בשנה הבאה צפויות המכוניות החשמליות לחזק עוד יותר את מעמדן בשוק המקומי, עם מבול של דגמים נקיים מזיהום שינחתו כאן. אבל לצד המגמה המובהקת, יהיו גם כמה מכוניות ספורטיביות ייחודיות הפונות בעיקר למי שעדיין אוהב לנהוג, וצפויות להחתים כאן דרכון השנה. אחרי שסקרנו את הדגמים הפופולריים שינחתו כאן בקטגוריות ליבה כמו משפחתיות ורכבי פנאי, הגיע תורן של המכוניות שעושות הרבה חשק.
כולן עם מנועי בנזין בלבד וללא סוללות מכבידות, חלקן אפילו עם תיבת הילוכים ידנית כמו פעם, ובכולן אנחנו הרבה יותר מסקרנים לנהוג. עד שזה יקרה - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליהן.

הונדה סיוויק טייפ R

הסיוויק טייפ R החדשה (מכונה FL5) תהיה החמישית שהונדה מנחיתה באירופה ואצלנו גרסת ביצועים למשפחתית הפופולרית, עדיין עם ספוילר גדול מאחור ומושבי ספורט תומכים עם ריפוד אדום לנהג ולנוסע. מערכת ההנעה דומה לטייפ R היוצאת (FK8), עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 329 כ"ס (10+ כ"ס), תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש קוצץ ב-0.4 שניות (5.4 שניות) והמהירות המרבית עומדת על 275 קמ"ש.
כמו קודמתה, גם כאן יש את המתלה הקדמי המתוחכם של היצרנית (dual-axis strut) שמנטרל לוחמת הגה תחת האצה ומתלה רב-חיבורי מאחור, הנתמכים בבולמי זעזועים אדפטיביים. על הבלימה תמשיך להיות מופקדת ברמבו האיטלקית (350 מ"מ מלפנים), אבל את הקשר לאספלט יספקו כעת צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים יותר (265/30) מהקונטיננטל ספורט-קונטק 6 (245/30) בדגם היוצא. הם יוצבו על חישוקים קטנים יותר ("19 לעומת "20), מה שצפוי גם לשפר את נוחות הנסיעה. עדות לשדרוג היכולות הדינמיות הוא שיא הקפה שקבע הדגם החדש במסלול סוזוקה, 0.8 שניות פחות מזמן ההקפה של גרסת הקצה לסיוויק טייפ R היוצאת.

יונדאי i20N

בשונה ממרבית יצרניות הרכב האירופיות, שכבר לא מייצרות קומפקטיות חמות, יונדאי הקוריאנית דווקא כן. יבואנית המותג צפויה להנחית בקרוב שלושה מדגמי חטיבת הביצועים N, המסקרנת ביותר היא ה-i20N. הסופר-מיני החמה מצוידת במנוע 1.6 ליטר מוגדש, המעביר 204 כ"ס לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים תוך 6.7 שניות בדרך ל-230 קמ"ש מרביים.
בהשוואה ל-i20 רגילה, המרכב חוזק ב-12 נקודות שונות, המתלים (מקפרסון מלפנים, קורות מתח מאחור) בגיאומטריה שונה עם קפיצים, בולמי זעזועים ומוטות מייצבים נוקשים יותר האחראים גם להנמכת המרכב בסנטימטר. יחס ההעברה בהגה ישיר יותר, הבלמים גדולים יותר (320 מ"מ מלפנים) ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו שפותחו במיוחד עבורה.

סובארו BRZ

בשונה מאחותה התאומה לבית טויוטה, סובארו דווקא כן תנחית כאן BRZ חדשה. המנוע שומר על נשימה אטמוספרית, אבל הוא בנפח גדול יותר (2.4 ליטר) ומאפשר עליית הספק קלה (228 כ"ס, 28+ כ"ס) וזמינות כוח טובה משמעותית. כבעבר, החיבור הוא לגלגלים האחוריים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית והנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
כבסיס משמשת פלטפורמה חדשה, עם חלקי מרכב מאלומיניום (גג, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) שמאפשרים שמירה על משקל עצמי דומה ל-BRZ היוצאת עם קשיחות מרכב גבוהה ב-50%, מרכז כובד נמוך יותר עם חלוקת משקל אופטימלית (כ-50-50 לפנים-אחור). על הקשר לקרקע אחראים צמיגים מישלין פיילוט ספורט 4 דביקים משמעותית מהפרימסי 3 ב-BRZ היוצאת.

ניסאן Z

דור שביעי בשושלת הקופה של ניסאן מסתפק באות Z ללא מספור. העיצוב החיצוני כולל נגיעות רטרו לקודמותיה בשושלת וגם מערכת ההנעה נותרה בסידור דומה - בנזין מלפנים והנעה מאחור. המנוע הוא V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המפיק 405 כ"ס עם זמינות כוח טובה משמעותית מה-V6 האטמוספרי ב-370Z היוצאת. הוא מחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או תשעה אוטומטית, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה כאופציה.
כדי לשמור על עלויות פיתוח נמוכות, ניסאן ממשיכה לעשות שימוש בפלטפורמת ה-370Z עם בסיס גלגלים זהה. לדברי היצרנית, מערך המתלים שודרג עם גיאומטריה שונה מלפנים, בולמי זעזועים עם יכולת שיכוך גבוהה ב-20% ומערכת הגה חדשה מתוגברת חשמל (הידראולי בעבר).

ב.מ.וו M2

דור שני ל-M2 היא אחת המכונית המלהיבות ביותר שהציגה חטיבת הביצועים של ב.מ.וו בשנת היובל להיווסדה, וכנראה האחרונה שעושה שימוש בבנזין טהור. מדובר במנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר, מה-M3 וה-M4 העדכניות עם 460 כ"ס (50 כ"ס יותר מה-M2 קומפטישן היוצאת). הוא מחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה הילוכים אוטומטית, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. תוספת הכוח מאפשרת קיצוץ 0.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (4.3 שניות לידנית, 4.1 שניות לאוטומטית) בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 285 קמ"ש לאחר הסרתה.
בהשוואה לסדרה 2 קופה המהווה לה בסיס, המרכב הוקשח בנקודות שונות לרבות מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, מפסקי הסרנים הורחבו (4.5 ס"מ מלפנים, 2 ס"מ מאחור), עם כיול ייעודי למערכת המתלים ולהגה. גם מערכת הבלימה שודרגה (380 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 370 מ"מ מאחור) עם אפשרות בחירה בין שני מצבי רגישות לדוושת הבלמים. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים מבדגם היוצא, מלפנים ב-3 ס"מ (275/35) על חישוקי "19, מאחור ב-2 ס"מ (285/30) על חישוקי "20. כמו ב-M4, יש אופציה למושבים דמויי באקט עשויים קרבון וקלים בכ-11 ק"ג.

אלפין A110

שלוש שנים לאחר מועד השיווק המקורי ורגע לפני שהיא הופכת לחטיבת הביצועים החשמלית של רנו, אלפין תנחית כאן את ה-A110. מדובר במכונית ראשונה של אלפין באלף הנוכחי, הומאז' לדגם המפורסם ביותר שלה שזכה בתחילת שנות ה-70 באינספור מרוצי ראלי.
היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית העושה שימוש ניכר (96%) באלומיניום, כולל לזרועות המתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור), מה שמאפשר לה משקל עצמי סופר-נמוך של כ-1.1 טון, כ-250 ק"ג פחות מהמתחרה הגרמנית – פורשה קאיימן. מנוע בנזין מוגדש (1.8 ליטר עם 252 בגרסה הרגילה או 300 כ"ס ב-S) ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד מגיעים מהמגאן RS ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בגרסת הבסיס או 4.2 שניות ב-S. תצורה מרכזית אחורית למערכת ההנעה מקנה לה חלוקת משקל דומה למכוניות-על (56-44 לפנים-אחור).

פורד מוסטנג

הדור השביעי למוסטנג יהיה גם הראשון שישווק כאן באופן רשמי על ידי יבואנית המותג עם אפשרות בחירה בין מרכב קופה לקבריולה עם גג נפתח. היא תוצע עם אותם מנועי בנזין מהדגם היוצא - "אקו-בוסט" מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר עם 315 כ"ס, ו"קיוטי" V8 אטסמופרי בנפח 5.0 ליטר עם 480 כ"ס. שניהם יחוברו לתיבת שישה הילוכים ידנית (של גטראג) או 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית, כמובן.
הפלטפורמה והממדים נותרו זהים, עם שינויים בגיאומטריית המתלים, כיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים ומערכת הגה חדשה האמורה לשפר את החדות והתחושה. פורד תציע גם חבילת ביצועים הכוללת מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (טורסן), בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים גדולים יותר (355-390 מ"מ לפנים אחור) ומושבי רקארו עם תמיכה משופרת. תהיה גם גרסת ביצועים חדשה המכונה Dark Horse עם הספק גבוה במעט (500 כ"ס ממנוע V8), שיפור האווירודינמיות הודות למסיט אוויר בחזית וספוילר גדול מאחור, ואופציה לצמיגי פירלי טרופאו דביקים המולבשים על חישוקי קרבון.