אגמון פורת הכיר את תמר חודש אחרי שיצא ממערכת יחסים ארוכה. היא הייתה הריבאונד. "תיכננתי התאהבות של שלושה חודשים, וגם אמרתי לתמר את זה", הוא מספר. "על ההתחלה הוא אמר, 'כיף לי איתך אבל שתדעי שעוד שלושה חודשים זה ייגמר'", היא מוסיפה.
אגמון: "לא אמרתי את זה בדייט הראשון". תמר: "אז בדייט השני".
כתבות נוספות למנויי +ynet:
תמר, למה נשארת אם חיפשת משהו רציני? "זאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שלא אמרתי 'ביי'. הייתה לי ידיעה שזה לא מה שהוא אומר".
איך ידעת? אגמון: "כי אני צ'ארמינג, אני נחמד, אני חכם. גם אני לא רציתי לפספס, רציתי להיות איתה".
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
אגמון ותמר פורת מתוך 'טיפול זוגי'
אגמון ותמר פורת מתוך 'טיפול זוגי'
''ידענו שמותר לנו לעזוב''. אגמון ותמר פורת מתוך ''טיפול זוגי''
(צילום: יח"צ)
11 שנים יותר מאוחר, תמר ואגמון פורת פותחים את הפצעים הזוגיים הכי כואבים שלהם מול הפסיכולוגית שרון ברעם וולובסקי ב"טיפול זוגי", דוקו ריאליטי של "כאן 11" (משודר בימי שני ושלישי) שמבוסס על הפורמט האמריקאי Couples Therapy.
איך נראתה הצעת הנישואים שלכם? "בנאלית", אומר אגמון, ושניהם צוחקים. "הזמנתי סושי ומזגתי שמפניה. יש לי חבר שהתעסק ביהלומים, אמרתי לו שאני לא רוצה את היהלום הכי מלוטש, אני רוצה יהלום גולמי כי אנחנו היהלום שצריך ליטוש. איפה היהלום, אגב?" תמר: "אצלי. אני לא עונדת אותו כדי שלא ילך לאיבוד".
ומתי התחלתם לריב? אגמון: "בירח דבש". תמר: "זה שבר אמון שלי בך, אבל לא ניכנס לזה". אגמון: "וגם הפוך! את ברחת פתאום! אבל לא משנה".
בתוכנית אתם באמת רומזים שהיה משבר אמון. אמון זה לא הבסיס של הקשר? תמר: "אז כנראה אין אותו". אגמון: "אני לא חושב שאין אותו, אנחנו בוחנים אותו".
מה מחזיק אתכם יחד? תמר: "אני לא רוצה לדבר במונחים של אהבה כי אפשר גם לאהוב כלב". אגמון: "וואי, תודה. אני מספר לאנשים שאני צופה בפרקים ומתאהב בך מחדש, ואת מדברת על לאהוב כלב". תמר: "לא התכוונתי לזה ככה, אבל אני כן חושבת שכל הריבים האלה הם כמו מיקרו-קרעים, שבסוף אנחנו בונים מהם רקמה חזקה יותר".
מומחים קוראים לקשרים כאלה "זוגיות מרובת קונפליקטים" – קשר מלא בריבים קיצוניים שמתפרצים בבת אחת. הלבה הרותחת שניתכת מהמילים הקשות שהם אומרים אחד לשנייה חורכת חתיכה מהלב. המנוע הדומיננטי הנוסף של הקשר, מלבד הקונפליקטים, הוא תשוקה.
"לזה מתכוונים כשמדברים על כימיה לא מילולית", הגדירה זאת תמר. הם באמת אוהבים זה את זה, אגמון ותמר, אפשר לראות זאת היטב. אבל האם הם יוכלו להמשיך כך לאורך זמן?
אחרי שנות נישואים עמוסות דרמות ומשברים, תמר חשבה שהשתתפות ב"טיפול זוגי" היא ההזדמנות האחרונה להציל את הקשר. "היו לי המון התמודדויות בחיים, אבל רק פה אני מרגישה שנכשלתי", היא שיתפה בכאב בפרק הראשון. "אנחנו כבר לא מדברים האחד עם השנייה", אגמון אישר בצער, ותמר חשפה שאפילו חשק להגיע הביתה אין לה.
"הרבה זמן ניג'סתי שאנחנו צריכים טיפול זוגי, ואגמון שלח אותי לטיפול לבד", היא מספרת. "ידעתי ש'טיפול זוגי' בטלוויזיה היא הדרך היחידה שבה אגמון יסכים ללכת לטיפול זוגי".
אגמון: "מישהי שצפתה בתוכנית כתבה שאני נרקיסיסט ומכה ואלים. זה הדבר שהכי פחדתי ממנו". תמר: "שנינו אלימים, אנחנו פוצעים אחד את השני ורוצים להפסיק את זה"
רציתם להסתכל על עצמכם מבחוץ? תמר: "אגמון גם רצה לדעת מה אנשים אחרים חושבים עליו!" אגמון: "רציתי שהסדרה תיאלץ אותנו לשים את הפוקוס על הזוגיות, למרות שידענו שמותר לנו לעזוב בכל רגע שנרצה" (חוקי הפורמט מאפשרים לזוגות לנטוש באמצע הצילומים, ללא חשש מתביעות). תמר: "הרבה פעמים הריבים עסקו דווקא במה שקרה בטיפול עצמו, עם האשמות כמו 'למה אמרת את זה בטיפול?' או 'בטח אמרת את זה בכוונה'".
היה רגע שרציתם לפרוש? "אחרי הפגישה החמישית אגמון אמר שהוא לא רוצה יותר ללכת. היינו אז בשיא הריב. בהתחלה ניסינו לחשב כמה כבר מאחורינו, 'עברנו עשרה אחוזים', 'עברנו 50 אחוז', כי זה לא כיף. אתה מכריח את עצמך לעשות את הדבר הזה, אבל לא ויתרנו כי חשבנו על טובת הילדים".
אתם לא חוששים ממה הילדים שלכם ירגישו? אגמון: "הם לא צופים בתוכנית כרגע. אני מקווה שלפני החתונה שלהם הם יראו אותה ויוכלו ללמוד מהטעויות שלנו. אולי הם יבינו אותנו יותר טוב".
ומה לגבי המשפחה המורחבת? תמר: "אצלי למשל לא כל כך רוצים לראות כי הם מפחדים שזה יטה את הדעה ואת הרגש שלהם כלפי אגמון". אגמון: "באמת?! זאת הפעם הראשונה שאני שומע את זה. מה, עד כדי כך אני יוצא נוראי?" תמר: "האינסטינקט הראשוני שלהם זה להגן עליי. הם דואגים לי, וברגע שהם יראו סיטואציה שיכולה להתפרש כמאיימת וקשה, זה מסובך. לאחותי יצא להיתקל בפרומואים וזה קרע לה את הלב. אבא שלי מסרב להדליק את הטלוויזיה עכשיו. לא פשוט לו עם הדברים האלה כי הוא יודע שיהיה לו מאוד-מאוד קשה אחרי זה להתמודד איתך". אגמון: "זה מצער לשמוע. לפני כמה ימים אחד השכנים אמר לי, 'מה, אתה סלב עכשיו?' אז עניתי לו, 'כן, אבל לא מהצד הטוב'".
3 צפייה בגלריה
אגמון ותמר פורת
אגמון ותמר פורת
''רציתי שהסדרה תיאלץ אותנו לשים את הפוקוס על הזוגיות''
(צילום: איליה מלניקוב)
היו קטעים שאמרתם לעצמכם, "אני לא מאמין שאמרתי את זה?" אגמון: "כל פרק". תמר: "גם אני. באתי תמיד לטיפול אחרי תורנות בלי שינה. למה אני כל הזמן בוכה? כי הכל היה טריגר".
מה היה הכי קשה לצפייה? "וואי, הכל. את במקום הכי חשוף ופגיע, ואנשים רואים אותך במצבים הכי שפלים שלך, מצבים שאת בעצמך לא רוצה לראות. בגלל זה אני מבינה את השיפוטיות של אנשים כלפינו, זה בטוח נראה נורא".
יצא לכם לצפות ב"חתונה ממבט ראשון"? תמר: "אני בקטנה, אגמון ראה את כל הפרקים".
חששתם שתצאו לא טוב בגלל העריכה? תמר: "זה ממש לא בר-השוואה ולא אותו פורמט. פחדתי ממה אנשים יגידו אבל לא מההפקה. עד עכשיו אני מפחדת ממה יגידו עליי". אגמון: "שמרו עלינו כדי שזה לא יהיה צהוב. הסדרה היא פילטר, פרומו למה שעברנו בכל הטיפול. זה נתח, חלקים מתמונה שכל אחד משלים אותה בראש שלו".
הוא מנהל מעבדה לחדשנות בתחום הטכנולוגיה העמוקה והיא רופאה בכירורגיה של אף, אוזן גרון. הם יחד כבר 11 שנים, הורים לתאיה ולאדם, והם הזוג היחיד, מתוך ארבעת הזוגות שמשתתפים בסדרה (רינת ועמנואל, הדס וליאור ונטלי ומושיקו), שמסרב לציין את הגיל שלו. גם את שמו של המושב הגלילי שבו הם מתגוררים בשש השנים האחרונות, הם מבקשים שלא נפרסם.
הם הכירו בזכות מיזם טכנולוגי שאגמון היה מעורב בו. אגמון התלהב מתמר, כתב לה שהיא חמודה, ולמחרת כבר יצאו לדייט הראשון שלהם.
"היו לי מספר מערכות יחסים ארוכות", הוא מספר, "הייתי רומנטיקן פעם. עכשיו אני פחות. יש כאלה שמאמינים שיש רק אדם אחד שנועד לך. אני לא מאמין בזה. הוצאתי את החלק הזה מהרומנטיקה שלי. אני מאמין שכל זוג יכול לעבוד על הבעיות שלו, להכיר האחד את השני. אין לי שום ספק בזה. בזוגיות טובה תמיד יהיו חיכוכים".
תמר: "מה החזיק אותנו יחד? אני לא רוצה לדבר במונחים של אהבה כי אפשר גם לאהוב כלב. כל הריבים האלה הם כמו מיקרו־קרעים, שבונים מהם רקמה חזקה יותר"
אתה מאמין במונוגמיה? "אני חושב שפוליאמוריה יכולה להרוס זוגיות, אני חושש מזה. ראיתי את זה גם אצל אנשים שאני מכיר".
ואת, תמר? "פתיחת יחסים זאת לא אופציה אצלנו".
בתוכנית את מאיימת הרבה בגירושים. תמר: "זו אף פעם לא באמת הייתה אופציה, אבל אנחנו כל הזמן העמדנו אחד את השני במבחנים. ברגע שהתחיל להיבנות האמון כבר לא היה בזה צורך, אני לא חושבת שבאמת התכוונתי ל'בוא נתגרש'. זה תמיד נאמר במסגרת הריב. הפסקתי עם זה לגמרי, זאת העבודה שעשיתי עם שרון".
מה הרגשת שזה עושה לאגמון? "זה הזיז אצלו משהו, תגובה רגשית שהיא לא תמיד חיובית וזאת לא צורה טובה לריב, אבל בשביל זה באנו לטיפול. אני ממש שמחה שהלכנו. נורא קשה לי החשיפה, קשה לי להיות במרכז, אבל אני לא מתחרטת. לא חושבת שיכולנו להגיע למקום הזה בלי הטיפול".
את עוברת שם רגעים מאוד קשים. איך מרגיש לראות את עצמך בוכה מהצד? תמר: "מזעזע. אני יוצאת הכי בכיינית, הכי לא יכולה להתמודד עם מצבים רגשיים, וזה נופל לסטריאוטיפ של אישה שלא מסוגלת להתמודד עם ריב ומתחילה לבכות". אגמון: "אני חושב שאת יכולה להסביר את עצמך ולצעוק עליי גם ומאוד עמדת על שלך". תמר: "היו גם רגעים נחמדים כשחייכנו וצחקנו. אבל בגדול, חששתי ממה שיקרה אם לא נבוא מלוכדים לשידור הסדרה – ואכן לא באנו מלוכדים". אגמון: "כי את היית בתורנות". תמר: "לא רק בגלל זה! בכל מקרה, כשאנחנו צופים בפרקים, יש קטעים קשים שבהם אני שמה עליו יד או שהוא שם עליי". אגמון: "רק בצפייה הראשונה". תמר: "אגמון רוצה לראות עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם. הוא רואה איזה ארבע פעמים כל פרק". אגמון: "בפעם הראשונה שאני צופה בכל פרק קשה ממש לשנינו. שנינו ככה רכונים בתוך הכיסא, ואז אני שם אותו שוב. אני חושב שכל טיפול צריך להיות מצולם. זה פקח לי את העיניים. המון דברים ששרון אמרה שחילחלו לי אז, אבל פה פתאום הם נופלים לך ואתה רואה אותם".
הצילומים הסתיימו לפני חצי שנה, אבל הטיפול הזוגי עדיין ממשיך. "אנחנו הולכים למשה אלמגור, המנחה של שרון", מספרת תמר, "הייתה תקופה מאוד קשה אחרי הצילומים, כשכל המשפחה שלנו חלתה בקורונה".
אגמון: "זה היה בזמן הטיפול". תמר: "לא, זה היה אחרי הטיפול. באתי לראיון הזה אחרי לילה של תורנות ואני זוכרת יותר טוב ממך. מזל שאני פה כדי לתקן. בקיצור, חלינו בקורונה כל המשפחה ונכנסנו לבידוד, ואז לי ולאגמון היה משבר זוגי מאוד גדול והתקשרנו לשרון כדי שהיא תטפל בנו מרחוק".
מה קרה שם? "הייתה תחושה שנגמר הטיפול ושאנחנו צריכים להיות אסופים, ובמקום זה רק התפזרנו ויצאו דברים שלא סיימנו ועלו בעקבות הטיפול. גם עכשיו יש פתאום הצפה רגשית".
3 צפייה בגלריה
טיפול זוגי
טיפול זוגי
''פתאום אחרי הטיפול יש הצפה רגשית''
(צילום: Shutterstock)
בתגובות שאתם מקבלים, יש חלוקה מגדרית די ברורה: נשים כותבות שהן בעד תמר, וגברים מזדהים עם אגמון. אגמון: "התגובה הכי חריפה נגדי ברשת באמת הייתה מאישה. בהתחלה ממש נעלבתי כי היא כתבה שאני נרקיסיסט ומכה ואלים, הרגשתי שהיא חושבת שאני מכה את תמר ושהיא צריכה לברוח ממני. ואז נכנסתי לראות מי זאת וראיתי שהיא מפעילה חשבון יוטיוב שהמהות שלו היא נרקיסיזם. אז אני כבר לא נבהל מהכינוי 'נרקיסיסט'. יש גם המון אנשים שפונים אליי ורוצים לייעץ. כל אחד נהיה יועץ".
מלחיץ לקרוא שתופסים אותך כגבר מכה? אגמון: "זה הדבר שהכי פחדתי ממנו בעצמי". תמר: "אבל רואים בטיפול ששנינו אלימים האחד כלפי השני, אנחנו פוצעים האחד את השני. אנחנו רוצים להפסיק את זה, אנחנו רוצים כלים. חוץ מזה, יש גם נשים שכותבות נגדי וחושבות שאגמון הכי חמוד ושאני פוסטמה מארץ הפוסטמות". אגמון: "אנשים רואים את עצמם, תמר".
אתם קוראים טוקבקים? תמר: "אגמון קורא הכל וישר מגיב".
למה? אגמון: "אולי מתוך הצורך בשליטה. אתה רוצה רגע לנהל את השם שלך".
פורסם לראשונה: 07:25, 24.12.21