כאלף בני אדם התכנסו הבוקר (חמישי) ברחוב קפלן, סמוך לכיכר הכנסת, כדי למחות נגד השבעת הממשלה. במקום פרוסים עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב עם פרשים ומכת"זית. אל המפגינים יצאו יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, וחברי הכנסת מהמפלגה גלעד קריב, נעמה לזימי ואפרת רייטן, וכן חברי הכנסת מיש עתיד אורנה ברביבאי, עידן רול, בועז טופורובסקי, רם בן ברק, מיקי לוי, מיכל שיר, סימון דוידסון ונאור שירי. מול ההפגנה עמד משה מירון, פעיל ימין שהפגין גם בבלפור, עם השלט "שמאלנים בוגדים".

המוחים, שחלקם לקחו חלק במחאות בבלפור, קראו קריאות מהפגנות קודמות נגד נתניהו, וצעקו "זו לא טעות, זו מדיניות. די לגזענות. באנו חושך לגרש", ושרו "שיר לשלום". בנוסף, הניפו דגלי ישראל ואת דגל הקהילה הגאה, ונשאו שלטים עם הכיתובים "לא לגזענות", "עם חופשי בארצנו", "הון שלטון עולם תחתון", "מדינת הלכה - הלכה המדינה" ו"ביבי ובן גביר הרס הדמוקרטיה". אחד המפגינים, תום שנייד, ראפר מהקהילה הגאה, אף ביצע את השיר שלו "הרשימה שלי", בתגובה לרשימות הסימון של מפלגת נעם.
היידי מוזס, חברת הקהילה הגאה שהתמודדה במפלגת הליכוד, אמרה כי "זו חגיגה דמוקרטית. אנחנו רואים פה גם את הקהילה הגאה, שאני חלק ממנה, אנחנו רואים פה גם את 'נשים עושות שלום', ואומרים פה "Free Palestine". רק במדינת ישראל אפשר להפגין בצורה כזו חופשית, וזו ההוכחה שהמצב לא כזה גרוע".
מוזס הוסיפה כי "אנחנו צריכים באמת להוקיע את כל האמירות האלה". היא הסבירה גם כי אינה חוששת מהממשלה כחברה בקהילה הגאה. "אני חוששת כי אהיה בכנסת למנוע כל דבר שיפגע בקהילה הגאה. לא יכול להיות מצב כזה שחברי כנסת מנסים לעשות רושם פעם על חשבון החרדים, ופעם על חשבון הקהילה".
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
ההפגנת מחאה מחוץ לכנסת
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
שלט שמאלנים בוגדים הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
שלט שמאלנים בוגדים הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
פעיל הימין משה מירון מול ההפגנה
( צילום: גלעד כהן)
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
הפגנת מחאה מחוץ לכנסת ישראל
(צילום: עמית שאבי)
הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שנאם במחאה, התייחס ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, ואמר כי "הוא לא לבש על גופו אף פעם מדים, שמא גופו יזדהם". על יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר: "הוא נגוע בהזדהות עם אגרון טרור. הוא חותר להיות ראש הממשלה ביהודה ושומרון".
גם אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נאם: "השקרנים האלה אומרים שלא יופלו להט"בים. בושה. הממשלה עוד לא התחילה לעבוד והם כבר התחילו בבליצ של חקיקה לא דמוקרטית".
אחרי שיצאה למפגינים, אמרה מיכאלי כי "אנחנו שואבים כוח מההמון הזה. אנחנו ניקח את הכוח הזה ונילחם בתוך הכנסת והמשכן עד שנפיל את הממשלה המושחתת והמסוכנת הזאת. אנחנו יודעים לעשות את זה". מיקי לוי ציין כי "אנחנו פה ולא הולכים לשום מקום".
ישי הדס, ממארגני מחאת בלפור, אמרה כי "אנחנו הולכים למקום הצפוי והברור. זה כאילו דמוקרטיה אבל זו דיקטטורה, הולך להיות פה רע מאוד. אנחנו לא נעשה קפיטול 2. נתניהו יכול להירגע. לא ברור עדיין לאן המחאה הולכת. אנשים יצטרכו להרגיש על בשרם כדי שהאנרגיות יגיעו. רק כשיכאב להם נוכל להגדיל את המחאה. אי אפשר לדעת אם נצליח להפגין. יכול להיות שידכאו אותנו. אנחנו לפני תקופה חדשה שלא הכרנו. יש פה אנשים משיחיים. זה כבר לא ביביסטים. הביביסטים רצו ג'ובים, הם רוצים מדינת הלכה. דמוקרטיה זה לא בלקסיקון של החבר'ה האלה".