בקצרה:
  • קיה מותחת הלכה למעשה את פניו של הסלטוס
  • מגדילה את מסך המגע ומוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי
  • שיווק מקומי: "במחצית הראשונה של 2023"
תרבות הפנאי: קיה מעדכנת את הסלטוס, רכב הפנאי שמשווק ויוצר עבור צפון אמריקה, והגיע ארצה לפני כשנתיים כדי למלא את פער המחיר בין הסטוניק לספורטאז'. כאשר יגיע ארצה בגרסתו המעודכנת והעדיפה לפחות על הנייר, במהלך ששת החודשים הראשונים של 2023, יתמודד מול סוזוקי S-קרוס שעבר לאחרונה עדכון מקיף ומיצובישי ASX החדש שיושק בקרוב.
השינויים העיצוביים מתמקדים בחזית, שם מחליף גימור מתכתי-מט את הכרום הנוצץ (מדי). יש גם יחידות תאורה עדכניות, חישוקים שונים ויחידות תאורה חדשות גם מאחור. שינוי חשוב יותר יש בסביבת הנהג עם אפשרות בחירת גימורים דו-גונית, בורר הילוכים בעיצוב חוגה במקום ידית (שינוי לרעה לטעמנו) ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) במקום יחידה אנלוגית, לצד מסך מגע גדול יותר ("10.25 לעומת "8).
מה נשאר: קיה עוד לא מפרסמת נתונים טכניים, אבל מערכת ההנעה צפויה להיות דומה לדגם המוחלף. בהתאם לשוק היעד המרכזי, קיה משמרת את מנוע הבנזין הוותיק עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (149 כ"ס). תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית משלימים את יחידת הכוח, הנעה כפולה תוצע כאופציה.
מה אנחנו חושבים: את הסלטוס ניסתה יבואנית קיה למצב כיורש לספורטאז' 1.6, כרכב פנאי שיהיה אלטרנטיבה למשפחתית קונבנציונאלית. זה הצליח לה, אבל רק חלקית, גם מכיוון שתג המחיר היה גבוה יותר, ואיכויות הנסיעה פחות מרשימות. בהקשר זה נותר לקוות שקיה כיילה מחדש את מערך המיתלים, שכן במבחן מקומי שערכנו לו הוא לא הרשים.