זה סופו של כל ארנק? ענקית הטכנולוגיה מטא הודיעה בסוף השבוע כי היא סוגרת באופן רשמי את הארנק הדיגיטלי Novi. הארנק, שהושק בשנת 2019 כחלק מפרויקט הקריפטו של החברה, ייחסם לשימוש ולהוספת כסף החל מ-21 ביולי, וסגירתו המלאה תתרחש ב-1 בספטמבר. מטא ביקשה מהמשתמשים למשוך את כספם "בהקדם האפשרי", והודיעה שתנסה להחזיר כסף למשתמשים שלא ירוקנו את הארנק שלהם בזמן.
2 צפייה בגלריה
סופו של ארנק: Novi
סופו של ארנק: Novi
סופו של ארנק: Novi
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הייעוד המקורי של Novi היה לאחסן בין היתר את Diem, מטבע הקריפטו של מטא. השאיפה של החברה הייתה לשווק את Novi כארנק משתלם עבור מחזיקי Diem, כשהבטיחה שבעלי המטבע יוכלו לאחסן ולבצע העברות קריפטו עם המטבע בחינם כל עוד הם יאחסנו אותו ב-Novi. הבטחות אלו לא יצאו לפועל עקב קשיים רגולטוריים. בשנה שעברה Novi הושק בארה"ב ובגואטמלה, כשהוא תומך במטבע קריפטו אחד בלבד - Paxos, שצמוד לדולר האמריקאי.
Novi מעולם לא התקבל בדעות חיוביות, וחברי הסנאט בארצות הברית אף דרשו ממטא לסגור אותו כבר בחודשים הראשונים לאחר שהוצג, בטענה שאי אפשר לסמוך על מטא בכל הקשור לניהול פלטפורמות מסחר בקריפטו. על אף ש-Novi הצליח לשרוד עד עכשיו, כבר בתחילת השנה ניתן היה לראות את הסימנים לדעיכת פרויקט הקריפטו של מטא, כאשר החברה מכרה את כל הנכסים של פרויקט Diem לבנק Silvergate, שמתמקד בקריפטו, בעסקה המוערכת בכ-200 מיליון דולר.
יחד עם זאת, זהו ממש לא הסוף של מטא בכל הקשור לקריפטו ולנכסים דיגיטליים. החברה כבר החלה לבדוק במדינות נבחרות תמיכה ב-NFT בפייסבוק ובאינסטגרם. כמו כן, לפני כשלושה חודשים דווח כי במטא עובדים על מטבע דיגיטלי חדש, המכונה "Zuck Buck" - אולם כאן מדובר בפרויקט שלא יהיה מבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
Zuck Buck
(צילום: רויטרס)
בנוסף לכך, בהצהרה שמסר בחודש שעבר מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, נרמז שהחברה עשויה להציג בקרוב ארנק דיגיטלי חדש, שיאפשר למשתמשים לנהל ולאחסן נכסים דיגיטליים כגון בגדים וחפצים שונים בהם יוכלו המשתמשים להשתמש בפלטפורמות המטאברס השונות שהחברה מפתחת בימים אלה.