לראשונה במשרד התחבורה - אגף מיוחד לרכבים דו גלגליים
במסגרת יום שידורים מיוחד – "משחררים את הפקק", נדונו שאלות רבות באשר לגודש בכבישים בישראל ומה הפתרונות המובילים לכך. כולם הסכימו שיש לשנות את אופן החשיבה לגבי רכבים דו גלגליים ואכן הצהירה שרת התחבורה מרב מיכאלי, כי בהנחייתה יוקם במשרד התחבורה אגף מיוחד לדו גלגלי, ויאושרו סוגים חדשים של רכבים דו גלגליים ותלת גלגליים חשמליים מוזלים
יובל גמליאל
| פורסם:19/06/2022
בשיתוף מטרו מוטור
מאז החזרה לשגרה אחרי הקורונה חזרו הפקקים בהיקף נרחב יותר משהיו ב-2019, בעיקר בשל החשש של רבים להשתמש בתחבורה הציבורית, בגלל חוסר האמינות שלה, והגבלות על שעות הפעילות של הרכבת בגלל עבודות החשמול. ומהו אחד הפתרונות לבעיה? מחקר של המכון לחקר התחבורה בטכניון, עבור משרד התחבורה, קבע כי הגברת השימוש ברכב דו-גלגלי בתל אביב ובסביבותיה בשעות העמוסות של הבוקר ואחר הצהריים יקצר דרמטית את זמני התנועה, יפחית את זיהום אוויר ויוכל להביא לחיסכון של 8 עד 27 מיליון שקל בשנה.
פקקי תנועה בישראל (צילום: shutterstock)
במסגרת יום שידורים מיוחד שנערך השבוע (א') והועבר בשידור חי ב-ynet תחת השם "משחררים את הפקק" נדונה השאלה המרכזית: כיצד ניתן להקל משמעותית על גודש התנועה בכבישים.
"הדבר היחיד הוא מה שאנחנו עושות ועושים מהיום שנכנסנו למשרד התחבורה וזהו היפוך הפירמידה – כלומר הצבת הרכב הפרטי בתחתית והכל מעליו", הצהירה שרת התחבורה מרב מיכאלי. "אנחנו משקיעים המון בפיתוח התחבורה הציבורית שהוזנחה בצורה באמת שערורייתית בעשרות השנים האחרונות. אני שמחה לבשר בכינוס החשוב הזה שלראשונה בעקבות הנחייתי יהיה במשרד התחבורה אגף מיוחד לדו גלגלי, שיטפל בכל מה שקשור לדו''ג. בנוסף אנחנו נמצאים במהלכים כמעט אחרונים לאפשר רכישה ושימוש בישראל של כלים חשמליים בקטגוריית L1e האירופית, קטנועים חשמליים זולים שמגיעים למהירות של 45 קמ"ש, לעומת 25 קמ"ש באופניים החשמליים שמאושרים כיום. אנחנו בשלבים יותר מוקדמים לאישור כלים בקטגוריית L5, תלת אופן חשמלי, שיוכל לשמש להסעת נוסעים או מטען בעיר, ולהוריד מהכביש רכבים פרטיים".
באירופה מי שמחזיק ברישיון נהיגה לרכב פרטי יכול לרכב על כלים בדרגת L1e ללא רישיון נוסף, כדי לעודד אותו להשאיר את הרכב בבית. כך יהיה גם בישראל?
"אנשי המקצוע במשרד התחבורה סבורים שרכיבה דורשת עוד מיומנויות שאין בהכרח לנהגים, גם למי שצברו ותק בנהיגה. אבל אנחנו מחפשים דרך להקל על המעבר וליצור דרך קצרה ועדיין בטוחה יותר למעבר".
ראיון עם מרב מיכאלי, שרת התחבורה ( צילום: אלי מנדלבאום)
דילמת הדו"ג: חיסכון בתחזוקה, בפקקים ובחנייה מול תאונות קשות
בפאנל שעסק בנושא "עד שיגיע המטרו כבר נהיה בבית: מה נרוויח ממעבר לרכב דו-גלגלי", ובו השתתפו בו פרופ' שלום הקרט שעמד בראש צוות המחקר בטכניון וכן עם ד"ר יעקב שיינין ומשה קצין, מנכ"ל חברת חשב, עלה נושא הדילמה שבין חיסכון זמן לתאונות דרכים בהן מעורבים יותר נהגי רכבים דו גלגליים.
ד"ר שיינין הוסיף ופירט כי " יש פה שני דברים שהם הדילמה הכי גדולה. רכב דו''ג חוסך לרוכב עליו המון זמן, חוסך גם הוצאות, ואם היו הרבה יותר רוכבים דו'- גלגליים יכול להיות שזה היה מקטין את הצפיפות של הארבע גלגלי. אנחנו חייבים ליצור מערכת שתעודד את אותם אנשים, מבוגרים יותר, שההסתברות שלהם לתאונה היא הרבה יותר נמוכה מהממוצע".
פרופ' הקרט הוסיף כי "ישנם מקומות כמו תל אביב בהם בחלק גדול משעות היום אנחנו נמצאים בלא בעומס אלא בפקקים. שם בהחלט האופנועים יכולים לעזור, אם היינו מצליחים איכשהו לטפל בנושא הכאוב הזה של המעורבות הגדולה בתאונות הדרכים, שמחצית ממנה היא באשמת נהגי המכוניות בכביש."
משה קצין, מומחה בחישובי עלויות אחזקת רכב, הסביר כי "רכב קטן בן שלוש שנים עולה לנהג כ-2,150 שקל לחודש לרכיבה של 1,000 קילומטר לחודש, כולל כול ההוצאות. אם אני מעמיד מולה אופנוע או קטנוע 125 או 250 סמ"ק, הרי שהעלות לאופנוע או קטנוע כזה נעה בין 950 ל-1,100 שקל. זאת אומרת מחצית מהעלות של רכב קטן. המשמעות היא שבעל הקטנוע חוסך בערך 1,000 שקל בחודש בהוצאות הישירות של האחזקה".
"מלבד זה אותו אדם רגיל חוסך עם האופנוע שעה אחת ביום בפקקים שאם היינו מתמחרים אותה לפי שכר המינימום הייתה מסתכמת ב-600 שקל בחודש. מעבר לזה יש עניין של תשלום על חנייה ועל עצבים והתרגזויות בפקקים. בסופו של דבר אנחנו מגיעים לסביבות 1,500 חיסכון בחודש וזה משמעותי מאוד".
עד שיגיע המטרו כבר נהיה בבית: מה נרוויח ממעבר לרכב דו-גלגלי (צילום: חגי דקל)
פאנל נוסף ביום השידורים התקיים תחת הכותרת "סוף עידן הרכב הפרטי: מעודדים רישוי פשוט לרכב דו גלגלי" בהשתתפות ח"כ קרן ברק (הליכוד), יושבת ראש השדולה לעידוד ושיפור התחבורה הציבורית בכנסת ותושבת תל אביב, מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקה בתיק התחבורה בעיר וסנ"צ (בדימוס) ערד זיתוני, לשעבר מפקד הסיירת הארצית של אגף התנועה במשטרה.
נסיעה של דו"ג לצד בנת"צ לצד אוטובוסים מונעת מהם לזגזג
"ב-2011 קיבלתי את תיק התחבורה וקיימנו ניסוי ביחד עם הטכניון שבו שמנו מצלמות על קסדות של אופנוענים. מצאנו שנסיעה בנת"צים לצד האוטובוסים מונעת מהם לזגזג ולא מפריעה לאוטובוסים. לכן משרד התחבורה אישר את נסיעת האופנועים על נת"צים", סיפרה להבי.
זיתוני מפרט כי "המצב מבחינת צפיפות כלי הרכב במדינה, הולך והופך להיות קשה מיום ליום עד בלתי אפשרי. נוצר פה מצב שהוא אבסורד כי בסוף עולים פה צעירים על קורקינטים חשמליים שלעיתים המהירות שלהם לעיתים יותר מהירה מהקטנועים ואין להם מספר ואין להם ביטוח והם מאוד מסוכנים. אני מסתכל, לעומת זאת, על ההתאמה שעושים עם הדו-גלגלי בתוך התוואי העירוני. אני חושב שהם יותר בטוחים כאשר למישהו יש את הרישיון והביטוח המתאים יחד עם ההדרכה הנכונה. כך נוצר הפתרון הרבה יותר קל, מהיר, ופשוט".
מתי נשתחרר מהמראות האלו? (צילום: shutterstock)
"חשוב לי להבהיר במסגרת הזאת ש-63% מהרוכבים שמעורבים בתאונות דרכים, הם ב-3 השנים הראשונות לרכיבה. זה מראה שלוקח זמן לרכוש מיומנות. המשפט מי אשם הוא לא רלוונטי למי שרוכב. הוא צריך לדעת שכשהוא חוצה צומת הוא צריך להסתכל היטב, הוא צריך להבין שסטייה מנתיב יכולה להיות גם מצידו וגם מצד רכב שפתאום החליט לעלות באיזה מחלף. לכן הזהירות והפוקוס הם חשובים ביותר. רגולציה נכונה והדרכות נכונות לרכיבה יפתרו את הבעיה."
סוף עידן הרכב הפרטי: מעודדים רישוי פשוט לרכב דו גלגלי (צילום: חגי דקל)
ח"כ ברק ציינה כי "האינטרס של המדינה זה להפחית מכוניות ולעבור לדו''ג בטוח כמו טוסטוס. "אז מה אנחנו יכולים לעשות למען זה?" שאלה, והשיבה - "הקלות. כמו שאמרתי יש החלטת מדינה ואם אנחנו נקל בזה על הנהגים והרישיון לדו גלגלי יהיה מובנה בתוך הרישיון למכונית זה יספק ויביא את הבשורה. אשמח לקדם חקיקה פרטית שתגדיר שהוצאות על טוסטוס יהיו כמו על רכב, הוצאות מוכרות. בנוסף, אימוץ תקן אירופי ואיחוד של ביטוחים. זה חלק מהפתרונות שחייבים בשביל להקל על הרוכבים".
אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, סיפר על מהלכי המשרד בתחום הרכב הדו גלגלי ועידוד הרכיבה הבטוחה. "כפי שנאמר על ידי השרה מיכאלי הנושא של דו''ג הוא אחד הנושאים החשובים לגודש בכבישים יחד עם זאת זה מחייב אותנו למצוא ולבדוק את נקודת האיזון בין הגודש לבין הבטיחות" הסביר. "בנוסף ליחידת דו גלגלי שתוקם, אנחנו בתהליך עבודה לגבי שינוי השיטה ללמידת נהיגה. השילוב של ניסיון לימוד ייתן לנו שיפור, גם בלימוד הנהיגה וגם לאלה שיש להם את הרישיון, כך נוכל לבדוק איך הם יוצאים מסכנות כאלה ואחרות."
ראיון עם אבנר פלור (צילום: חגי דקל)
לישראלים נמאס מהפקקים
בפאנל מקצועי שעסק בנושא "הישראלים מגלים את הדו"גים (דו גלגליים)" בהשתתפות תומר קומורוב, מנכ"ל מטרו ואביעד אברהמי, עורך מגזין פול גז, נבחנה השאלה האם אכן יש שינוי במספרי הרוכשים רכבים דו גלגליים.
"אנחנו רואים הרבה בקשות לעסקת טרייד אין על רכבים לצורך רכישת דו גלגליים, שיתף קומורוב. "הרבה לקוחות מודים שנמאס להם מהפקקים. יש כאלה שאומרים איזה קטנוע אפשר לקבל והם רוצים את האופנוע הראשון שאפשר לקנות. בשנה הקודמת שוק הדו- גלגליים עבר את היקף ה-20 אלף כלים, העלייה הזו נבעה מכל אותם נהגים שנמאס להם מהפקקים."
זה משפיע על הסוגים שקונים?
"כן הגידול הוא בעיקר בקטנועי כניסה. דיברו פה הרבה על אופנועים, אבל קטנועים זה מה שישחרר את הפקק."
אברהמי מסביר כי "המעבר לא תמיד פשוט לאנשים. הם לא מבינים איך עולם הדו גלגלי עובד החל מהוצאת רישיון, ציוד וטכנית איזה כלי מתאים להם. ברגע שהם עושים את הצעד הראשון ועוברים את המכשול של ההתחלה הם מוצאים את הכיוון שלהם ומבינים את היתרונות שיש בדו גלגלי."
הישראלים מגלים את הדו''גים, תומר קומורוב מנכ''ל מטרו ואביעד אברהמי עורך מגזין פול גז (צילום: חגי דקל)
עד כמה אנו רחוקים מהמצב הקיים בחו"ל מבחינת היקפי הדו- גלגלי בכבישים?
אברהמי איננו אופטימי והשיב "רחוקים שנות אור. בארץ הדו גלגלי הוא סביב 4% מסך כל כלי הרכב כשבאירופה זה נע בין 6-8% ובמרכזי ערים גדולות כמו רומא או פריז אנחנו מדברים על יותר מ10% ואפילו יותר."
קומורס הוסיף כי "בישראל יש 7-8 ימי גשם בשנה, הדלק יקר, ויש בעיות חנייה ופקקים. אנחנו לא מבינים מה קורה פה, ישראל אמורה להיות גן עדן לדו- גלגלי, ממש מעצמה של דו''ג. אנחנו שמחים על כך שהשוק חצה את 20 אלף הכלים, אבל לדעתי זה צריך להכפיל את עצמו."
גדי אבירם, יו"ר מטרו מוטורס, קבע בריאיון אישי בו השתתף, כי מילת המפתח לפתרון הנושא היא לגיטימציה. "אני חושב שהיום הזה נתן את הפתח, איזושהי גושפנקא ללגיטימציה לדו גלגלי. אמרו פה חברי מקצוע שיש להתייחס לדו גלגלי כפתרון אלטרנטיבי לבעיית הגודש בכבישים. זהו פתרון זמין שלא דורש מבחינת הממשלה שום דבר.
דו גלגלי, פתרון זמין שלא דורש מבחינת הממשלה שום דבר (צילום: shutterstock)
" הבעיה מתחילה בטרמינולוגיה. כשמדברים על דו גלגלי ועל אופנועים בנשימה אחת אז עושים עוול מסוים לכלים קלים. המעורבות שלהם בתאונות הדרכים היא מאוד נמוכה. היא דומה למכוניות ואולי פחות, בטח פחות מאשר קורקינט ואופניים חשמליים.
"בסוף למדינה לא תהיה ברירה אלא להקל כי אנחנו רואים את התמונות האלה כל הזמן, את עומסי התנועה, זה כל הזמן מתגבר. אנשים לא מכירים את המספרים. בגדול כל מכונית זקוקה לכ-10 מטר ובישראל נמכרות כ-150 אלף מכוניות חדשות בשנה. 150 אלף מכוניות זה אומר נתיב של 1500 ק"מ זה רק כדי לשרת את הגידול לכלי הרכב. מבחינת בניית נתיבים, אני מניח שאנחנו באוברדרפט של בערך 1000 ק"מ בשנה."
ראיון עם גדי אבירם יו''ר מטרו מוטורס (צילום: חגי דקל)
"אנחנו כרוכבים נמצאים בסיכון גבוה"
יום השידורים הסתיים בפאנל בו השתתפו המפורסמים השחקן מיכאל מושונוב – רוכב ימאהה והמנחה גיא אריאלי – רוכב סאן יאנג, וסיפרו על חוויותיהם כנהגי דו"ג.
"שוטרים תמיד עוצרים אותך כשאתה על אופנוע", העיד אריאלי. "אני תמיד אומר לשוטר, בוא נלך לרמזור ונראה כמה נוסעים באדום - לרוכב אופנוע זה עונש מוות. אנחנו רואים את זה כל יום עשרות פעמים, כי אנשים עסוקים. ברגע שהם סוגרים את הדלת של האוטו אתה נעלם מבחינתם. כל מה שמעניין אותם זה רק הילדים והטלפון. אנחנו כרוכבים נמצאים בסיכון גבוה אז ההתנהלות שלנו צריכה להיות יותר נוחה."
מושונוב הסביר כי "המשחק השתנה, יש קורקינטים ואופניים חשמליים. אני מדבר פה לקהל צעיר וגם לאנשים שרוצים לצבור בטחון על הכביש. כשאתה עושה רישיון לאופנוע, אתה לומד, אתה לומד את הכביש יותר נכון מאשר על הקורקינט הזה שהחוקים בו לצערי לא קיימים. אז אם אתה באמת רוצה לצאת לדרך, זאת דרך טובה. זה הרבה פחות מסוכן, יש סכנה, אבל כשאתה נוהג בטוח אתה לומד את הכביש נכון. פעם ראשונה שעליתי על JOYRIDE אני זוכר שהבטחתי להורים שאני הולך לעשות את זה מסודר. ובאמת יש את הרגעים שאני אומר לאן אני הולך אם אני יוצא ולא ישנתי טוב, אני יודע לשים אותו בצד. וזה הדבר הכי חשוב שלמדתי, מתי אני עולה עליו."
נקווה שהקמת האגף הדו''ג לא יהיה בסוף מקל בגלגלי הדו''ג. (לת)
איתן
| 26/06/2022 | 12:05
הגיבו לתגובה
93.
מה את ואתה מזבלת לנו המח
עד כמה את ואת אתן ואתן יכולים לטחון לנו את המח עם 10 דפים מלאים של יחסי ציבור. אני והיא הם והן לא קונים את זה
מעוז
| 25/06/2022 | 14:50
הגיבו לתגובה
92.
לצערי עוד 80 הרוגים בשנה החלטה אומללה (לת)
דודי
| 25/06/2022 | 14:40
הגיבו לתגובה
91.
להפגין! אפשר לתפוס את כל מקומות החניה בעיר והכל חוקי לגמרי!
רוכבי אופנועים ישנים... אפשר לתפוס את כל מקומות החניה בעיר ולא לחנות על מדרכות או חצרות בכלל!! תוך שלושה ימים הם יתחננו שיתנו להם לתקן מעקות בטיחות ולהוריד את מחירי הביטוח המטורפים ומה לא - רק תחזירו את החניות!!! כנ"ל לגבי רמזורים - לא עומדים בשורות - עומדים בטור ארוך עם הרבה רווח בטיחותי בין אופנוע לזה שמאחוריו! הכל חוקי לגמרי!! לא חסר עוד רעיונות חוקיים לחלוטין
אני
| 25/06/2022 | 12:53
הגיבו לתגובה
90.
הבעיה בתור רוכב דו גלגלי זה מחיר הביטוח
אני זהיר יחיסית, למה אני צריך לשלם 4400 ביטוח חובה וצד ג, אל אופנוע שברכב זה עולה לי 3100.
אגב הביטוח הזה לא מכסה כלום, רק נזק מעל 20 אלף "שצריך להתאמץ בשביל להגיע", לדעתי כי יש מונופול של ביטוח פול שהוא היחיד שמבטח בארץ.
מי שעושה את התאונות זה בעיקר שליחים שעובדים תחת לחץ וילדים, שיעלו את הגיל המינימלאלי לקבלת רשיון, ותורידו מחיר ביטוח.
קוטנוע זה אלטרנטיבה מאוד מאוד נוחה, למי שיש רשיון לרכב 3 שנים, 750 שקל ויומיים ויש לכם רשיון a2, קוטנוע חדש עולה 16 אלף, 60 שקל דלק לשבוע, לחפש חנייה משהוא שאפשר לשכוח.
אלכס
| 25/06/2022 | 12:26
הגיבו לתגובה
89.
עלות הביטוח והנהיגה האגרסיבית הבריונית של ערסים בישראל (לת)
אלו הבעיות
| 25/06/2022 | 14:17
הגיבו לתגובה
88.
זוכרים את מחאת הדו גלגלי? זוכרים את עופר עיני? (לת)
אריק
| 25/06/2022 | 13:37
הגיבו לתגובה
87.
תתחילו מלהוזיל את מחירי האופנועים ואת הביטוחים
העלויות של האופנועים מטורפות. שנים שאני רוצה לקנות אופנוע ולא מסוגל בגלל המחירים. אופנוע עולה כמו אוטו! זה לא הגיוני. ברור שבמחיר הזה אני אקנה אוטו. כנ"ל גם הביטוחים והטיפולים.
הלוואי תהיה לי יכולת לקנות אופנוע.
דון קישון
| 25/06/2022 | 12:46
הגיבו לתגובה
86.
יותר מעשים פחות דיבורים. (לת)
מוקי
| 25/06/2022 | 12:17
הגיבו לתגובה
85.
מזמן מזמן היו צריכים להתייחס לדו גלגלי, מה שעיניין אותם זה
דוחות לתת, טיפשים, שכל אין. מה חדש? לא ידעתם שיהיו פקקים של מכוניות? וכל שנה נהיה גרוע וגרוע יותר.
אני ממש אוהבת את הדו גלגלי, רק הביטוחים יקרים למות, למה? כי המדינה, מה שמעניין אותה זה להרוויח על חשבון אנשי דו גלגלי, במקום לתת כמה שיותר הנחות למי שנוהג בדו גלגלי. ותחשבו שוב, איך לרתום את האנשים שנוהגים ברכבים, שיעברו כבר לדו גלגלי, נמאס ממכוניות בתל אביב.
אסתר
| 25/06/2022 | 12:08
הגיבו לתגובה
המדינה מרויחה מכל רכב שנכנס לארץ לכן אין לה אינטרס לעודד דוג (לת)
חזיז ורעם
| 25/06/2022 | 14:57
הגיבו לתגובה
84.
המבין
ברגע שיורידו את הביטוחים על הדו גלגלי המצב יהיה הכי טוב לא יהיה פקקים כאלה ואז המשק ירוויח כסף בזה שאנשים יגיעו בזמן לעבודה אבל המדינה מה שמעניין אותה זה כסף רק כסף מאיפה לקחת
יצחק
| 25/06/2022 | 10:21
הגיבו לתגובה
83.
בחירות חברים. לא יוקם כלום (לת)
אההה
| 25/06/2022 | 06:09
הגיבו לתגובה
82.
על ביטוח והעלויות אף אחד בפאנל לא דיבר .... (לת)
פינוקיו
| 23/06/2022 | 12:36
הגיבו לתגובה
81.
לצנוח בלי מצנח פחות מסוכן מהטייסים האלו על הדו גלגלי (לת)
המלאך
| 23/06/2022 | 15:52
הגיבו לתגובה
לדבריהם של האירנים יש יותר משכל מלדבריך (לת)
האדם
| 25/06/2022 | 09:08
הגיבו לתגובה
לקרוא את חוכמתך
אכן כלי תחבורה מסוכן יותר מרכב - אבל ההשואה שלך ממש לא חכמה
אייל
| 25/06/2022 | 13:57
הגיבו לתגובה
80.
ביטוח
ביטוח אופנוע כולם יודעים זה שוד
חצי נוסעים ללא ביטוח
תעשו מחיר עמימי הארץ ינהגו רק באופנועים
ביטוח
| 23/06/2022 | 15:21
הגיבו לתגובה
79.
תורידו את עלות הביטוח המטורפת (פי 3 מרכב) ותראו כמה יעברו
פשוט ביזיון ומונופול בחסות המדינה. הפול זה הארגון פשע מס' אחת בישראל ועד שלא יפריטו את הדבר הזה אין שום טעם בשום רפורמה.
למה רוכב שיש לו 2 כלים דו"ג (אחד שטח ואחד קטנוע ליום יום) צריך לשלם כפל ביטוחים גם כאשר הביטוח הוא לנהג בשם (כך שרק הוא יכול לרכב)? איך בדיוק הוא יכול לרכב על שני הכלים באותו זמן?
פרגית
| 22/06/2022 | 15:20
הגיבו לתגובה
78.
ומה לגבי תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי? הם לא הגיוניים בכלל ! (לת)
איל
| 22/06/2022 | 14:16
הגיבו לתגובה
77.
ביטוח & תלת גלגלי
עלויות הביטוח לדו"ג מטורפות והופכות לחלוטין את החישובים בכתבה
רכב תלת גלגלי חייב להיות מורשה לנהיגה לכל סוגי הנהגים לאחר הכשרה מתאימה, זה לא דו גלגלי.
עופר
| 22/06/2022 | 13:01
הגיבו לתגובה
76.
כתבה שלמה ולא הזכירו את נושא הביטוח אפילו פעם אחת
הביטוח זה המחסום הכי גבוה לעליה על דו"ג כאשר אופניים חשמליים וקורקינטים לא מחוייבים בביטוח בכלל
יונתן
| 22/06/2022 | 16:55
הגיבו לתגובה
דווקא כן
הזכירו פעם אחת במילה
איתן
| 23/06/2022 | 09:06
הגיבו לתגובה
75.
כתבה טובה, חסר רק דבר אחד...
כדאי היה להוסיף מידע עבור כל אחד מבעלי התפקידים, מומחים, יועצים וכו' שהתראיינו לכתבה, על איזה רכב דו"ג הם רוכבים. ואם במקרה הלא באמת סביר שהם לא רוכבים על דו"ג, שיפרטו מה הסיבה שגורמת להם עדיין לנסוע במכונית.
מעוז
| 22/06/2022 | 11:02
הגיבו לתגובה
74.
גישה בולשביקית הסתדרוניקית טיפוסית - משרד לעסקנים
והכל במקום דאגה לטיפול בבעיות התחבורה. כל כך טיפוסי למשטרים רקובים וצבועים. דואגים לכנופייה שלם למשרות ולמשכורות. מי שמאמין שיהיה כאן טיפול בבעיה הוא טיפש
סימבה
| 21/06/2022 | 15:00
הגיבו לתגובה
73.
לקחת 300 אחוז מס על רכבי יוקרה ולהוריד ל 0 את המס על דו גלגל
דו דלדלי וחשמלי !
כלכלן
| 21/06/2022 | 14:36
הגיבו לתגובה
יש כבר, טמטם
כבר הרגילו אותך שכל פתרון פה זה עוד מס? או שאתה בוט של של מדינת הנוכלים?
ללא שם
| 23/06/2022 | 12:05
הגיבו לתגובה
אתה הטמטם הראשי. (לת)
אתה
| 25/06/2022 | 12:18
הגיבו לתגובה
72.
ביטוח מדורג ,ילד בן 16 ישלם מלא ,ואז לפי וותק ללא תאונה/שליל (לת)
הפיתרון
| 21/06/2022 | 14:02
הגיבו לתגובה
71.
ברגע שהביטוח יחוייב לפי כ"ס ולא נפח תהיה הורדה
המדינה בשנת 2006 עברה שינוי והתאמה לשוק האירופאי אבל הביטוח נשאר לפי נפח מנוע שהוא לא מותאם לכוח סוס אלא מתאים לתקנות משנת 2005
ללא שם
| 21/06/2022 | 13:41
הגיבו לתגובה
70.
אופנוע הורג
כל יום נהרגים בכבישי ישראל רוכבי דו גלגלי- בגלל הגורם האנושי -חוסר תרבות של נהיגה !
שולם
| 21/06/2022 | 13:40
הגיבו לתגובה
כך גם במכוניות! כל יום נהרגים בתאונות דרכים נהגי מכוניות.
לשיטתך צריך לחזור לחמורים וסוסים
סוס דו רגלי
| 21/06/2022 | 16:21
הגיבו לתגובה
זהו שאופנוע הורג יותר, בייחוד כשמתעקשים לא לשמור מרחק (לת)
ומתעלמים מרמזורים
| 21/06/2022 | 17:09
הגיבו לתגובה
חכה יש גם כאלה שנוסעים נגד כיוון התנועה ועושים לך פרצוף גם (לת)
חחח
| 22/06/2022 | 12:19
הגיבו לתגובה
אופנוע לא הורג, נהגי הרכבים הדבילים הורגים אופנןוענים
ובמקום ללמד אנשים לנהוג מאשימים את הרוכבים שנהרגים
ללא שם
| 24/06/2022 | 20:44
הגיבו לתגובה
69.
ולא דיברו פה עוד על רבה מאוד דברים כמו -
סימוני דרך שין שום תקן והם חלקים כמו קרח? מה עם גדר לאורך הכביש שמסוכן לרוכבים וכב שנים מדברים על כך "שכן חייבים להחליף" אבל לא עושים עם זה כלום? ? מה עם ביטוח במחיר מטורף? מה עם עלות הקטנוע / אופנוע שהוא פי 3 יקר ממחיר באירופה. מה עם מס על ציוד מגן? קיצור סתם פנאל לפרסום עצמי ללא שום פיתרון בפועל
רוכב ממרכז
| 21/06/2022 | 13:23
הגיבו לתגובה
תגובה 69 צודק במיליון אחוז לכן טרם קניתי אופנוע (לת)
ירושלמי צעיר
| 25/06/2022 | 14:45
הגיבו לתגובה
68.
איזה אגף?
איזה אגף? המדינה לא רוצה דו גלגלי. אפילו את הביטוח חובה לא סידרו לפי רשיונות הנהיגה. עדיין עד 250, ומעל 250. כמו לפני 50 שנה.
אופנוען
| 21/06/2022 | 13:16
הגיבו לתגובה
67.
מחירי הביטוח
חובה להוריד קודם כל את מחירי הביטוח זה הצעד הראשון , לאחר מכן סיבסוד של המדינה לכל רוכבי הדו גלגלי לציוד מיגון (רוב הרוכבים נוסעים בלי מיגון בכלל) , להוריד כלים מהכביש שאין להם מערכות בטיחות כמו ABS/TCS
אנונימי
| 21/06/2022 | 12:28
הגיבו לתגובה
66.
תורידו את הביטוח על דו גלגלי
תורידו את מחיר הביטוח תראו כמה דו גלגלי יהיו לא משתלם להחזיק קטנוע בגלל הביטוח שיותר יקר מרכב
סמי
| 21/06/2022 | 12:18
הגיבו לתגובה
65.
אשתי ואני משלמים 15000 ש"ח ביטוח בשנה על שני אופנועים.
נראה לכם הגיוני??
easy rider
| 21/06/2022 | 10:59
הגיבו לתגובה
בהחלט הגיוני - עובדה שאתה משלם.
יש לי רישיון לאופנוע מגיל 18, היום אני בן 54, יש לי רכב ואין לי כסף לקנות אופנוע (עלויות של קניה, אחזקה וביטוחים). עצוב.
יש לי חלום.....
יש לי חלום שיהיה לי אופנוע יום אחד.
שרון
| 25/06/2022 | 12:52
הגיבו לתגובה
64.
תורידו את מחירי הביטוח (לת)
טום
| 21/06/2022 | 09:07
הגיבו לתגובה
63.
יבוא מקביל לכלים דו גלגליים - זה מה שיפתור את הפקק
כמו"כ, להגביל כל אדם לייבוא של מותג אחד לכל היותר.
יוסי
| 20/06/2022 | 20:47
הגיבו לתגובה
62.
אגב שיקום לרוכבי דו גלגלי
שבשביל לא לעמוד בפקק מוכנים לשבת על כסא גלגלים ולהוות נטל על החברה בתירוצים של חיסכון בדלק/זמן כדי לעשן סיגריה או לעצור בביצוציה
ללא שם
| 21/06/2022 | 14:29
הגיבו לתגובה
61.
ביטוח חובה אחד לכל כלי הרכב על שמי!!
למה צריך ביטוח לכל רכב? אני לא יכול לנהוג/לרכוב על יותר מרכב אחד בזמן נתון.
למה????
דרור
| 21/06/2022 | 14:01
הגיבו לתגובה
תציא למירב בטוויטר היא מעולה ! (לת)
טוויטר
| 21/06/2022 | 14:36
הגיבו לתגובה
60.
עוד ר אגף,מזכירה,לשכה, מכוניות, למה לא? זה לא עולה להם (לת)
איל
| 21/06/2022 | 12:38
הגיבו לתגובה
59.
רוכב שמחזיק קטנוע ורכב ישלם ביטוח חובה רק לקטנוע (לת)
ביטוח - הצעה פשוטה
| 21/06/2022 | 09:10
הגיבו לתגובה
58.
הבטחתם להקל על נהיגת תלת-גלגלי עם רשיון נהיגה רגיל. (לת)
קין
| 20/06/2022 | 21:55
הגיבו לתגובה
57.
יאלללה איך לא חשבנו על זה עד היום?!?!?
הפקק במוח של המדינה!
במקום לתת קדימות לדו גלגלי מעלים את המיסים על הכלים ומעמיסים מחירים מטורפים על ביטוחים לא שפויים!!
צריך להוריד למינימום את המס ואת המחיר לביטוח ואז נראה איזה פלא!
שמעון
| 20/06/2022 | 14:04
הגיבו לתגובה
56.
תפסיקו לקשקש! סה"כ תורידו מחיר של הביטוח לרמה כמו בחו"ל!
כלכלית למדינה לא שווה דו גלגלי קטנים-מס דלק וקניה לכן בזמנו עילתם מחיר הביטוח וקיבלתם אותה בפרצוף! עכשיו אתם בוכים ומחפשים פתרון??
א
| 20/06/2022 | 11:19
הגיבו לתגובה
האם בחו"ל רוכבים מבצעים תרגילים כמו בקרקס על כביש ציבורי ?
האם בחו"ל רוכבי וולט עוברים באדום ? האם בחו"ל רוכבי טמקס רוכבים עם מכנס קצר וכפכפים?
מוטי
| 21/06/2022 | 14:44
הגיבו לתגובה
55.
ביטוח החובה לדו גלגלי בארץ הוא הכי יקר בעולם ומטורף !!!!
ביטוח החובה לדו גלגלי בארץ הוא הכי יקר בעולם ומטורף !!!!
שיורידו את הביטחח החובה ואז ישתחרר הפקק.
עלות הביטוח החובה המטורפת החזירה חזרה רוכבים לנהוג על 4 !!!
המדינה עושה עלינו כסף מהמעמ הגבוה בגלל הביטוח הגבוה.
ושלא ימכרו לכם שיש יותר תאונות אופנוע מאשר תאונות ברכבים על 4 !!!! זה שקר !!!!!
ללא שם
| 20/06/2022 | 09:42
הגיבו לתגובה
הבעיה שנוצרת זה שהמון דו ,נוסעים ללא ביטוח . (לת)
זו הבעיה פה
| 21/06/2022 | 14:02
הגיבו לתגובה
54.
ואף מילה על הפיל שבחדר - מחירי ביטוח החובה
שכחתם לציין שבימי שר האוצר שטייניץ ,הבוס הגדול ביבי והפקיד הקטן ידין ענתבי הוכרזה מלחמת חורמה על הדו"ג והשלישיה העלתה את מחירי ביטוח החובה בצורה קיצונית בטענה שלחברות הביטוח נגרמים הפסדים ,למרות ששורת הרווח שלהן מביטוח החובה בלבד היא כ 700 מיליון ש"ח בשנה .
מהלך שקבר את הענף ואת תוצאותיו מרגישים עד היום .
גל
| 20/06/2022 | 08:38
הגיבו לתגובה
53.
אם מלכתחילה היו מאפשרים דו"ג במחירי ביטוח שפויים
לא היו צריכים לשרוף כל כך הרבה כסף על הרכבת הקלה שלא תפתור כלום. מדינת חלם . באירופה בערים המרכזיות מי שיכול רוכב על דו"ג והפלא ופלא אין פקקים . שורפים מיליארדים על הרכבת הקלה שלא תעזןר.
ערן
| 20/06/2022 | 08:33
הגיבו לתגובה
52.
תורידו את מחיר הביטוח. הכי יקר בעולם (לת)
רונן
| 20/06/2022 | 08:23
הגיבו לתגובה
51.
לא צריך ועידות יש פיתרון פשוט ומהיר
תפחיתו עלות ביטוח חובה על דו"ג לערכים נורמאליים ותראו כיצד כמות הרכבים הדו גלגליים עולה וכמות המכוניות יורדת .
רון
| 20/06/2022 | 08:15
הגיבו לתגובה
בול. (לת)
צודק.
| 21/06/2022 | 12:50
הגיבו לתגובה
50.
עוד אגף, עוד מינויים!
עוד אגף זה עוד מינויים! הבעיה היא לא בחוסר אגף! הבעיה במשרד התחבורה שהם מקובעים בכסאות ובמחשבה, אין תשדירי הדרכה לרוכבי אופניים רגילים/חשמליים , תשדירי הדרכה לנסיעה בכיכר, אין אכיפה של חבישת קסדות או רכיבת ילדים על קורקינט או טרקטורון ויש המון דברים שצריך לעגן בתקנות , לצורך זה לא צריך "עוד אגף"!
דודי
| 20/06/2022 | 08:09
הגיבו לתגובה
49.
כתבה חול ואין מה לאכול להלן פתרון
להוריד את פרמיית ביטוח החובה לדו"ג
ושיהיה בית משפט מהיר לתביעות לנפגעי דו"ג .
גלעד מנחם
| 20/06/2022 | 07:58
הגיבו לתגובה
48.
בעיה עיקרית-ביטוח יקר בלי פרופורציות
כשקטנוע בן כמה שנים שווה 5-7,000 ש"ח, והביטוח עולה 3,000 ש"ח, זה לא כדאי כלכלית. קודם כל תטפלו בזה, ואז הכדאיות הכלכלית תשתפר לאין ערוך, וזה ידחוף עוד אנשים. תנו הנחות משמעותיות בביטוח לאנשים עם 10, 15 שנה ניסיון, הנחות מעל גיל 35, 40 וכו
Kfits
| 20/06/2022 | 07:52
הגיבו לתגובה
47.
הגבלת מהירות ל 25 או 45 קמש זה מסכן את הרוכב הנוסע בכביש
נהג הרכב לפעמים חסר סבלנות ואופניים או קוקינט הנוסעים 25 או 45 קמש מעצבנים את הנהגים.
צריך לאשר קטנוע קטן שיכול לנסוע בכביש העירוני במהירות מקסימלית של 55 קמש, מחד זו מהירות נמוכה ומצד שני פחות מסכנת את רוכב האופניים או הקטנוע או הקורקינט
טל
| 20/06/2022 | 07:51
הגיבו לתגובה
46.
הבעיה בעלויות זה הביטוח הכפול
שחייתי בארה״ב היה לי ביטוח לרכב, הביטוח הוא אישי עבורי, דהיינו היו לי שתי מכוניות ושילמתי ביטוח אחד. גם שהייתי שוכר רכב לא קניתי מחברת ההשכרה ביטוח כי יש לי ביטוח אישי.
בארץ אם יש לי רכב וקטנוע על כל אחד אני משלם ביטוח מלא כאילו אני יכול לנהוג בשניהם ביחד??? ביטוח קטנוע 125 עולה חצי ממחיר הכלי, והוא ההוצאה הכי גדולה
רון
| 20/06/2022 | 06:37
הגיבו לתגובה
45.
סופסוף קצת שכל
הגיע הזמן שאנשים במרכז יפנימו, כל משפחה צריכה רכב וקטנוע ולא 2 רכבים, רכב זה להסיע את הילדים כשחייבים
אריק
| 20/06/2022 | 04:57
הגיבו לתגובה
44.
אין על אופנוע , קטנוע . משחרר , מהנה , אין פקקים
אוויר בשפע , תגובות משופרות , חשיבה מהירה . כרוכב אופנוע 32 שנה ברציפות כנוהג ב900 סמק MT09 אוכל לאמר שנהיגה על אופנוע זה הצלת חיים לזקנים כמוני . אני טס ( איפה שמתאפשר ) ב170 קמש באופן קבוע , ערני , מתוח ושר בקסדה . ההרגשה היא נפלאה . תאונות , כן למזלי היו רק 3 תאונות קלות ב3 שנים הראשונות . חוסר נסיון והבנה טובה של הכביש . אף פעם לא באדום , לא מתמרן בין מכוניות , ילד טוב כשהתנועה צפופה ,נוסע בשוליים ( עם הרבה פנצרים ) בכבישים מהירים . ממליץ לכולם , להפסיק להפחיד , להתחיל ללמד מה זה כביש ואיך לנהוג בו ולצבור נסיון מבלי לההרג . בשום פנים לא לרכב כמו רוכבי פיצה בין המכוניות . תעיזו , זה כדאי
חי
| 20/06/2022 | 00:38
הגיבו לתגובה
43.
כמה דברים שחשוב לבצע בתחום הדו"ג
1) להוזיל את מחירי הכלים. אנחנו משלמים פי 2 או 3 על אותם כלים כמו באירופה או ארה"ב.
2) לשנות את דרגות הביטוח - היום הביטוח הוא במחיר מסוים עד 250 ומעל 250, צריך לשנות את זה ל300, ההבדל בכוח בין 300 ל250 הוא לא רציני אבל הוא בדיוק מה שאנו זקוקים לו כדי להיות יותר בטוחים בכביש מהיר (250 סוגר לרוב בלחץ 115 לפי ג'יפיאס וזה חונק אותו ובכביש מהיר יש הרבה טייסים, שלפחות נוכל לברוח אם צריך וכמובן לעקוף מבלי להיות נטל)
3) לסבסד קורסי רכיבה וכמובן ביגוד בטיחות וקסדות. אין סיבה שבן אדם יחשוב לקנות אפוד מתנפח שיכול להציל את חייו אך יוותר בגלל שהוא עולה כ3,000 ש"ח.
4) לשנות את עניין הטסטים. אין סיבה שרוכב בעל אופנוע/קטנוע עם ניסיון של שנים יאלץ לעשות טסט מלא (שליטה + כביש) מספיק מבחן שליטה.
5) להחמיר את הענישה לנהגים ורוכבים. הענישה בארץ פשוט מגוחכת, נכון, זה לא רק בכביש אבל אפשר להתחיל משם, גם אני מתעצבן כשאני רואה רוכבים בכביש בלי שכל ומבצעים עברות תנועה, אבל אין סיבה להעניש את כולנו, רובנו אנשי חוק שרוכבים כחוק ובאופן ממוגן ומחושב ורק רוצים לחזור הביתה למשפחות שלנו.
רוכב
| 20/06/2022 | 00:02
הגיבו לתגובה
תגובה 43 צודק במאה אחוז (לת)
ירושלמי צעיר
| 25/06/2022 | 14:47
הגיבו לתגובה
42.
5 דברים יעזרו
1.הוספת נתיב תחבורה ל דו גלגלי בלבד וכך יהיו פחות תאונות דרכים ופחות רוכבים יזגזגו / יחתכו נהגים על הכביש.
2.הורדת מחיר הכלי וגם המיסים לעידוד קניית כלי דו גלגלי.
3.קורס נהיגה בטוחה לרוכבי דו גלגלי ע"י מדריך מוסמך או שוטר - תתפלאו כמה רוכבים לא ממש מודעים איך לרכב נכון, וטיפים לרכיבה נכונה יצילו חיים.
לאחר השלמה של קורס כזה חברות ביטוח אמורות להוריד את העלות של הפנימיות אם הם מיישרים קו עם חברות ביטוח לדו גלגלי מחוץ לארץ.
5. ביגוד נכון יכול למנוע פציעות קשות.
A Sham
| 19/06/2022 | 23:47
הגיבו לתגובה
41.
כלי מסוכן מאוד, שלא נדבר על כל השליחים שנוסעים עליו בלי חשבו
רק ביום שבת האחרון ראיתי במו עיניי נהג אופנוע, ילד, טס בין נתיבים בטור של מכוניות בפקק עד שהגיע לנקודה צרה והתהפך. לפני הכל צריך לחנך לחנך לחנך!!! לא יעזור כלום. הצעירים נוהגים על הכלי הזה כאילו הם לבד בכביש, כאילו הכביש ריק, וכאילו הם חסינים.
כלי מסוכן מאוד
| 19/06/2022 | 23:11
הגיבו לתגובה
40.
דו גלגלי זה לא במקום אוטו - או לפחות עד שימציאו קטנוע משפחתי (לת)
ללא שם
| 19/06/2022 | 23:03
הגיבו לתגובה
39.
אביזרים , צמיגים , מיגון...
מה עם אביזרים ? צמיגים למשל ...למה הכל פי 2 מחו"ל ???????
אילן
| 19/06/2022 | 22:59
הגיבו לתגובה
38.
הכנס נראה כמו פרסומת מוסווית בידענים וידוענים.... תת רמה. (לת)
פני הכנס כפני השרה
| 19/06/2022 | 22:45
הגיבו לתגובה
37.
אם היו 10,000 מצלמות תנועה ורמזורים, היו נחסכים יותר מ50% מהמתים בתאונות
רק הרתעה תעצור את אלפי הנהגים שגונבים אדום כל יום, מזגזגים בכבישים, לא עוצרים בעצור ועוד
אלי
| 19/06/2022 | 22:36
הגיבו לתגובה
36.
לכו לעזאזל - מה עם מחירי דירות? (לת)
עמלקים
| 19/06/2022 | 22:35
הגיבו לתגובה
35.
ומה קורה בחורף בקור לדו גלגלי ? (לת)
גמלאי
| 19/06/2022 | 22:34
הגיבו לתגובה
כלום, נוסעים עם מעיל (לת)
סמי
| 21/06/2022 | 08:07
הגיבו לתגובה
34.
בוקר טוב אליהו , אחרי 74 שנים התעוררו (לת)
במשרד התחבורה
| 19/06/2022 | 22:31
הגיבו לתגובה
33.
למדינת ישראל אין אינטרס להפחית בעומסים
כי יש למדינה רווחים על רכישת מכוניות, ורווח על דלק. ראו לדוגמא רכבים חשמליים - ברגע שהמדינה קלטה שהולכת להפסיד על זה שלא קונים דלק - טאק הוסיפה מיסים . אותו דבר באופנועים.
יובל שגיא
| 19/06/2022 | 21:45
הגיבו לתגובה
32.
מכירים את בגדי המלך הערום?
כך זה עם סיפורי האופנועים ! יצור מגדלים ללא פרופורציה תכנונית. הרי ברור שכמות אנשים גדלה במקום צפוף צריכים תנועתם ממקום למקום. שום פטנט של רכבת קלה לא תפתור. כסף לאבדון! בקיצור: תכנון ערים על הפנים !
ישראלי_ד
| 19/06/2022 | 21:36
הגיבו לתגובה
31.
לא יעבוד מכוון שהמדינה רוצה את הכסף מהדלק
1. עד שלא תהיה כאן תרבות אנושית ובני אדם מתורבתים , הדוג"ים בסכנת חיים יום יומית.
2. עד שלא תהיה ענישה כואבת לרוכבי דו"ג צעירים שמשתוללים על הכביש לשם הרושם , לא יהיה סוף לתאונות.
3. עד שלא יהיה תימחור שפוי לביטוחי האופנועים = עם מחיר ריצפה למבוגרים שלא היו מעורבים בתאונות קשות , לא יזוז כאן כלום.
אז מירב היקרה , דיבורים כמו חול ואין מה לאכול.
רוכב
| 19/06/2022 | 21:28
הגיבו לתגובה
30.
אני הייתי מוריד קודם כל כמה מגדלים ! להקטנת כמות תושבים לק"מ
כל העומס נובע בצורה ישרה לכמות מגדלים שצפופים במקום אחד !
ישראלי_ד
| 19/06/2022 | 21:28
הגיבו לתגובה
29.
מחירי ביטוח
למה לא מורידים את מחירי הביטוח.
אני רוצה לחזור ולרכב על קטנוע אך קפץ הביטוח פתאום ב 700₪ משנה קודמת שבדקתי.
לא כלכלי להחזיק קטנוע
טל
| 19/06/2022 | 21:27
הגיבו לתגובה
28.
דו גלגליות בשבילכן. (לת)
משרד התחבורתה
| 20/06/2022 | 14:55
הגיבו לתגובה
27.
אהבתי את המשפט "נשווה את מחירי הביטוח למה שקורה בחו" ל"
סתאאאאם. בחיים לא. כי לדבר זה קל אבל לעשות זה כבר עניין אחר שעדיף להשאיר לבאים אחרי....
כל מי שמתעסק בעניין הדו"ג יודע שהבעיה והסיבה למיעוט הרוכבים זה ביטוח החובה. אבל מי יתחיל עם חברה כמו הפול?
ללא שם
| 20/06/2022 | 09:32
הגיבו לתגובה
26.
אם הביטוח יהיה שפוי אז יהעה עידוד לדו"ג (לת)
אמיר
| 20/06/2022 | 09:25
הגיבו לתגובה
25.
רכב דו גלגלי
בעייה הפקקים יכולה לרדת עם יאשרו שרכב דו גלגלי רשאי לנהיגה ברשיון לרכב
גראפצו
| 20/06/2022 | 09:00
הגיבו לתגובה
24.
ביטוח יקרררררר
מי הלוביסט שמקדם את זה?
זבי
| 20/06/2022 | 08:55
הגיבו לתגובה
23.
ומה עם אופנים חשמליים על מדרכות
הרג הולכי רגל תמימים על מדרכות. מה נעשה בנושא הזה? כלום!
טופז
| 20/06/2022 | 08:49
הגיבו לתגובה
22.
השרה לענייני תל אביב
רוב הערים בארץ זה לא באמת יפטור כלום
ללא שם
| 20/06/2022 | 08:30
הגיבו לתגובה
21.
האדגר הגדול ביות הוא חינוך ותרבות הנהיגה....
לצערי רוכבי הדו גלגלי בילתי נראים על ידי נהגי המכוניות, גם שנמצאים מטר ממכונית נוסעת עדיין לא רואים אותם.....נהג צריך ללמוד כבר בשיעור הראשון מי הרכבים שנמצאים סביבו בכביש ולהתנהג בהתאם....יחד עם זאת זה לא על חשבון נהג דו גלגלי שאמור להיות ערני ודרוך כל דקה ושניה על הכביש.....בנוסףהמדינה חייבת להוריד מיסוי ומחירי ביטוח על דו גלגליים...
יעקב
| 20/06/2022 | 07:27
הגיבו לתגובה
20.
הפתרון היחיד לפקקים
עבודה מהבית יומיים בשבוע
תומר
| 20/06/2022 | 07:26
הגיבו לתגובה
19.
לא רק את הביטוח צריך להוזיל
אם קטנועים בנפחים גדולים מגיעים לשמונים אלף זאת שערורייה, גח את המיסים עליהם ע"ש להוריד,ציוד היקפי וטיפולים.צריך להיות עשיר כדי לעשות את זה כמו שצריך ובגלל זה אתם רואים רוכבים בלי ציוד מיגון והרבה ללא ביטוח
מיקי
| 20/06/2022 | 07:23
הגיבו לתגובה
18.
ביטוח
חובה להוזיל את הביטוח. הממשלה היא זאת שברגולציה גורמת לעליית פרמיות הביטוח למחירים אסטרונומיים.
אבי
| 20/06/2022 | 06:50
הגיבו לתגובה
מה שגורם לעליית הביטוח זה כמות התביעות (לת)
מ
| 20/06/2022 | 08:01
הגיבו לתגובה
ממש לא נכון
הפול זו המצאה של חברות הביטוח בגיבוי כנסת מושחתת.
נתנו לחברות הביטוח להקים מלכ"ר בנפרד עבור האופנועים.
זה כמו שאם יש לך מכולת אז תוכל לטעון שאתה מפסיד על הביצים ותבקש להקים עסק עם שאר המכולות למכירת ביצים כדי להימנע מהפסד.
קובי
| 20/06/2022 | 08:44
הגיבו לתגובה
17.
שמים את משתמשי הרכב הפרטי בתחתית, אז תזכרו מי הפוליטיקאים האלו תשאירו אותם אותם בבית
הבעיה שהפוליטיקאים רוצים להיות פופולריים, אז בבחירות הבאות תשאירו אותם בבית, ז"א ליכוד, מרץ, עבודה פוגעים בכם
שני
| 20/06/2022 | 06:30
הגיבו לתגובה
16.
קודם אמרתם תחבורה ציבורית תציל מהפקקים, עכשיו זה דוגלגלי
יאללה, פרויקט חדש, תחבורה ציבורית דו-גלגלית, הפעם זה חייב לעבוד! ואם לא, לפחות עוד כמה פקידים במשרד התחבורה קיבלו משרות
רכבת דו-גלגלית
| 20/06/2022 | 05:22
הגיבו לתגובה
15.
כתבה מוזמנת לבעלי אינטרסים.דו גלגלי מסוכן! (לת)
ליאור
| 20/06/2022 | 04:48
הגיבו לתגובה
התנהגות הרוכב היא שהופכת את הכלי למסוכן.
זוהי דעתי כמי שרוכב משנת 1987 על קטנוע בלבד ורואה את התנהגות הרוכבים שמזלזלים בכל חוקי התנועה והפיסיקה.
מוטי
| 20/06/2022 | 08:20
הגיבו לתגובה
14.
איך דו גלגלי יעזור אם צריך להסיע ילדים?
איך דו גלגלי יעזור אם צריך להסיע ילדים? צריך פתרון תלת גלגלי בטוח עם עוד שני מושבים.
מירי
| 20/06/2022 | 02:27
הגיבו לתגובה
כל פעם ילד אחד...
יקח לך פחות זמן מאשר במכונית
אא
| 20/06/2022 | 05:21
הגיבו לתגובה
יש, דבדקי בחנויות האופניים. אהה, צריך לדווש ואין מזגן... (לת)
אזרח מפונק
| 20/06/2022 | 05:23
הגיבו לתגובה
נעים מאוד, עוד תושבת בישראל, את לא גרה פה לבד
את יודעת שלא לכולם יש ילדים נכון? מדברים פה על אלו שלא מסיעים ילדים..
כמה חכמה שאת למות
יי
| 20/06/2022 | 05:54
הגיבו לתגובה
13.
לעודד מוניות קטנות לנוסע בודד
כל תחנה תחויב להחזיק סמארט לנסיעה עירונית גט טקסי ישלחו לפ מספר נוסעים ככה תצמצם את מספר המטרים שרכב תופס בכביש
ריקשה
| 20/06/2022 | 02:25
הגיבו לתגובה
המוניות של עודד (לת)
יש
| 20/06/2022 | 08:30
הגיבו לתגובה
12.
טיפשים
אני מוכר את האופנוע אחרי עשר שנות רכיבה. הרוע של הנהגים היום הפך לבלתי נסבל. האשמה היא באי איתות וכניסה לנתיב של כלי הרכב. דפקתם את עצמכם, הוספתם עוד מכוניות לפקק. ולמה אין ענישה חמורה למי שלא מאותת או נכנס לנתיב נסיעה?
ללא שם
| 20/06/2022 | 01:16
הגיבו לתגובה
נכון, בישראל מוכרים מכוניות חדשות ללא אביזרי איתות ברכב (לת)
אני
| 21/06/2022 | 13:41
הגיבו לתגובה
11.
תלת גלגליים
כתבתם בכותרת קידום תלת גלגליים אבל לא מצאתי אזכור בכתבה, למען הבטחון צריך לסבסד תלת גלגליים ולהציף את השוק ואז יהיה הרבה יותר בטוח לרוכבים.
לי
| 20/06/2022 | 01:05
הגיבו לתגובה
10.
הגיע הזמן להעיף כבר את כל המכוניות מתל אביב, זה כל כך מתסכל
אני כבר מזמן לא נוהגת על אוטו, לא יכולה לסבול את האוטו בתוך תל אביב, רק דו גלגלי, מתי תבינו שצריך לסגור את תל אביב ממכוניות??
אסתר
| 20/06/2022 | 00:53
הגיבו לתגובה
זמן
הגיע הזמן
אילו
| 20/06/2022 | 03:48
הגיבו לתגובה
לא חביבתי. תל אביב תהיה מלאה בפקקים, על אפך וחמ(ו)תך. (לת)
ללא שם
| 20/06/2022 | 07:34
הגיבו לתגובה
9.
חחחח קרעתל אותי. המציאו את הגלגל. גילו את
הקטנועים. איזו גאונות. איזה חידוש מרהיב. ממש צעד אל העתיד. מדינת חלם מושלמת.
שמשון שדה
| 20/06/2022 | 00:20
הגיבו לתגובה
8.
כבוד השרה, תשאלו את (לת)
אופנוען מאומן
| 20/06/2022 | 00:08
הגיבו לתגובה
7.
לעצור את ההפקרות של כלי הרצח האלו. ביטוח ורישוי חובה (לת)
עעע
| 19/06/2022 | 23:02
הגיבו לתגובה
6.
שינוי בדרכים
יש אפשרויות רבות להפחית את העומס והלחץ והתאונות ולהוזיל מחיר בנסיעות רחוקות בתחבורה ציבורית רק צריך מחשבה ורצון לשינוי וזה חסר למנהיגים שלצערי קובעים.
חי
| 19/06/2022 | 22:46
הגיבו לתגובה
5.
שכחתם לדבר על כמה הכלים פה הרבה יותר יקרים מבכל מקום ועל הביטוח שעולה פי שתיים מרכב (לת)
ללא שם
| 19/06/2022 | 22:19
הגיבו לתגובה
ביטוח חובה בהתאם לגיל. בשנות העשרה כפול משנות העשרים
בשנות השלושיים ארבעים וחמישים אותו גובה ביטוח חובה
להעביר חלק מהסובסידיה לביטוח חובה ד"ג על חשבון הסובסידיה לקוי אוטובוס ישירים חדשים המסתובבים בין הישובים החרדיים.
דובון
| 20/06/2022 | 00:22
הגיבו לתגובה
4.
מה מעמד הקורקינטים???
לפני הטיפול בדו גלגליים ה"גדולים", צריך להסדיר את מעמד הקורקינטים, מרחב התנועה שלהם, אכיפת קסדות ומניעת "שיפורים" קטלניים
אלי
| 19/06/2022 | 21:48
הגיבו לתגובה
3.
שקר
שקר
חרטא
| 19/06/2022 | 21:13
הגיבו לתגובה
האוצר לא יוותר על הפרה החולבת (לת)
גמלאי
| 19/06/2022 | 22:36
הגיבו לתגובה
2.
חארטה אחת גדולה
שימו לב, שבכתבה לא ציינו דבר אחד חשוב, שיגרום לאנשים לעבור לדו גלגלי: הורדת מיסים על כלים דו גלגליים…אבל על זה לא תדבר איתכם השרה, רק על ועדות שעולות לנו מלא כסף, כדי למנות ג׳ובים פוליטיים…מדינה אוכלת רוכביה.
א.פ
| 19/06/2022 | 21:12
הגיבו לתגובה
להזכיר הכי חשוב מחיר ביטוח החובה שהוקפץ פי 3 בשל פקיד מושחת (לת)
צודק וגם שכחו
| 19/06/2022 | 22:08
הגיבו לתגובה
זה לך תדבר עם הגנבים באוצר, משרד שצריך להוריד כמה שיותר (לת)
לוי
| 21/06/2022 | 22:21
הגיבו לתגובה
1.
דו גלגלי מורידים פקקים כי הורגים אנשים ואז יש פחות פקקים
הבעיה היא שהורגים הולכי רגל, שזה לא מאד מוריד פקקים. צריך להקפיד מאד שיסעו רק בכביש, וגם אז, שיעצרו במעבר חציה. דו גלגליים בדרך כלל מתעצלים לעצור.
הבנת הנקרע
| 19/06/2022 | 21:09
הגיבו לתגובה
גם טוב (לת)
ללא שם
| 19/06/2022 | 21:29
הגיבו לתגובה
איך דו גלגלי יכול להפריע במעבר חציה?תעבור וזהו (לת)
משה
| 19/06/2022 | 21:34
הגיבו לתגובה
הבנת הנקרא*
"...כי הורגים אנשים ואז יש פחות פקקים","הורגים הולכי רגל".
פאדיחה, בנאדם.
זולומון
| 19/06/2022 | 21:51
הגיבו לתגובה
כאחת שנוסעת בדוד גלגלי, ממש לא נכון מה שכתבת
קודם שיעיפו את המכוניות מהכבישים, שחלילה אנחנו לא ניפגע מהרכבים.