סוריה דיווחה הלילה (בין חמישי לשישי) כי ישראל תקפה במטח טילים מכיוון הגולן כמה יעדים מדרום לבירה דמשק. "מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו מול הטילים ויירטו את רובם. התקיפה גרמה לפציעתו של אזרח ולנזק ברכוש", אמר גורם צבאי סורי.
התקיפה מגיעה כשלושה ימים בלבד לאחר התקיפה הקודמת בשטח סוריה, שהתרחשה גם היא באזור דמשק. אז דווח בסוריה על הפעלת מערכות ההגנה האווירית בבירה נגד "יעדים עוינים" שהתמקדו באזור שמדרום לבירה. הסורים טענו כי יירטו את מרבית הטילים והודיעו כי נגרם נזק לרכוש בלבד.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בדמשק סוריה
תקיפה בדמשק סוריה
תקיפה בדמשק. הפעם השנייה השבוע
(צילום: AFP)
לפני כשבועיים סוריה דיווחה על תקיפה ישראלית נוספת. באותו דיווח נטען כי שלושה בני אדם נהרגו ליד דמשק במתקפת טילי קרקע-קרקע. כתוצאה מהתקיפה פרצה שריפה במקום ונדחו לפחות שתי טיסות בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי הדיווחים בסוריה, בין האזורים שהיו יעדים לתקיפה אז נמנו בין השאר ג'מראיא ואל-כיסווה - יעדים ש"זכו" לתקיפות חוזרות לאורך השנים האחרונות לאחר שזוהו עם המיליציות הפרו-איראניות.
שבוע לפני כן דווח על תקיפה באזור מסיאף שבמערב סוריה, שם נמצא מרכז לפיתוח ודיוק טילים. באותה תקיפה נהרגו חמישה בני אדם, בהם אזרח. התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה כי עוד שבעה נפצעו, בהם ילדה.