השקר המסוכן: טוב יותר לחלות בקורונה מאשר להתחסן כדי להיות מוגנים?
מה באמת עומד מאחורי הטענה ש"לא כדאי להתחסן כי לאחר שאחלה אהיה מוגן יותר מהקורונה מאשר אם אתחסן"? מומחי עמותת "מדעת" בחנו את המחקר של מכבי שעורר סערה ברשתות החברתיות ומצאו: חולי קורונה בסיכון גבוה לאירועים רפואיים חמורים כמו שבץ והתקף לב; מחלימים שחוסנו זכו להגנה גדולה יותר מתחלואה בקורונה בהשוואה למחלימים שלא חוסנו. המסקנה? אל תיקחו סיכון עם המחלה, רק כי אולי תהיו מוגנים מלחלות בה שוב
ד"ר עמיחי פרלמן, עמותת 'מדעת' | פורסם:09/09/2021
בימים האחרונים מופצים פוסטים המציגים מחקר שבוצע על ידי מכון המחקר של מכבי שירותי בריאות, וטוענים שהוא מוכיח שעדיף לחלות בקורונה מאשר להתחסן. בפרסומים אלו נטען כי המחקר מצא שהסיכוי של מחלימים לחלות בקורונה בפעם השנייה היה נמוך משמעותית בהשוואה לסיכון של מחוסנים בשתי מנות לחלות למרות שחוסנו.
כבר מניסוח הטענה, ניתן לזהות שמדובר בפירוש שגוי ומסוכן של המאמר. כדי לזכות לאותה הגנה גבוהה מקורונה צריך, ובכן – לחלות בקורונה. זהו בדיוק המצב אותו אנו מעוניינים למנוע, ובצדק. בישראל, אחד מכל 50 מאומתים מקורונה סבל ממחלה קשה, ואחד מכל 140 נפטר.
מחקר אחר שפורסם לאחרונה, של שירותי בריאות כללית, בדק את הסיכון לשורה של סיבוכים במהלך שישה שבועות לאחר אבחון קורונה, בקרב מעל 170,000 מאומתים שלא חוסנו.
אוגוסט 2021: שיעור חולים קשה, מחוסנים מלא (ירוק כהה) לעומת לא מחוסנים (תכלת) ומחוסנים חלקית (ירוק בהיר), ל-100,000 אנשים, מעל ומתחת לגיל 60 (מקור: לוח בקרה קורונה, משרד הבריאות)
המחקר מצא שבקרב המאומתים היה שיעור גבוה בהרבה של אירועים רפואיים חמורים בהשוואה לאנשים בעלי מאפיינים דומים שלא חלו. אירועים אלו כללו את הסיבוכים הרבים והידועים של מחלת הקורונה, ובכללם: שבץ, אוטם שריר הלב ("התקף לב"), דמם תוך גולגולתי, תסחיף ריאתי, קריש בוורידים העמוקים, אירועי קרישה אחרים, דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס), דלקת בקרום הלב (פריקרדיטיס), פגיעה כלייתית ועוד.
נמצא שבקרב המאומתים היה שיעור גבוה בהרבה של אירועים רפואיים חמורים בהשוואה לאנשים בעלי מאפיינים דומים שלא חלו, ובכללם: שבץ, אוטם שריר הלב ("התקף לב"), דמם תוך גולגולתי, תסחיף ריאתי, פגיעה כלייתית ועוד
מעבר לכל אלו, ולמרבה הצער, רבים מאוד מהאנשים שהחלימו מקורונה, ולא סבלו מאירועים חמורים אלו, סובלים לאורך זמן מתסמינים ארוכי טווח של המחלה (long covid). יש לציין שגם בקרב מחוסנים שנבחנו במסגרת המחקר נמצאו תופעות לוואי בשיעור מוגבר מעט, אך מדובר בתופעות מעטות קלות וחולפות (ביניהן מיוקרדיטיס במידה פחותה בהרבה מאשר לאחר המחלה, מקרים בודדים של שלבקת חוגרת או דלקת בתוספתן).
מחלקת קורונה. בישראל, אחד מכל 50 מאומתים מקורונה סבל ממחלה קשה, ואחד מכל 140 נפטר (צילום: אלכס קולומויסקי)
ממצאי המחקר של מכון המחקר של מכבי, לפיו אנשים שחלו והחלימו נמצאים בסיכון נמוך יותר למחלה חוזרת, עוד לא עברו ביקורת עמיתים ופרסום בכתב עת מדעי, אך הם סבירים למדי, ותופעה דומה קיימת גם במחלות אחרות. הם כמובן לא הופכים את המחלות לכדאיות. בנוסף, במחקר זה היו שני ממצאים מעניינים נוספים שזכו לפחות תשומת לב באותם פוסטים, וכנראה לא בטעות – הראשון הוא שמחלימים שחוסנו זכו להגנה גדולה יותר מתחלואה בקורונה בהשוואה למחלימים שלא חוסנו. והשני הוא שנראה שגם ההגנה של מחלימים פוחתת לאורך זמן, ממצא אשר תואם לניתוח נתונים שפורסם בעבר על ידי רשויות הבריאות בבריטניה.
הפירוש שניתן למאמר חוטא בכשל המכונה ״הטיית השורדים״, ולמעשה הוא בוחן רק את אלו שהחלימו מהנגיף ומתעלם מאלו שנפגעו ממנו. לצערנו, אין זו הפעם הראשונה שבה מי שבוחר להתנגד לחיסונים נופל למלכודת זו, כפי שמוסבר בהרחבה בכתבה זו.
למרות שקשה לזהות את הכשל הזה במבט ראשון, חשוב לשים לב ולהבין את חשיבותו – התעלמות מאוכלוסיית החולים שנפגעו מהמחלה למעשה מציירת אותה (אולי במכוון) כתופעה חיובית, בעוד היא, במובן הפשוט ביותר, מגפה עולמית. מגפה שהרגה עד כה מעל ארבעה וחצי מיליון בני אדם (אלו מקרי המוות במדינות בהן איסוף המידע מוסדר וראוי, כך שככל הנראה המספר גדול מכך); מחלה שגורמת לסיבוכים ארוכי טווח, לאשפוזים ממושכים ולפגיעה משמעותית באיכות החיים – בחלק מהמקרים גם בקרב מי שעברו אותה בצורה "קלה" יחסית. אל תיקחו סיכון עם המחלה, רק כי אולי תהיו מוגנים מלחלות בה שוב. החיסון בטוח ויעיל – והוא חיוני כדי שנעבור את המגפה.
בקצרה: שקר מסוכן.
בהרחבה: גם אם למחלימים יש הגנה טובה יותר מפני מחלה חוזרת מאשר למחוסנים, המטרה בחיסונים היא להימנע ממחלה מלכתחילה. אסור לשכוח את הסיכון במחלה עצמה, עד כדי תחלואה קשה ומוות.
הכותב הוא רוקח קליני, פרמקואפידמיולוג וחבר עמותת "מדעת"
המידע הרפואי שבאמת לא נוהגים לספר (חוץ מכתבות בודדות ברחבי העולם), זה שנשים מגיבות לחיסון בצורה קשה יותר בממוצע. כולל אלרגיות ותגובות אנאפילקטיות ודימומים וכן הלאה.
שווה לשקול חיסון עדין יותר לנשים.
זה....
| 12/09/2021 | 01:12
הגיבו לתגובה
הסיבה שלא נוהגים לספר את מה שאתה טוען כי זה פשוט לא קורה
תופעות לוואי חמורות לחיסונים הן תופעה קיימת אבל נדירה, נדירה בהרבה מתופעות לוואי של המחלה עצמה. מי שמאמין שתופעות כאלו מאוד נפוצות אולם ישנה קנוניה עולמית של עיתונאים להסתיר אותם, יש לי גשר משומש במצב מעולה למכור לו.
מ
| 12/09/2021 | 01:33
הגיבו לתגובה
101.
עמותת "מדעת" זה השקר הכי גדול שיש (לת)
חחחח
| 11/09/2021 | 23:17
הגיבו לתגובה
100.
רוקח עאלק, אפס מאופס
הדם על הידיים שלכם
אתה איש מסוכן
| 11/09/2021 | 16:59
הגיבו לתגובה
99.
ה'מומחים מדעת' חחח.. תציינו את הקשר של פייזר
היה ראוי לציין ש'מדעת' מקבלים כספי מחקר מחברת פייזר. אחרי הגילוי נאות וההבנה שה'מומחים' בעלי אינטרס בואו נדבר.
אבי רון
| 11/09/2021 | 00:24
הגיבו לתגובה
שקר ועלילת דם. בוא תפרסם שם מלא וכתובת בשביל תביעת דיבה
'מדעת' ממומנת מתרומות של אנשים קטנים, אני תרמתי להם. כל הדו"חות הכספיים כמובן גלויים ומפורסמים.
תורם למדעת
| 11/09/2021 | 01:40
הגיבו לתגובה
98.
השקר המסוכן...
החיסון יעיל ובטוח!
א
| 10/09/2021 | 18:02
הגיבו לתגובה
97.
השאלה לגבי מחוסנים שחלו. אולי עדיף לתת להם להידבק מאשר חיסון (לת)
שלישי.
| 10/09/2021 | 16:51
הגיבו לתגובה
צודק, אולי עדיף אחרי חיסון שני להידבק ולא לקבל חיסון שלישי (לת)
אני
| 11/09/2021 | 22:08
הגיבו לתגובה
96.
שיחלו ויתפגרו האידיוטים (לת)
ללא שם
| 10/09/2021 | 16:37
הגיבו לתגובה
מחוסנים הם בני אדם. למה אתה רוצה שיתפגרו.? לא יפה (לת)
אידי
| 10/09/2021 | 20:19
הגיבו לתגובה
האידיוטים זה הלא מחוסנים (לת)
ללא שם
| 11/09/2021 | 18:03
הגיבו לתגובה
95.
הכל מאד פשוט: נדבקים, מדביקים סבא סבתא וזוכים בירושה. (לת)
זה הרעיון והסיבה
| 10/09/2021 | 12:01
הגיבו לתגובה
גם הממשלה חושבת כמוך
מחסנים הורגים ואין צורך יותר לשלם ביטוח לאומי.
אזרח
| 11/09/2021 | 00:19
הגיבו לתגובה
ולמה אתה חושב שסבא וסבתא יורישו כסף למי שהדביק אותם?
הם יכולים בקלות לרשום צוואה אחרי שנדבקו כדי לנשל מהירושה את מי שהדביק אותם.
אורי ב
| 11/09/2021 | 20:14
הגיבו לתגובה
94.
עדייף להתמסן פעם או פעמיים
תלוי מה המצב ואז להידבק בוירוס הכי פשוט של הקרונה
ללא שם
| 10/09/2021 | 09:21
הגיבו לתגובה
להתחסן נגד קורונה
ולהידבק בדלתא. ממש חכם
זאב
| 10/09/2021 | 10:01
הגיבו לתגובה
זה בהחלט עדיף מאשר לא להתחסן כלל
אבל אדם בקבוצת סיכון עדיף שיתחסן בכל החיסונים. מה שכתבת לא מתאים עבורם
סיגל
| 10/09/2021 | 11:20
הגיבו לתגובה
93.
זה לא רק מכבי. אנשי רפואה
ובכירים בתחום החיסונים בעולם אומרים שהחיסון פוגע במערכת החיסונית והעדיפות, למי שאינו בסיכון כמו קשישים ואנשים עם כשל חיסוני, לחלות ולחזק את המערכת החיסונית
ללא שם
| 10/09/2021 | 09:19
הגיבו לתגובה
92.
ד ן
חוצפה של מכבי במקום לעודד להתחסן
מפצים תוצאות ביניים של מחקר שגורם לאנשים לא להתחסן
משרד הבריאות חייב לטפל בזה
בושה
| 10/09/2021 | 08:59
הגיבו לתגובה
בטח... לטפל דחוף בכל מי שחושב אחרת!!! מיד!!! אנחנו חייבים דעה אחת בלבד. להחשף לדעות נוספות זאת הגזמת. מה אנחנו במדינה דמוקרטית??? (לת)
אריק
| 08/10/2021 | 13:48
הגיבו לתגובה
91.
כמה שילמו לכם לפרסם כתבת שקר?
הכל זה כסף בחיים?אם התחסנתם בעצמכם תמותו לבד אל תקחו איתכם אחרים עם השקרים שלכם
תקשורת שקרנית
| 10/09/2021 | 07:33
הגיבו לתגובה
90.
תשקורת ממומנת כמובן
הכל מגמתי וחד צדדי בעד החיסון
ארז
| 10/09/2021 | 04:33
הגיבו לתגובה
89.
מכחישים יקרים שהעובדות לא יבלבלו אתכם (לת)
מעין
| 10/09/2021 | 00:51
הגיבו לתגובה
88.
כתבה ממומנת? (לת)
אזרח
| 09/09/2021 | 20:01
הגיבו לתגובה
שמישהו יממן לך השתלת מוח (לת)
אדאג מוזרח
| 09/09/2021 | 20:53
הגיבו לתגובה
אמת
ממומנת ע"י משרד הבריאות
אזרח
| 09/09/2021 | 23:53
הגיבו לתגובה
שמישהו יממן לך דרך ארץ (לת)
אוזרח מדאג
| 10/09/2021 | 03:56
הגיבו לתגובה
87.
אהבתי את ההיגיון הבריא (לת)
לל
| 09/09/2021 | 16:47
הגיבו לתגובה
86.
כסףףףףףףף (לת)
שותף של פייזר
| 09/09/2021 | 16:38
הגיבו לתגובה
תמורת הגנההההה (לת)
אז מה
| 09/09/2021 | 19:32
הגיבו לתגובה
85.
לכו תחפשו פראיירים
צרו לנו מהווריד חבורה של היסטרים חסרי גבולות. אדם צריך לדאוג למערכת חיסון טבעית חזקה ולא לשבש אותה עם תכשירים מפוקפקים.
מדעת יחסנו גם מתים
| 09/09/2021 | 15:57
הגיבו לתגובה
מדעת לא מחסנים אף אחד. הם מנגישים מידע מדעי אמין. זהו. (לת)
ובכן
| 09/09/2021 | 17:21
הגיבו לתגובה
עוד חסר מוח. לך ללמוד (לת)
ללא שם
| 10/09/2021 | 12:40
הגיבו לתגובה
84.
בקצרה- שקר וכזב
חחחחח
באריכות - אתם די צודקים
| 09/09/2021 | 15:39
הגיבו לתגובה
83.
שוב שוב שוב
שוב השקר הזה..
רגע יש חדש! הפעם ע"י רוקח!
וואו התרשמתי
חחחחחחח
מי שמתחסן הוא פראנואיד שטוף מח ובעיקר רוצה את התו הירוק
תתעוררו! זה לא עידוד להתחסן יש כאן כפיית חיסונים!
פרי
| 09/09/2021 | 15:25
הגיבו לתגובה
שתחנק פושע אשים מתים מהשקרים שאתה מפיץ.תקפוץ מהגג
שותף לאיראן ולשונאי ישראל
רמתגני
| 09/09/2021 | 20:57
הגיבו לתגובה
מה קרה? אתה מתוסכל שלקחת חיסון נסיוני? מרגיש פראייר
לא קופץ
פרי
| 10/09/2021 | 02:46
הגיבו לתגובה
להיפך, אתה הפראייר שלא התחסן. (לת)
מחוסן
| 11/09/2021 | 21:29
הגיבו לתגובה
82.
לשקר אין רגליים, האמת תתגלה מדעת (לת)
יוד
| 09/09/2021 | 15:20
הגיבו לתגובה
81.
גם המחקר של פייזר לא עבר בקורת עמיתים
מעניין שכאשר יש מחקר כלשהו שאולי אפילו במשתמע מטיל דופי בחיסון של פייזר, מייד מתרעמים על כך שהמחקר לא עבר ביקורת עמיתים. אבל אף אחד בכלי התקשורת לא פצה פה ואפילו לא טרח לדווח על כך שהמחקר של פייזר שהוגש לFDA לצורך קבלת אישור חירום, לא עבר שום ביקורת עמיתים. איזו צביעות!
מחלים לא מחוסן
| 09/09/2021 | 15:09
הגיבו לתגובה
זה לא נכון (לת)
ללא שם
| 12/09/2021 | 01:32
הגיבו לתגובה
80.
משחקי מילים
בקיצור מי שהתחסן פראייר ומסכן את עצמו
ומי שבחר לא להתחסן סיכויי יותר טוב לעבור את הקורונה
ק
| 09/09/2021 | 15:01
הגיבו לתגובה
79.
כבר אין רופאים שמוכנים לתת יד לשקר אז הבאתם רוקח?
שמתפרנס מאנשים חולים. יופי, רצים להתחסן כמו שאר העדר.
דוקטור לשקרים
| 09/09/2021 | 14:30
הגיבו לתגובה
78.
אילנה
אנשים מתים מהחיסונים! תתעוררו האמת נעדרת.עזבו את עולם השקר ותחזרו לאבינו שבשמיים רק הוא יציל אותנו מעמלק שעומד עלינו לכלותינו.
אנשים מתים מהחיסונים!!
| 09/09/2021 | 14:18
הגיבו לתגובה
נא להסיר את התגובה השקרית הזו! (לת)
רופאה
| 09/09/2021 | 15:11
הגיבו לתגובה
יש תרופה לבעיה שלך.
פסיכיאטר יעשה לך טוב, תראי.
רופאה
| 10/09/2021 | 12:55
הגיבו לתגובה
נשמע שאת יותר דוקטור לשטיחים (לת)
ל"רופאה"
| 10/09/2021 | 13:18
הגיבו לתגובה
77.
מידע"ש מפיצים נשק ביולוגי (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 14:09
הגיבו לתגובה
76.
אם כבר לוקחים סיכון
זה בשביל לקבל את התו ללא זריקות
מאור
| 09/09/2021 | 14:07
הגיבו לתגובה
75.
תועמלנים חמדנים אתם עושים עוול למי שדוחה את הניסוי הספציפי הזה של פייזר בכנותו מתנגד חיסונים כי אין ההזרקה הזו דומה לשום חיסון אמיתי של נגיף מוחלש בעבר (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:55
הגיבו לתגובה
74.
השקר הגדול
השקר הגדול ביותר, מסופר על ידי התקשורת שלא מביאה סיקור שווה לשני הצדדים של פלוס ומינוס בחיסון של פייזר. על ראש הגנב בוער הכובע
אורלי
| 09/09/2021 | 13:52
הגיבו לתגובה
73.
מה נותר לומר
יש לתיקשורת למשרד הבריאות ולממשלה תפיסה קולקלת של המציאות, הם ניזונים מהבורות אחד של השני ממש מעגל של טימטום רקורסיבי. מעולם לא ראיתי כזאת התגייסות למטרה כזאת איבלת, שהתוצאה בעיקר היא השמדת הכלכלה החינוך הפרד ומשול ופערים תהומיים בחברה, בואו נהיה כנים, התרחישים האפוקליפטים התפוררו הוירוס התברר כלא מסוכן, חרף סירטוני התעמולה הסינים של אנשים ראנדומלים מתמוטטים ברחובות דבר מזה לא קרה בעולם. נראה לי שיש מגיפה אחרת שפוגעת למקבלי ההחלטות במוח משביתה להם את ההגיון והופכת אותם לדגנרטים, רצוי לחקור את זה במקום אולי אפילו להכניס אותם להסגר של חודשיים ולדחוף להם חומר ניסיוני לכתף
אביעד
| 09/09/2021 | 13:40
הגיבו לתגובה
הרקורסיביות מוכיחה שחשוב להתחסן.
אבל אם הטמטום הוא רקורסיבי אז בסופו של התהליך החוזר על עצמו יגיע לתנאי עצירה כלומר זו הגדרה אינדוקטיבית. תנאי העצירה של שולל החסינות זו החסינות עצמה אז לכן יש צורך להתחסן!! כי כדי להבין את סכנת החיסון יש להתחסן כלומר תנאי הרקורסיבי בסופו של דבר פוגע בהיגיון של שוללי החיסון.
רקורסיבי
| 09/09/2021 | 15:35
הגיבו לתגובה
72.
מה כל כך מסובך? אם חלית כבר אתה מוגן יותר לחלות פעם שנייה ממחוסן שלא חלה
פשוט כמו שזה נשמע- במידה וחלית, הסיכוי שלך לחלות פעם שנייה יותר נמוך ממחוסן לחלות פעם ראשונה..
מחלימים יותר מוגנים ממי שהתחסן (מחלים לחלות פעם שנייה מתחסן פעם ראשונה.)
לוח הכפל
| 09/09/2021 | 13:39
הגיבו לתגובה
אין לי מידע על זה אבל מה שבטוח
אם זה נכון, זה רק במידה ובכלל יצאת מהמחלה בפעם הראשונה, והאדם לא התווסף לא עלינו לסטטיסטיקה העצובה, וגם לא סוןחב תופעות לוואי לטווח הארוך
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:47
הגיבו לתגובה
ומי שמת מקורונה מוגן ב100% מקורונה. (לת)
מישהו
| 09/09/2021 | 14:48
הגיבו לתגובה
סוחב גם סוחב יא זלמה
המחקרים מראים שהסבירות לטרומבוסים, דלקת בשריר הלב/קרום הלב, נשירת שיער, פגיעה בכליות, שבץ בגיל צעיר ומבוגר כאחד עולים בצורה משמעותית בהשוואה לא אוכלוסיה שלא חלתה או רק מחוסנת.
ok
| 09/09/2021 | 16:31
הגיבו לתגובה
71.
המאמר והכתבה מדברים על שתי דברים שונים לגמרי!
המאמר מדבר על הידבקות נוספת והכתבה מדברת על הסכנה בפעם הראשונה, כקורא עם היגיון בסיסי זה וזה לא סותר אחד את השני. תומך בחיסונים אבל די נמאס עם הדיקטטורה סביב הנושא
אריאל
| 09/09/2021 | 13:38
הגיבו לתגובה
הבנת הנקרא, אריאל
תקרא שוב אולי תבין שמדובר על אותו דבר
הגיון בסיסי
| 09/09/2021 | 17:31
הגיבו לתגובה
70.
ולמה להאמין לכם עם כל הפייק של השנה האחרונה?! (לת)
פליידאץ
| 09/09/2021 | 13:35
הגיבו לתגובה
נכון מאוד, האמת היא שאין בכלל דבר כזה קורונה! (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 15:02
הגיבו לתגובה
גם השמש לא זורחת במזרח
לפי המתנגדים נא להוכיח את זה.
מי
| 09/09/2021 | 16:20
הגיבו לתגובה
69.
מי אתם ״מדעת״??
איפה המחקרים שלכם? איפה התונים כולם עם כל הפילוחים לפי גיל, לפי עודף משקל, ולפי מחלות רקע?
למה להאמין למדעת?
| 09/09/2021 | 13:33
הגיבו לתגובה
אז תמשיך להאמין לחסרי הדעת...והשכלה... (לת)
דני
| 09/09/2021 | 14:09
הגיבו לתגובה
68.
ליאור. לא ט#בל
לחיסון של רמה מסוימת של אפקטיביות; אך פשוט לא באותו סדר גודל שהממשלה, ה"מומחים" והתקשורת מנסה למכור לנו, וזה למה צצות שמועות שהוא לא אפקטיבי. עם זאת, אני לקחתי את החיסון כי זה בכל זאת לא פוגע וזה שתי שניות לקחת אותו
פשוט מאוד:
| 09/09/2021 | 13:32
הגיבו לתגובה
67.
והיכן המחקרים ההפוכים?
מי חוקר את תופעות הלוואי של המחוסנים ואת התחלואה שהם מפתחים? מדוע משתיקים אירועים מוחיים, התקפי לב ועוד אירועים רפואיים אחרים?
כשהדיעה לא תהיה משוחדת לכיוון אחד והדברים יפורסמו לשני הכיוונים, נוכל לקבל החלטה מושכלת ולא דיקטטורה רפואית במסווה של דאגה.
כסף יעוור עיני חכמים
| 09/09/2021 | 13:30
הגיבו לתגובה
66.
אתם ורק אתם, עם ההתנשאות וחוסר השקיפות
בראתם את "מתנגדי החיסונים".
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:27
הגיבו לתגובה
65.
הגחכה
אם אתם נתקלים במישהו שמגחיך את התגובה שלכם למאמר או מסית ומקלל אותכם תדעו שזו שיטה ידועה של כותבים מטעם, זאת שיטה כדי לעקר את התגובה שלכם מתוכן ושלא יתייחסו לדברים שלכם ברצינות, בנאדם רציונלי שעונה לתגובה שלכם וחולק עליה מציג עובדות ומקיים דיון לא מגחיך מקלל ומסית בלבד!
י.ע
| 09/09/2021 | 13:26
הגיבו לתגובה
אם רק מתנגדי החיסונים לא היו ככ אלימים מילולית הייתי מקבל את
הטענה הזאת. אבל מכיוון שזאת גם טקטיקה של המתנגדים אז למי להאמין?
ללא שם
| 09/09/2021 | 21:38
הגיבו לתגובה
64.
איך האדם שרד מליוני שנים בלי חיסונים? (לת)
אור
| 09/09/2021 | 13:16
הגיבו לתגובה
גם בלי חשמל
וגם בלי רופאים וגם בלי מדע
נראה לי שאתה שורד בלי מדע
מדען
| 09/09/2021 | 13:23
הגיבו לתגובה
חלק שרדו
חלק שרדו, וחלק מתו.
לפני שהיו חיסונים, הרבה אנשים מתו ממחלות שהיום אפילו לא מתייחסים אליהם.
החיסונים עוזרים.
פיזיקאי
| 09/09/2021 | 13:29
הגיבו לתגובה
הרבה לא שרדו, ואלה ששרדו לא תמיד שרדו בריאים
לפני החיסונים הייתה הרבה יותר תמותה, ואפילו אלה שהחלימו לא תמיד חזרו להיות עצמם אלא נשארו נחים (כמו כל האנשים שהיו במכונות ריאת ברזל אחרי ש"החלימו" מפוליו. אתה בעד שנחזור לימים האלה?
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:29
הגיבו לתגובה
וכנראה שגם בלי מוח... (לת)
דני
| 09/09/2021 | 13:29
הגיבו לתגובה
האנושות שרדה. בני האדם, רק חלק מהם.
אז אם דאגת על האנושות, אתה יכול להסתובב ללא מסכה ובלי להתחסן, אל דאגה.
אדריאן
| 09/09/2021 | 13:30
הגיבו לתגובה
בקושי שרד ותוחלת החיים היתה ממש נמוכה. (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:30
הגיבו לתגובה
הזריקות האלה לא חיסונים בכלל הם מזיקים ומסכנים חיים
מדוע להשוות?
ללא שם
| 09/09/2021 | 16:06
הגיבו לתגובה
63.
מתנגדי החיסונים, אלה אנשים שנכשלו בהבנת הנקרא...
זה כל כך פשוט... יש ביניהם נשאי-על והם הגורם להתפתחות הזנים החדשים... עד שלא כולם יתחסנו, ימשיכו להיות מוטציות, הקורונה תמשיך להיות איתנו, נמשיך עם המסכות והזריקות כל כמה חודשים... עד שלא כולם יתחסנו...
ברק
| 09/09/2021 | 13:12
הגיבו לתגובה
ברור
מאוד הגיוני ותואם את המציאות מה שאמרת, אם זאת המסכנה שלך מקריאת הכתבה אני לא חושב שאתה יכול להצהיר על משהוא שיש לו בעיה בהבנת הנקרא
אדם
| 09/09/2021 | 13:18
הגיבו לתגובה
מסקנה. לא מסכנה (לת)
הבנת הנקרע
| 10/09/2021 | 12:00
הגיבו לתגובה
62.
ועכשיו הפודלים מתנגדי החיסונים יתחילו ליילל לפי פקודה
האנשים מתנגדי החיסונים הם האנשים הכי מעצבנים שאי פעם פגשתי.
פסיכיטאר של פודלים
| 09/09/2021 | 13:07
הגיבו לתגובה
וואו
ממש מרתק מה שכתבת, מבחינתי תתפוצץ אף אחד לא חייב לך דבר
אורן
| 09/09/2021 | 13:25
הגיבו לתגובה
61.
תודה לד"ר עמיחי פרלמן על המידע החשוב שהעביר במאמר
עדיף להתחסן מאשר לחלות
תודה על המידע החשוב
| 09/09/2021 | 13:05
הגיבו לתגובה
60.
טוב להתחסן בעד ארצנו (לת)
טרומפלדור
| 09/09/2021 | 13:03
הגיבו לתגובה
59.
דר מכרת את נשמתך עצוב (לת)
רק נוגדנים שגוף מייצר זו הגנה
| 09/09/2021 | 13:03
הגיבו לתגובה
58.
חיסונים לא עוזרים
חיסונים לא עוזרים
חיסונים לא עוזרים
| 09/09/2021 | 12:58
הגיבו לתגובה
היייי
נכון
הייי
| 09/09/2021 | 13:06
הגיבו לתגובה
57.
תפסיקו להפחיד מצינו..... (לת)
לירן
| 09/09/2021 | 12:55
הגיבו לתגובה
56.
נכון, בהתחלה החרדים אמרו שמי שילמד תורה, היא תשמור עליו
בתי הקברות מוכיחים אחרת.
עסק אבוד
| 09/09/2021 | 12:45
הגיבו לתגובה
55.
זה לא ישכנע את אשרת קוטלר המהבולה (לת)
דן
| 09/09/2021 | 12:41
הגיבו לתגובה
54.
מחקר פורץ דרך מצא שמי שסבל ממוות יש סיכוי גבוה מאוד לא למות
שוב פעם, לעומת הסיכוי למות של החיים
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:41
הגיבו לתגובה
חחח הקדמת אותי בכמה דקות (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:02
הגיבו לתגובה
53.
אבל דוקטור קוטלר האפידימיולוגית המהוללת אמרה אחרת
אה רגע היא לא דוקטור? היא מנחת טלוויזיה? אה טוב לה זה לא הפריע לתת חוות דעת
רן
| 09/09/2021 | 12:37
הגיבו לתגובה
52.
אוקיי, אז לילדים וצעירים עדיף לחלות, למבוגרים להתחסן (לת)
ירושלמי מחוסן שלוש פעמים
| 09/09/2021 | 12:35
הגיבו לתגובה
51.
שטיפת מוח
תפסיקו עם הקשקשת על יעילות החיסון שבכל העולם מסתכלים עלינו ועוצרים את החיסון. ולא מזריקים לכלל האוכלוסיה
מי שרוצה להיות שפן ניסיונות. שיהיה
טבל שיפסיק למכור לי שטויות
פיטי
| 09/09/2021 | 12:34
הגיבו לתגובה
את זה גם אמרתם על שתי המנות הראשונות שבינתיים הוכחו כמעולות. (לת)
טל
| 09/09/2021 | 12:46
הגיבו לתגובה
איך הוכחו כמעולות
אם צריך להתחסן שוב?
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:07
הגיבו לתגובה
איך החיסון מועיל טם גם אתה מדבק וגם יכול למות מקורונה וגם מהחיסון (לת)
חשיפת האילומינטי בישראל בפייסבוק
| 09/09/2021 | 13:11
הגיבו לתגובה
בכל העולם מחסנים במרץ..אבל לא נבלבל אותך עם העובדות (לת)
גילי
| 09/09/2021 | 13:44
הגיבו לתגובה
שטויות
הcdc והfda והרוב מדינות היולם הפסיקו לחלוטיןאת החיסון בילדים. קודם רוצים לראות מה יהיה בישראל, למה אתה רץ לסכן את הילדים שלך??? איזה טימטום!!!
אנחנו המדינה היחידה בעולם שעומדת ללחוץ על הילדים שלה להתחסן, למטרות ניסוי לכל העולם.
איתן
| 09/09/2021 | 14:06
הגיבו לתגובה
50.
ד"ר עמיחי פרלמן
אם הוא לא יגן על פייזר אז לא יממנו לו ולחבורתו מדעת את המחקרים
עמיחי
| 09/09/2021 | 12:33
הגיבו לתגובה
49.
נכון שלא צריך לעודד הדבקה במקום התחסנות אבל-
אבל כאלה שכבר נדבקו למה לקצר להם את התו הירוק אם הם מוגנים יותר ממחוסנים?
איזו הצדקה מדעית לחיסון כזה? גם אם חיסון אחד למחלימים נותן הגנה טובה יותר, מדובר באוכלוסיה שמלכתחילה מוגנת יותר מכולם, מה ההצדקה לתת עוד שכבת הגנה שלא ממש נחוצה. הסיכויים להדבקה חוזרת מזעריים.
במקרה של מחלימים, החישוב של תופעות הלוואי האפשריות מהחיסון צריכות להיעשות אל מול סיכויי התחלואה החוזרת ולא אל מול סיכוני הקורונה בכלל האוכלוסיה
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:33
הגיבו לתגובה
48.
עד לאן תרחיקו בשקרים? לעוות ממצאים של קולגות?
תסחיף ריאתי, קריש בוורידים העמוקים, אירועי קרישה אחרים, דלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס), דלקת בקרום הלב (פריקרדיטיס) הם תסמינים שפוגעים במי שהתחסן.
מה לרוקח ולמחקר?
| 09/09/2021 | 12:32
הגיבו לתגובה
האמת ש...
לכל התסמינים שציינת יש סיכוי יותר גבוה להופיע מהדבקות בקורונה מאשר מקבלת חיסון...
אנונמי
| 09/09/2021 | 13:00
הגיבו לתגובה
47.
לא מאמינים לכם כבר לכלום
אנשים מתפרקים מהחיסון השלישי
שקרנים
| 09/09/2021 | 12:29
הגיבו לתגובה
46.
רוקח ממדע"ש
תודה לרוקח על עצותיו הטובות. יואיל נא לחתום לי על טופס אחריות אישי, כי אם חלילה אנזק מהחיסון שלא אקח הוא ישא באחריות נזיקית מלאה על תוצאות החיסון
שבתאי צבי
| 09/09/2021 | 12:28
הגיבו לתגובה
האם תחתום לי שלא אנזק מהתגובה שלך?
ואם לא, הסר אותה מייד.
גיל
| 09/09/2021 | 12:31
הגיבו לתגובה
בול!! (לת)
בדיוק
| 09/09/2021 | 12:34
הגיבו לתגובה
45.
תסבירו לי
"בהרחבה: גם אם למחלימים יש הגנה טובה יותר מפני מחלה חוזרת מאשר למחוסנים, המטרה בחיסונים היא להימנע ממחלה מלכתחילה. אסור לשכוח את הסיכון במחלה עצמה, עד כדי תחלואה קשה ומוות." אבל כבר הוכח שהחיסונים לא מונעים מחלה... נכון? לא מנסה להתריס, רק להבין.
עדי
| 09/09/2021 | 12:27
הגיבו לתגובה
הבנת נכון למרות שהוא כל כך בלבל את המח כדי שלא יבינו (לת)
לירי
| 09/09/2021 | 12:34
הגיבו לתגובה
מסבירה.
חיסון מצמצם בצורה משמעותית סיכויים להידבק, מונע מחלה קשה ואשפוז ב90 אחוז. זאת, בתנאי שהשפעתו עדיין לא נחלשה, כמו שקרה חצי שנה אחרי שקיבלנו חיסון שני. ולכן, למרבה הצער, חיסון שלישי.
ישראלית
| 09/09/2021 | 12:40
הגיבו לתגובה
הסבר
הטענה היא שלמחלימים יש הגנה טובה יותר מלמחוסנים. אבל העיוות הוא שמחלימים זה כאלה שכבר נדבקו. והחיסונים אמורים למהוע מלהידבק בפעם הראשונה. אף אחד לא יכול לדעת איך תשפיע עליו המחלה ולכן לא כדאי לקחת את הצ'אנס ולהידבק ואז לזכות בהגנה טובה יותר בהידבקות הבאה כי אולי לא תגחע להידבקות הבאה ואולי תסבול מתופעות מאוד קשות בשיעור גבוה יותר מאשר אם תתחסן.
הסבר
| 09/09/2021 | 13:17
הגיבו לתגובה
מחוסנים חולים פחות, והמחלה קלה יותר מאשר אצל לא-מחוסנים
״השריון״ של החיסון לא שלם, אבל הוא בהחלט עדיף על פני ה״אין שריון״ בכלל של אי-התחסנות
ללא שם
| 09/09/2021 | 16:37
הגיבו לתגובה
44.
התקשורת מסוכנת יותר מהכול (לת)
דני
| 09/09/2021 | 12:24
הגיבו לתגובה
43.
לא להקשיב לשקרני מדעת
הכל אינטרסים
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:23
הגיבו לתגובה
42.
וירוס הקורונה
כיצד הגעתם למסקנה כי הקורונה גורמת לשלל המחלות המצוינות בכתבה ובכללן אוטם שריר הלב, פריקרדיטיס מחלת כליות ועוד?
סילבן לוי
| 09/09/2021 | 12:22
הגיבו לתגובה
זה ידוע!!!! ומזמן (לת)
בוקר טוב אליהו
| 09/09/2021 | 12:54
הגיבו לתגובה
41.
נו באמת
הבאתם עוד מומחה מטעם...אין אמונה באנשים מטעם ...אחרי שנה וחצי של קשקושים שקרים וחרטאות למינהם
איציק
| 09/09/2021 | 12:22
הגיבו לתגובה
40.
יותר טוב לא לקרוא חדשות
כל אמצעי התקשורת פועלים מטעם ולכל אסור ולא בריא להאמין להם
רונה
| 09/09/2021 | 12:18
הגיבו לתגובה
39.
אפס אמון ב'מדעת' (לת)
הכי מחוסנים וחולים
| 09/09/2021 | 12:18
הגיבו לתגובה
38.
מה קורה אם מתחסנים ואז חולים?
הרי החיסון לא מונע הידבקות.
רועי
| 09/09/2021 | 12:14
הגיבו לתגובה
הפסקה האחת לפני אחרונה מדברת על זה שמחוסן שהחלה והחלים הכי מחוסן מכולם. (לת)
איש
| 09/09/2021 | 12:24
הגיבו לתגובה
אז חולים יותר קל
החיסון מונע הדבקות בשיעורים ניכרים. והמחוסנים שנדבקים חולים יותר קל מאשר הלא-מחוסנים
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:35
הגיבו לתגובה
37.
המפחידן התורן
שלא מבין שההפחדות (רובן מניפולציות זולות על סטטיסטיקות חלקיות) גורמות לנזק פי כמה מכל נגיף.
אפי
| 09/09/2021 | 12:07
הגיבו לתגובה
חחחחח (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:27
הגיבו לתגובה
36.
מחוסן שנדבק בקורונה עם סיכון כפול. גם מהמחלה וגם מהחיסון
למה מסתירים את אלפי הנפגעים מהחיסון והמתים מהחיסון?
מירי
| 09/09/2021 | 12:06
הגיבו לתגובה
ולמה מסתירים מיליוני מתי משתיית מים? (לת)
דן
| 09/09/2021 | 12:13
הגיבו לתגובה
איפה הם מסתתרים כולם? (לת)
מתפלא
| 09/09/2021 | 12:22
הגיבו לתגובה
35.
אפשר לצאת מהדעת מהשקרים של "מדעת"....
מדבררים את פייזר. רמת אמינות של הנהגת החמאס.
הזבוב על הקיר
| 09/09/2021 | 12:06
הגיבו לתגובה
34.
כמה שקרים. שבץ והתקף לב זה החיסונים גורמים.
החיסונים גם לא מונעים הדבקה אז זה לא שאלה של להדבק או להתחסן כי גם מחוסנים יכולים להדבק באותה המידה. מי שלא בקבוצת סיכון, אין לו שום סיבה להתחסן בחיסון הכושל הזה.
nlo
| 09/09/2021 | 12:04
הגיבו לתגובה
33.
כמה מחלות אחרות היו לאלה שנפטרו לכאורה מקורונה? (לת)
תגלו לנו
| 09/09/2021 | 12:03
הגיבו לתגובה
לא מאחל לך מסכת חמצן חתיכת מנוול. (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:19
הגיבו לתגובה
32.
חרטא
כתבת תדמית של פייזר .שחס ושלום לא ירד נפח הזמנות של החיסונים .עמותת מדעת בטח עומדים בתור למימון המחקרים....מכספי פייזר
יוחאי
| 09/09/2021 | 12:02
הגיבו לתגובה
31.
השקרים המסוכנים זה שלכם
זה כבר סוד גלוי
שאתם השקרנים
בקרוב הפגנות במשמרות מול משרדי התשקורת
רמת אמינות=פיפי מתחס
| 09/09/2021 | 12:01
הגיבו לתגובה
30.
עמותת מדעת כמו גם מכון לוינסון קשורים בהסכמים כלכליים עם פייזר. אתם השקרנים (לת)
שחר
| 09/09/2021 | 11:58
הגיבו לתגובה
29.
הייתם מציינים בכותרת שהוא חבר בעמותת מדעת היה חוסך לנו זמן (לת)
אורן
| 09/09/2021 | 11:54
הגיבו לתגובה
צודק (לת)
דני
| 09/09/2021 | 12:00
הגיבו לתגובה
28.
מי שמחוסן גם לא מדבק. מי שחולה צריך להיות בבידוד
אבל זה כנראה בקטנה
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:53
הגיבו לתגובה
מי שמחוסן יכול גם להדביק. כנראה שפחות (לת)
מחוסן
| 09/09/2021 | 12:03
הגיבו לתגובה
27.
כמו להגיד שיותר מהר לחצות את הכביש בלי להסתכל (לת)
רון
| 09/09/2021 | 11:42
הגיבו לתגובה
מעולה! (לת)
טל
| 09/09/2021 | 11:48
הגיבו לתגובה
26.
ועכשיו הפודלים מתנגדי החיסונים יתחילו לנבוח לפי פקודה
מתנגדי החיסונים הם האנשים הכי מעצבנים שאי פעם פגשתי.
פסיכיאטר של פודלים
| 09/09/2021 | 11:41
הגיבו לתגובה
אלה שמתעצבנים
ממתנגדי החיסון\ניסוי אפילו יותר מעצבנים
שי
| 09/09/2021 | 11:47
הגיבו לתגובה
לך תיפגוש אנשים מחוסנים (לת)
Moses Healer
| 09/09/2021 | 11:55
הגיבו לתגובה
25.
גם כתוב במאמר
מי שמת -לא מדביק.
בריא
| 09/09/2021 | 11:40
הגיבו לתגובה
24.
הכותב צודק, אם זאת כתבה גרועה
אם משווים בין מחלימים למחוסנים אז למחלימים יש סיכוי נמוך לחלות בשנית. זה עובדה לא שקר.
מה שכן הם מחלימים כלומר חלקם עבר את הסיוט של המחלה שלא לדבר על אילו שלא שרדו, זכרם לברכה.
למבוגרים ברור שעדיף לעבור את החיסון מאשר את המחלה.
לילדים... אני לא בטוח.
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:38
הגיבו לתגובה
הוא בכוונה לא התייחס לילדים, נכלולי. המבוגרים בישראל מחוסנים (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:56
הגיבו לתגובה
23.
הנוגדנים הנוצרים בעקבות מחלה חזקים יותר אבל המחלה עצמה מסוכנת
כך גם עם כל שאר החיסונים,זה לא אומר שעד לקבל את המחלה
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:36
הגיבו לתגובה
וואו אתה מדבר שטויות
נוגדנים חזקים יותר? טוב ד״ר
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:08
הגיבו לתגובה
לא שטויות, גם אם המונחים הטכניים שגויים
המערכת החיסונית לומדת להלחם בנגיף הקורונה טוב יותר בעקבות מחלה מאשר בעקבות חיסון. באמת מפתיע!!!
בנוסף התגלה שחיילים לומדים להלחם טוב יותר אחרי מלחמה עם הרוגים מאשר אחרי אימון על יבש. חשוב לארגן כל חצי שנה מלחמה בשביל לשפר את איכות צה"ל!!!
פיסטוק
| 09/09/2021 | 15:27
הגיבו לתגובה
22.
"בהרחבה: גם אם למחלימים יש הגנה טובה יותר..מאשר למחוסנים" אז (לת)
בסוף זה נכון!
| 09/09/2021 | 11:36
הגיבו לתגובה
אף אחד לא אמר שזה לא נכון, איזה בורות
בגלל זה קיימת הכתבה הזו מלכתחילה.
אבל הנזק שנעשה לגוף מהמחלה ללא חיסון עלול להיות הרבה יותר חריף.
יוסי
| 09/09/2021 | 11:49
הגיבו לתגובה
ברור שזה נכון, במטרה להתחסן נגד קורונה
אתה גורם לעצמך להיות חולה בקורונה.
עידו
| 09/09/2021 | 12:10
הגיבו לתגובה
21.
שוב ושוב מסתירים את תופעות הלוואי המסוכנות של החיסונים
האיש הנכבד לא מצרף לכלל המחוסנים את כל אלו שנפגעו מהחיסון. אלו לא תופעות קלות שחולפות. הלב של מחוסנים נפגע בשיעורים גדולים שלא מציינים. אנשים שחווים דלקת בשריר או קרום הבל כתוצאה מהחיסון נכנסים ויוצאים מבתי חולים. מופצצים בסטרואידים..שלא לדבר על מקרים של אוטם ושבץ שמוסתרים. אמת בפרסום שמעת? אתיקה שמעת?
הסתרה
| 09/09/2021 | 11:31
הגיבו לתגובה
תופעות הלוואי שהוא מונה
הן תופעות לוואי המופיעות גם לאחר החיסון. הפלא ופלא.
לילך
| 09/09/2021 | 11:47
הגיבו לתגובה
20.
רצה לברך יצא לקלל
מנוסח כל כך גרוע שרק מטעה
מנש
| 09/09/2021 | 11:30
הגיבו לתגובה
19.
עזבו אותם, תנו לטבע לעשות את שלו, הברירה הטבעית עובדת.
רק חבל שבדרך הם מדביקים חפים מפשע.
עדי
| 09/09/2021 | 11:26
הגיבו לתגובה
18.
את הבנת את זה, אושרת קוטלר? (לת)
מדוכאת חיסון
| 09/09/2021 | 11:26
הגיבו לתגובה
אין סיכוי. לגברת יש דעה, ואין לבלבל אותה עם עובדות (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 12:37
הגיבו לתגובה
17.
מה עם המחקר במגזון היוקרתי סיינס?
חסמתם את אושרת קוטלר ואת כל המחקר שמוכיח בדיוק הפוך
מיכל
| 09/09/2021 | 11:22
הגיבו לתגובה
16.
חיסון מגן מקורונה (בספק) אך לא מהתקפי לב ושבץ. מה זה החרטוט הזה? מי אמר שהחיסון לא מעלהסיכון להתקף לב ושבץ בטווח ארוך? הרי החיסון חדש ואין בידכם מחקר ארוך טווח. (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:21
הגיבו לתגובה
אז מה?
גם המחלה חדשה ואין מחקר ארוך טווח שלמחלימים אין סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ.
דני
| 09/09/2021 | 11:50
הגיבו לתגובה
15.
הכותב סוכן מכירות של פייזר (לת)
רון הכחול
| 09/09/2021 | 11:10
הגיבו לתגובה
המגיב סוכן הטיפשות של שרלטנים (לת)
ישי
| 09/09/2021 | 11:17
הגיבו לתגובה
14.
זה כמו לנסות לשכנע אדיוט שהוא אדיוט, אין לו יכולת להבין...
מדובר באנשים חסרי כל יכולת לחשיבה הגיונית שלא לדבר הבנה של מושגים מדעיים. כנראה עם בעיה גנטית כלשהי או תסמונת שעדיין לא זוהתה. אם תצליחו לשכנע את אחד השרלטנים שמנהיגים אותם אולי שאר ה-"זומבים" ישתכנעו, אבל גם אז רוב הסיכוי שהוא יסומן כמשת"פ ומאותו רגע יתעלמו מכל מה שיגיד.
דני
| 09/09/2021 | 11:06
הגיבו לתגובה
בדיוק. אין סיכוי לשכנע אותם
חבל על המאמץ. אני מאוד נהנה לראות את הלא מחוסנים שחלו ואז עולים לשידור ממיטת בית החולים ואומרים לכולם ללכת להתחסן כי הם סובלים סבל נורא.
גיא
| 09/09/2021 | 11:20
הגיבו לתגובה
שמח שאתה נהנה
אני גם נהנה לראות מעשנים חולים בסרטן ונהגים עייפים שנפצעו בתאונות דרכים
אנחנו בניסוי וזה בסדר לא להשתתף בו, תוצאות הביניים מגוונות ויש ספקטרום רחב מאוד של מאמרים בתחום, תפסיקו להתיימר להיות מדענים, אפילו הם לא בטוחים מה קורה
משה
| 09/09/2021 | 12:32
הגיבו לתגובה
13.
לא נעים להודות
חוסנתי פעמיים,חברתי לא,בגלל מחלה אוטואימונית,היא חטפה את הוירוס ,חולה קשה,לא באשפוז אבל על הפנים,אני כפי הנראה חליתי קל ביותר,לא בטוח,מייעץ לכל המגיבים המאד בטוחים בעצמם, להרגיע.אף אחד לא יודע בודאות מה קורה כאן ,כולל מתנגדי החיסונים
צח
| 09/09/2021 | 11:01
הגיבו לתגובה
12.
לא צריך לשכנע את המתנגדים- פשוט לבודד אותם במכלאות בקר (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 10:55
הגיבו לתגובה
תגובה מדהימה בטיפשות שלה...
תאר לך שכל פעם שמישהו טועה או חושב אחרת מהרוב יכניסו אותו למכלאה.
תגובה אדיוטית
יוסי
| 09/09/2021 | 11:03
הגיבו לתגובה
או בגטאות...אתה אדיוט (לת)
שימי
| 09/09/2021 | 11:07
הגיבו לתגובה
עדיף במכלאות קורונה לא מכלאות בקר
בכל זאת בני אדם, גם אם רפי שכל
משה
| 09/09/2021 | 11:09
הגיבו לתגובה
אתה מזכיר תקופות אפלות...
אתה מדבר על לשים אנשים במכלאת בקר, זה מזכיר לי את סיפור יהודי גרמניה שאמרו להם שהרכבת תיקח אותם למקום אחר מחוץ לגרמניה ובסוף יודעים מה היה השיטה...תחסן את כל המשפחה אך אל תזלזל במי שחושב אחרת ממך, בסוף נדע שעבדו עליכם וסתם הזרקתם חומר לא ידוע ולא מוכח
סולי
| 09/09/2021 | 12:05
הגיבו לתגובה
11.
מתנגדי החיסונים,אם תצטרפו קורונה,אל תגיעו לבית חולים,במקום מכונת אקמו תתחברו לשואב אבק,זה עובד,ראיתי סרטים על כך (לת)
רון
| 09/09/2021 | 10:54
הגיבו לתגובה
10.
שוב עמותת מדעת??
עד מתי העמותה הלוביסטית הזו תקבל במה תקשורתית וכיסא צמוד לאנשי משרד הבריאות?
מיקי
| 09/09/2021 | 10:51
הגיבו לתגובה
צודק
"מדעת" לא רלוונטית יותר, התגלה מי הם באמת בתקופה זו שחשפה פניהם של הרבה גופים כאלה ואחרים שמתחפשים ל"ידענים" למיניהם.
צודק
| 09/09/2021 | 10:59
הגיבו לתגובה
9.
רציתי להידבק על מנת להיות מוגן ולא מצליח להידבק כי אני מחוסן (לת)
יובי
| 09/09/2021 | 10:48
הגיבו לתגובה
8.
שקר! חוסנתי ב2 מנות וחליתי תוך שניה! דיי לשקר (לת)
ממש מכעיס
| 09/09/2021 | 10:44
הגיבו לתגובה
מה השקר?
איפה כתוב שמחוסנים לא חולים?
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:13
הגיבו לתגובה
איך זה קשור לכתבה?
לא אמור שמחוסנים לא יכולים לחלות (למרות שהסיכוי כן קצת יותר נמוך בהשוואה ללא מחוסנים). אפילו אומרים שהסיכוי שלהם לחלות יותר גדול מהסיכוי של מחלימים לחלות *שוב*. פשוט הסיכוי של מחוסנים לחטוף מחלה קשה הוא הרבה יותר נמוך מהסיכוי של אנשים שלא התחסנו. ובכתבה ספציפית מדברים על המחיר של לחטוף קורונה, שלפי מה שמסתובב ברשתות בשבוע האחרון, נראה שאנשים חושבים שזו דרך טובה לוודא שלא תקבל קורונה.
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:14
הגיבו לתגובה
אתם כאלה מצחיקים שזה משהו
"בכתבה מדברים על המחיר של לחטוף קורונה" ובמקביל "מחוסנים יכולים לחלות".
אז ברכותיי.. יש לכם סיכון לתופעות לוואי גם מהחיסון וגם מהמחלה שהחיסון לא מונע כלל.
אסף
| 09/09/2021 | 12:20
הגיבו לתגובה
7.
גילוי נאות הכותב חבר בעמותה המעודדת את כפיה ודיקטטורה
בלי הטלאי הירוק והפרופגנדה מזמן הייתי מתחסן.
ואני מתכוון להתחסן לשפעת בעוד חודש.
פרופגנדה
| 09/09/2021 | 10:32
הגיבו לתגובה
יש לחסן בכפיה את המתנגדים ולהטיל סנקציות קשות כולל כליאה (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 13:22
הגיבו לתגובה
6.
אין טעם לנסות לשכנע את חברי הכת במידע מדעי אמין (לת)
פרופ'
| 09/09/2021 | 10:28
הגיבו לתגובה
הכי טוב לחסום אותם בפייס
ככה הם לא יכולים להפיץאת הפייק ניוז שלהם, בנוסף רוב סרבני החיסונים הם אנשים בורים. ושקרנים.
יואב
| 09/09/2021 | 10:55
הגיבו לתגובה
גוטמן
יואבי אל תחצה בא אוטו יאפס
גוטמן
| 09/09/2021 | 18:27
הגיבו לתגובה
5.
למה אין קישור למחקר? (לת)
ללא שם
| 09/09/2021 | 10:27
הגיבו לתגובה
כי אין אחד כזה
ממשיכים לחרטט אותנו, והאזרחים ממשיכים להאמין לשטויות שלהם
ללא שם
| 09/09/2021 | 11:01
הגיבו לתגובה
תירגע כמעט אף אחד לא מאמין להם. חבל רק
מאות בני ה60+ שהם הצליחו לשכנע ומתו בחודש האחרון.
מדובר בהסתה מאורגנת יום יומית לאורך כל הרשת. ךדעתי לא מדובר כאן בזכות הדיבור.
מזמן מדובר כאן בהריגה המונית.
אשר
| 10/09/2021 | 00:34
הגיבו לתגובה
4.
לא להתחסן
כל רופא יודע שברגע שנכנס וירוס לגוף, הגוף מייד מייצר לו נוגדן. ועוד דבר שהם בטח יודעים שלגוף יש זיכרון, אם הנוגדנים יורדים בבדיקת דם, ונכנס הוירוס לגוף, הגוף ישלוף את הנוגדן הרלוונטי ולכן הכל בולשיט אחד גדול, לא להתחסן זה הרבה יותר מסוכן
דושנה
| 09/09/2021 | 10:26
הגיבו לתגובה
צודקת, הכי טוב לקבל את הקורונה באם נשארים בחיים מחוסנים..... (לת)
פוחד ממחט
| 09/09/2021 | 11:10
הגיבו לתגובה
אם היה אפשר להתחסן נגד טמטום
גם את זה לא היית עושה והיית נשארת מטומטמת
כוכב
| 09/09/2021 | 11:20
הגיבו לתגובה
3.
יש לי נסיון מקצועי רב
בהאכלת חתולים וגם לי וגם לשכן שלי (אני חושב שהוא שרברב) לא נשמע סביר מה שאמרת.
נראה לי שעדיף לחלות ולא להתחסן ואני מבסס את זה, כאמור, על נסיון *רב*.
עמי
| 09/09/2021 | 10:21
הגיבו לתגובה
2.
הכותב חבר עמותת "מדעת"!!! (לת)
שימו לב!
| 09/09/2021 | 10:15
הגיבו לתגובה
1.
לא נשמע אמין. נסו שנית.
הרבה אי דיוקים ומידע מעוות וחסר.
גפן
| 09/09/2021 | 10:10
הגיבו לתגובה
וואו! "נשמע לא אמין". על בסיס תחושות הבטן שלך?
בא מישהו שהקדיש את חייו לעולם הרפואה ומסביר לך, אבל זה לא מרגיש לך אמין. הוא בטח רוצה להזיק לכולנו נכון?
גפן, מרגיש לי שאולי בחרת לא להתחסן. נכון? אני מקווה מאוד שלא תחלי. ויותר מכך, שלא יהיה על מצפונך להדביק אנשים מבוגרים ובקבוצות הסיכון השונות וחלילה לגרום למותם.
שנה טובה