסה עם טרולי, בדיוק כדי להימנע מסיטואציה כזו.
3 צפייה בגלריה
למרות ההבטחות - מזוודות הטרולי נשארו בשדה שארל דה גול בצרפת
למרות ההבטחות - מזוודות הטרולי נשארו בשדה שארל דה גול בצרפת
למרות ההבטחות - מזוודות הטרולי נשארו בשדה שארל דה גול בצרפת
"זה מרגיז כי זה קרה דווקא למי שטס עם הטרולי - שאמור להיות צמוד אליך בטיסה. מאוד מאכזב ומתסכל לגלות את זה כי אתה תמיד טס לחו"ל עם הדברים שחשובים לך. קמתי בבוקר שלמחרת הטיסה ואין לי את הבגדים שלי ואת כל החפצים החשובים לי".
לדבריו החברה לא שלחה עד למועד פרסום הכתבה מייל הסבר או התנצלו או כל מידע שבנוגע להימצאותן של המזוודות. "ניסיתי להתקשר אליהם ולא היה מענה. יש באתר מקום לדווח כביכול אבל מישראל אין את האפשרות הזו לדווח על אובדן. אז אין אפילו אפשרות לדווח להם".

לא פעם ראשונה של איבוד כבודה באייר פראנס

בקבוצת הפייסבוק שרק הולכת ותופסת תאוצה בתקופה זו "המזוודות האבודות של נתב"ג", ניתן לראות מספר פוסטים ושרשורים שונים על אודות איבוד מזוודות בטיסות של אייר פראנס לארץ ובכלל.
איבוד מזוודות עם אייר פראנס
איבוד מזוודות עם אייר פראנס
"נחתנו בלילה מפריז בחברת אייר פראנס והמזוודות לא הגיעו. מבינה שלא רק שלנו לא הגיעו. אם למישהו יש פרטים נודה על העזרה", כתבה אחת החברות בקבוצה.
בפוסט אחר נכתב: "לפני שלושה שבועות אייר פראנס איבדו לי את המזוודה ומאז אבדו עקבותיהם".

בעיה גורפת שלא קשורה בעומסי השדה

מטעם אייר פראנס נמסר: "לפני כשבוע, בשדה התעופה שארל דה גול הייתה בעיה גורפת ולא צפויה בכל הנוגע לשינוע מזוודות. בהתאם לכך, מזוודות רבות אכן נותרו בשדה התעופה והמזוודות נשלחות בעיכוב.
"סיטואציה מצערת זו אינה קשורה בכוח אדם או בעומס בשדה התעופה וצוותי הכבודה מטעם אייר פראנס בפריז ובישראל עושים את מיטב המאמצים על מנת לטפל במזוודות שנותרו בשדה. נכון לרגע זה רוב המזוודות הגיעו ליעדן. אייר פראנס מצרים על אי הנוחות ומצטערים בפני כל הנוגעים בדבר".