משרד החקלאות שלח היום (ה') הודעה לפיה שר החקלאות עודד פורר הורה לפתוח את יבוא הביצים מחו"ל ככל שיידרש, בפטור ממכס, על מנת לספק את הביצים לאזרחי ולילדי ישראל. אך מבדיקה עולה כי המכסה הזאת נפתחה לפני מספר שבועות, כמדי שנה, עבור חגי תשרי. משווקי ביצים אף אמרו ל-ynet שהמגדלים בחו"ל כבר החלו להעלות מחירים כי ראו שנוצר ביקוש בקרב יבואנים ישראלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במשרד שלחו הודעה לפיה שר החקלאות עודד פורר אמר: "אנו לא נאפשר לאף אחד לחבל בתזונה של ילדי אזרחי ישראל או לשלוט בשוק בכל עת, ובמיוחד לקראת חגי ישראל".
2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
שר החקלאות עודד פורר
(צילום: קובי קואנקס)
נמסר כי "לאור זאת, המשרד כבר פתח מכסות יבוא בפטור ממכס בהיקף של 50 מיליון ביצים. בהתאם לצורך יפתחו מכסות נוספות בפטור מלא ככל שיידרש. גורמי המקצוע במשרד ממשיכים לעקוב אחר השוק באופן קבוע, ויפעלו להגדלת המכסות בהתאם לביקוש".
המכסה הזאת היא מכסה קבועה והיא לא נפתחה בעקבות איומי החקלאים בניגוד לנמסר. יחד עם זאת לא מן הנמנע שאם ייווצר מחסור תוגדל המכסה. כך נוהג משרד החקלאות מדי שנה.
2 צפייה בגלריה
יש ביצים ברמי לוי באשקלון
יש ביצים ברמי לוי באשקלון
"בכל שנה יש אישור ליבוא ביצים ללא מכס לחגי תשרי"
(צילום: רועי עידן)
מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ מסר בתגובה: "שר החקלאות עושה ספין על הציבור. בכל שנה יש אישור ליבוא ביצים ללא מכס לחגי תשרי וגם השנה. אין כאן שום דבר חריג. לא הייתה לנו שום כוונה לשבש את אספקת הביצים לתושבי מדינת ישראל. עצוב לי מאוד ששר במדינת ישראל בוחר להטעות את הציבור ולנסות לגרוף הון פוליטי תוך שקר מוחלט".
לפי משרד החקלאות, "לא מדובר במכסה חדשה. השר הורה לפתוח עוד מכסות במידה ויידרש".
בתוך כך, חברת לסר, משווקת הביצים הגדולה בישראל, הבהירה כי לא תיתן יד לכל יוזמה שעלולה לפגוע במגדלי הביצים. לדברי החברה, "לסר מתחייבת לא לייבא ביצה אחת מחו"ל על חשבון ביצה ישראלית. החקלאים מגדלי הביצים הם השותפים שלנו לדרך למעלה מ-70 שנה ולא נעשה שום צעד שעלול לפגוע בהם. תמיד פעלנו באחריות וכך נמשיך גם בעתיד".