3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. אף אחת עדיין לא הגישה נגדו תלונה
(צילום: עוז מועלם)
בימים הקרובים צפוי איש העסקים משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, להשתחרר למעצר בית. חוגג עצור כבר שלושה שבועות בחשד לשורת עבירות מין ובעבירות הלבנת הון והונאת משקיעים - אך כתב אישום בפרשת "המשחק הגדול" עדיין לא נראה עדיין באופק.
גורם המעורה בחקירה אמר ל-ynet כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עוד רחוקים משלב הסיכומים. באשר לחשדות לכל הנוגע לניצול דוגמניות עדיין לא הגיעה אף מתלוננת שתספר על דירת היוקרה של חוגג שמומנה לפי החשד על ידי כספי החברות שלו ושימשה לצילומן ללא ידיעה במצבים אינטימיים. החוקרים, יש לציין, מחזיקים בעשרות סרטוני וידאו של נשים ששהו בדירה בתל אביב, שכוללים בין היתר תיעוד יחסי מין וצריכת סמים.
3 צפייה בגלריה
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
המגדל שבו נמצאת הדירה ששימשה לפי החשד לחלק מהמעשים
(צילום: טל שחר)
החוקרים גבו עדויות מכמה צעירות שהופיעו בסרטונים, בהן דוגמניות, אך כולן סירבו להתלונן ולשתף פעולה עם המשטרה. ללא תלונות, בשלב זה של החקירה - לא עולה חשד לעבירה פלילית, אבל המשטרה ממשיכה לחקור עד למיצוי החקירה. לפי אותו גורם, "כרגע אין שום מתלוננת, ומצפייה בסרטונים לא רואים חשד לפלילים. הצעירות שפנינו אליהן בחרו שלא להתלונן".
במקביל לעבירות המין, חוגג נחשד בין היתר בעבירות של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים. יחד עמו נעצרו שבעה חשודים אחרים בגין עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

לדברי הגורם, שחרורו הצפוי של חוגג שאמור לצאת לפועל עד יום שלישי הקרוב, לא יעצור את החקירה שמתנהלת נגדו בחשד לעבירות של הונאת משקיעים במטבעות וירטואליים. "החקירה תמשיך להתנהל, ומטבען של חקירות כלכליות בסדרי גודל שכאלה - החקירה נמשכת חודשים גם כשהחשוד לא במעצר".
חוגג נעצר ב-18 בנובמבר, ומאז מעצרו הוארך כמה פעמים, בהסכמתו. הארכת המעצר האחרונה הייתה שלשום בבית משפט השלום בראשון לציון, עד יום שלישי הקרוב, ב-14 בדצמבר - אז יסתיימו 30 הימים שבהם ניתן להאריך מעצר נגד חשוד ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה.
3 צפייה בגלריה
מואיז קטומבי
מואיז קטומבי
"מאמין ובטוח בחפותו". משה חוגג
על פי תנאי השחרור, הוא יוכל להשתחרר למעצר בית מלא אם יפקיד 10 מיליון שקלים במזומן, יחתום על ערבות בסך של עוד 20 מיליון שקלים ובנוסף לכך שני ערבים - אשתו וגיסתו - יחתמו כל אחד על ערבות של עוד 20 מיליון שקלים. בנוסף הוא נדרש שלא ליצור קשר עם שאר החשודים שנעצרו בפרשה, שבינתיים שוחררו למעצר בית ועל זהותם יש צו איסור פרסום.
ביום שישי האחרון התיר בית המשפט לפרסם את עבירות המין שבהן חשוד איש העסקים. המשטרה מייחסת לחוגג בעילה אסורה בהסכמה, הבאת אדם לידי מעשה זנות, הבאת קטין לסמים מסוכנים, איסור אלכוהול לקטינים, מעשה סדום, סחר בבני אדם, מעשה מגונה, פרסום והצגת תועבה, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות.
מסנגוריו של חוגג, עורכי הדין עמית חדד ומשה מזור, נמסר: "על מנת למצות את החקירה בעניינו ולהביא לסיומה, סוכם בין הצדדים על הארכת מעצר נוספת של שישה ימים. אנו מברכים על החלטת המשטרה לשחררו בתום תקופה זו. משה חוגג ממשיך לשתף פעולה עם חוקריו, ומאמין ובטוח בחפותו".