יוני שובל סרבסטין (45), קיבוצניק מעין חרוד איחוד, מנהל את מחלקת ההרכבות של מפעל פלבם ומוביל בהצלחה צוות של 12 עובדים.
"יוני זכה להיות עובד מצטיין בשנה האחרונה, המחלקה של יוני מרכיבה מוצרים מדוייקים ועומדת בתקני הבטיחות ואבטחת איכות הגבוהים ביותר בעולם עבור חברת אלביט", פירגן שאול בן-אור, מנכ"ל פלבם.
יוני נולד כתינוק שומע ובגיל שש נאבק בסיבוכי חזרת וחלה בדלקת קרום המוח והמחלה הותירה אותו חירש. הוא חבר קיבוץ עין חרוד איחוד שבמועצה האזורית הגלבוע. נשוי ואב לארבעה ילדים "וגם לכלב ועוד שלושה תוכים", הוא מוסיף בהומור.

במשך עשרות שנים הוא עבד בענפי גידולי השדה, בדיר ובנוי. לפני יותר משנתיים וחצי התחיל לעבוד כעובד ייצור במפעל פלבם שבבעלות עין חרוד איחוד, ולאחר זמן קצר הוכיח רצון עז להצליח, חריצות ויחסי אנוש מעולים והוחלט לקדמו למנהל מחלקת ההרכבות, אחת המחלקות המרכזיות במפעל.
"אני בא לכאן בהרגשה חיובית, אני מתחיל לעבוד כבר בחמש שש בבוקר וממשיך לעבוד עד שש בערב, או עד שהאישה אומרת לי לחזור הביתה", הוא מספר בחיוך וקורץ.
"אני גאה בעצמי ובצוות העובדים שלי", הוא אומר בעיניים נוצצות ועובר משולחן הרכבה אחד לאחר, מסביר בסבלנות לכל עובד, מה המשימות ואיך נכון לבצען.
"אני אף פעם לא שומע ורק קורא שפתיים, אני מבקש מכל העובדים שלי סבלנות ולדבר לאט ואם צריך אז לחזור עוד פעם, כשיש קבוצת אנשים שמדברת אז אני יושב בצד, כשמספרים בדיחות הרבה אנשים אז אני לא יכול לשמוע ואני מעדיף לא לשבת איתם, התקשורת הבין-אישית שלי טובה יותר מאשר התקשורת הקבוצתית, יש לי קשר טוב עם העובדים, מאוד סומכים עלי".
2 צפייה בגלריה
 יוני שובל סרבסטין
 יוני שובל סרבסטין
"תמיד יש קטעים שפונים לעובדים אחרים כי אני לא נגיש, אבל אני לא לוקח ללב"
(צילום: שמיר אלבז)
האם יש מקרים שבגלל המגבלה מגיע מישהו שמדלג עליך? "תמיד יש קטעים שפונים לעובדים אחרים כי אני לא נגיש, אבל אני לא לוקח ללב".
האם זה מעליב שאנשים מדלגים עליך בגלל המגבלה? "זה לא מעליב, זה חלק מהחיים של לקויי שמיעה, אבל הפלוס גדול מהמינוס".
בגיל 13 הוא עבר השתלת מכשיר שמיעה אולם לפני כעשר שנים החליט להוריד אותו, ומאז הוא מצליח רק לקרוא שפתיים. "מי שרוצה לדבר איתי צריך להתקרב אלי, כשאני רוצה משהו אני יכול גם לצעוק מרחוק", הוא סיכם בחיוך. מגיל 15 ועד לגיל 37 שיחק בנבחרת ישראל בכדורסל ללקויי שמיעה, שזכתה במדליית ארד באולימפיאדה לחירשים. הוא בעל תואר ראשון בחינוך מיוחד.
תומר בלילה (44), אחד העובדים במחלקת ההרכבות, מפרגן לו: "זו מחלקה עם המון עבודות הרכבה
2 צפייה בגלריה
 יוני שובל סרבסטין
 יוני שובל סרבסטין
מה שקורה במחלקה הזו זה סיפור הצלחה מדהים
(צילום: שמיר אלבז)
ובדיקת ציוד, יוני הוא מנהל הכי מקצועי ובכל נושא אנו פונים אליו ושואלים אותו. החירשות שלו היא קושי מאוד קטן, אנחנו לא יכולים לקרוא לו מרחוק, אם צריך פשוט מרימים יד או טופחים לו על הכתף והוא קורא שפתיים מרחוק".
שאול בן-אור, המנכ"ל מסכם: "יוני הגיע אלינו לפני כשנתיים וחצי לטובת פרויקט ביטחוני גדול שקיבלנו מחברת אלביט, התרשמתי מהחריצות והמסירות שלו, יכולת טכנית מאוד גבוהה, ככל שהמכירות גדלו הבנתי שהוא ראוי לנהל את המחלקה, יש חיבור יוצא דופן בין יוני והעובדים, מה שקורה במחלקה הזו זה סיפור הצלחה מדהים".