"אחרי חודשים של בניית מכוניות טרום-סדרתיות (לצרכי תקינה, ניסוי והתאמה, ה"פ), ירד הבוקר מפס הייצור רכב ראשון שמיועד ללקוח. מאמץ משותף איפשר את הרגע הזה ואני מתקשה להמתין עד רגע המסירה", כך דיווח אמש בטווויטר יו"ר מותג הרכב החשמלי האמריקאי ריביאן, רוברט סקרינג'. ובכך גם קבע היזם האמריקאי הצעיר (38), שהונו האישי נאמד כיום ב-3.4 מיליארד דולר, כי היצרנית הקטנה מקדימה את ענקית הרכב GMC וההאמר המובטח, כמו-גם את נסיכת תעשיית הרכב טסלה עם הסייבר טראק. סקרינג' היה זה שנהג ברכב הסדרתי הראשון, כשהוא מוקף בעובדי חברה מריעים.
2 צפייה בגלריה
טנדר ריביאן R1T ראשון יורד מפס הייצור
טנדר ריביאן R1T ראשון יורד מפס הייצור
טנדר ריביאן R1T ראשון יורד מפס הייצור
(חשבון הטוויטר של RJ Scaringe)
על יצרנית הרכב החשמלי הקטנה ריביאן דיווחנו לראשונה לפני כשלוש שנים, אז עם הבטחה לייצר טנדר נקי מזיהום עם ביצועי מכונית ספורט, תג-מחיר סביר, טווח נסיעה עצום ולו"ז שאפתני - תחילת ייצור סדרתי כבר ב-2020. למרות שעדיין לא ברור מה תג המחיר המדויק של ה-R1T הראשון שירד מפס הייצור בדרך לרוכש, ונתונים מדויקים אף הם לא סופקו עדיין על ידי היצרנית, אין ספק באשר לנתון אחד: לא עמדה בלו"ז.
לזכותה יצוין כי ותיקות (GMC), גדולות (טסלה), רעשניות (טסלה) ויהירות (טסלה) ממנה, דחו פעם אחר פעם תאריכי יעד מובטחים בטענות שונות ומשונות. לזכותה יצוין עוד כי הפער בין המציאות להבטחה עומד אצלה על שנה בלבד. במקרה של טסלה אלו כבר מספר שנים, ולא דגם חשמלי אחד בלבד.
אפרופו נתונים, ה-R1T הראשון ישווק עם ארבעה מנועים וכמובן הנעה כפולה, טווח של כ-515 ק"מ לפי נתוני ה-EPA הרשמיים (וגרסת 6050 ק"מ ויותר בתחילת 2022), כ-750 כ"ס וזינוק מעמידה ל-100 בכ-3 שניות, כושר צליחת מעבר מים של כמעט מטר ויכולת גרירה של כחמישה טון.
2 צפייה בגלריה
מחשבון הטוויטר של רוברט סקרינג', היזם מאחורי חברת ריביאן
מחשבון הטוויטר של רוברט סקרינג', היזם מאחורי חברת ריביאן
מחשבון הטוויטר של רוברט סקרינג', היזם מאחורי חברת ריביאן
ריביאן כן יכולה לראות עצמה מרוצה מהישגיה בינתיים. למשל החלטתה של ענקית הרכב פורד להשקיע בה כחצי מיליארד דולר כדי לקצר עבור עצמה את תהליכי המעבר לחשמל, בעיקר עם הגרסה הכה חשובה עבורה של ה-F150, הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב בעשורים האחרונים. גם החוזה עם ענקית השילוח אמזון שכולל כמות אדירה של רכבי חלוקה חשמליים, לא מזיקה. שוויה אגב מוערך כיום בכ-80 מיליארד דולר, מבלי למכור אפילו מכונית אחת ופי 3 משוויה לפני כחצי שנה בלבד. מזכיר לכם יצרנית רכב חשמלי אחרת עם שווי מנופח מעל ומעבר לערכה במונחים "של פעם"?
היום (רביעי) עדכן דובר ריביאן כי החברה קיבלה אישור רשמי להתחיל בשיווק הטנדר בכל רחבי ארה"ב, לרבות הרשות הבלאומית לבטיחות בדרכים (NHTSA) והרשות להגנת הסביבה (EPA), כך מדווח האוטומוטיב ניוז. בבלומברג מזכירים כי ריביאן מתכננת להעלות על הכביש במהלך חודש ספטמבר כ-100 טנדרים, ועתידה לחשוף את ה-R1S, גרסת ה-SUV המבוססת עליו במהלך הסתיו הקרוב או במילים אחרות, תוך שבועות ספורים.