חלב ללא פרות: חברת הפוד-טק הגלובלית Remilk מרחובות, המתמחה בפיתוח וייצור של מוצרי חלב אמיתיים ללא שימוש בבעלי חיים, הודיעה אחר הצהריים (יום ג') כי קיבלה אישור Self-affirmed GRAS - בהתאם לדרישות מנהל המזון והתרופות האמריקני, לייצוא חלבון החלב הייחודי שלה. בחברה אמרו כי קבלת האישור מאפשרת לשווק את חלבוני החלב שלה בארצות הברית.
אביב וולף, מנכ"ל ומייסד Remilk, התייחס לאישור: "מדובר באישור משמעותי לאיכותו ובטיחותו של חלבון החלב של Remilk. קבלת אישור רגולטורי בארה"ב מהווה אבן דרך חשובה נוספת בדרכה של רימילק לחולל מהפיכה עולמית בשוק מוצרי החלב, ובשורה של ממש עבור יצרני מוצרי החלב העולמיים ועבור מאות מיליוני צרכנים המעוניינים במוצרי חלב אמיתיים שאינם מן החי. אנו מאמינים שהראשונים להסדיר את תהליכי האישור למערכות ייצור חלבון חלופיות, יהיו הראשונים שיוכלו להבטיח לציבור אותו הם משרתים אספקה יציבה ואמינה של מזון מזין, בר-קיימא, ובמחיר נגיש".
2 צפייה בגלריה
עובדי רימילק
עובדי רימילק
עובדי רימילק
(צילום: רימילק)
אז מהו הפיתוח של החברה הישראלית? בחברה אמרו כי חלבון Remilk זהה לחלוטין לחלבון המופק על ידי פרות, אך מיוצר מבלי להשתמש אף לא בתא אחד מן החי. בחברה הישראלית הדגישו כי משמעות קבלת האישור בארה"ב היא כי חלבון Remilk נחשב בטוח לצריכה במזון ובמשקאות, ולפיכך יכול לשמש כחומר גלם בידי יצרני מוצרי החלב המובילים בארה"ב, המפתחים גרסאות עדכניות של מוצרי צריכה פופולריים כגון גלידה, יוגורט וגבינת שמנת.
בחברה הוסיפו כי בניגוד לחלופות חלב מהצומח, חלבוני Remilk זהים מבחינה ביולוגית למקביליהם המסורתיים ולכן ניתן להפיק מהם מוצרי חלב הזהים בטעמם ומרקמם לכאלה המיוצרים באמצעות חלב פרה.
לאחרונה דיווחה REMILK, שגייסה עד כה יותר מ-130 מיליון דולר, על הקמת המפעל הגדול מסוגו בעולם לייצור חלבון חלב שאינו מן החי, בקלונדבורג שבדנמרק. המפעל החדש ישתרע על פני שטח של 70 אלף מ"ר, על קרקע שנרכשה לאחרונה במטרה להגדיל באופן מאסיבי את ייצור חלבוני החלב של החברה.
2 צפייה בגלריה
אביב וולף, מנכ"ל ומייסד רימילק
אביב וולף, מנכ"ל ומייסד רימילק
אביב וולף, מנכ"ל ומייסד רימילק
(צילום: טל זליקוביץ')
בחברה הוסיפו כי המתקן החדש בדנמרק הינו חלק מפרויקט היצור המעגלי "סימביוזיס" במסגרתו שפכים ממפעלים במתחם הופכים למשאבי יצור של מפעלים שכנים, ומשתתפות בו ענקיות תעשיה ביניהן נובו-נורדיסק, נובוזיימס, כריסטיאן הנסן, ועוד. במפעל החדשני והגדול מסוגו בעולם, יופק חלבון בנפחים השווים לתפוקת החלב שמפיקות כ-50 אלף פרות מדי שנה. בחברה הוסיפו כי המכירות צפויות להתחיל כבר בחודשים הקרובים.