אותה גברת בשינוי אדרת: גלקסי S22 פלוס הוא האח האמצעי בסדרת הדגל החדשה של סמסונג לשנת 2022, ונראה שסמסונג שמרה פחות או יותר על הנוסחה המנצחת: המפרט ממשיך להיות מרשים (מעבד הסנאפדרגון עשה עלייה), מערך הצילום ממשיך לעשות את העבודה כמו שצריך, הביצועים חלקים מתמיד והמסך... איזה מסך נהדר! ומה כן השתנה? לא הרבה, אבל מדובר בהחלט בשינויים מבורכים.
2 צפייה בגלריה
גלקסי S22 פלוס
גלקסי S22 פלוס
גלקסי S22 פלוס
(צילום: ירון ברנר)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

עיצוב

במבט ראשון אין כאן הרבה שינויים שירגישו משמעותיים בהשוואה לעיצוב של השנה שעברה ואם תשאלו אותי, זה לאו דווקא דבר רע. יחד עם זאת, סמסונג כן סיפקה כמה שינויים קטנים ומבורכים בעיצוב, שהופכים את עיצוב המכשיר לאפילו יותר טוב משהיה בעבר.
הדבר הראשון ששמתי לב אליו השנה הוא שהמכשיר מרגיש הרבה יותר "קופסתי" ביד. הסיבה לכך היא שבניגוד לשנים קודמות, שבהן קצוות המכשירים היו מעוגלים בפינות ובמסגרת, השנה סמסונג הלכה על עיצוב עם מסגרת חדה ושטוחה לחלוטין, ללא קימור בכלל. פינות המכשיר אמנם עדיין מעוגלות, אבל השינוי הקטן הזה במסגרת המכשיר ללא ספק עושה את ההבדל כשמחזיקים את המכשיר ביד, ואני באופן אישי אוהב את התחושה הזו.
שינוי נוסף קטן אך מבורך שבאופן אישי מאוד נעם לי לעין הוא במסגרת של המסך עצמו, הכוללת כעת קצוות זהים בכל אחד מקצוות המסך, זאת בניגוד לדור הקודם שבו הסנטר של המכשיר היה מעט גדול יותר בהשוואה לחלקו העליון - שינוי קטן אך מאוד משמעותי אם תשאלו אותי.
2 צפייה בגלריה
גלקסי S22 - עיצוב מוכר
גלקסי S22 - עיצוב מוכר
גלקסי S22 פלוס - אותה גברת בשינוי אדרת
(צילום: Samsung)
גולת הכותרת של המכשיר הזה היא ללא צל של ספק המסך, שכמובן הצליח השנה אפילו יותר טוב מהמסך המאוד איכותי שקיבלנו בשנה שעברה. הפעם נקבל מסך בגודל 6.6 אינץ' ברזולוציית +FHD הנמדד ב-1080x2340 פיקסלים, שאמנם נראה במבט ראשון כמו שנמוך אם נשווה אותו למסך של דגם הפלוס הקודם (שהיה גדול יותר ובעל רזולוציית מעט חדה יותר), אבל בפועל, זה לא באמת מורגש, וטוב שכך. הדבר היחידי שזהה במסך השנה בהשוואה לשנה שעברה הוא הפאנל של המסך - Dynamic AMOLED 2X, שגם הפעם מציע תמיכה בקצב רענון מהיר של 120 הרץ ותמיכה בתקן +HDR10.
אז איך המסך החדש יכול להיות טוב יותר מהקודם? זה הכל בבהירות. השנה נקבל מסך המציע תמיכה בבהירות מקסימלית של 1,750 ניט (זהה לזו של דגם האולטרה, דרך אגב), זאת בהשאווה ל-1,300 ניט שהציע המסך של דגם הפלוס בשנה שעברה. מהרגע הראשון שתשימו עליו עין, אתם תבינו על מה אני מדבר - זהו ללא ספק אחד השינויים הטובים ביותר שסמסונג יכלה לכלול השנה. המסך נראה נהדר בכל רגע נתון, לא משנה אם אתם יושבים בחדר חשוך או עומדים מתחת לשמש הקופחת. תמיד תקבלו צבעים יפים, בהירות מספקת ואיכות תמונה גבוהה למדי, אפילו שמדובר במסך ברזולוציית +FHD. לצד המסך המעולה נקבל זוג רמקולים סטריאופוניים שעושים עבודה נהדרת גם כן.

מפרט

תנו לי לתת לכם את זה על ההתחלה - השנה סדרת גלקסי S22 מגיעה כולה לישראל עם מעבד הדגל של קוואלקום, ה-Snapdragon 8 Gen 1, מה שכמובן ישמח לא מעט ישראלים, ואני בניהם (אפילו שהייתי מאוד סקרן לבדוק השנה את הביצועים של מעבד האקסינוס החדש של סמסונג). לצד המעבד נקבל כשמונה גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) ו-256 גיגה-בייט זיכרון פנימי שכמובן, לא ניתן להרחבה.
באשר לביצועים, כמובן שלא הופתעתי כלל כשקיבלתי ביצועים נהדרים בכל פעולה שביצעתי עם המכשיר. לא משנה אם מדובר בפעולה פשוטה, בריבוי משימות אינטנסיבי או בסשן משחקים עצבני - הכל עובד חלק, מהר ובאופן איכותי להחריד. יחד עם זאת, כן הצלחתי לשים לב לכך שהמכשיר יחסית מתחמם בזמן השימוש, בעיקר בזמן משחק ובזמן הטענה - הרבה יותר משהייתי רגיל לקבל עם מכשירי סמסונג שיצא לי לנסות עד היום. חשוב לציין שאמנם לא מדובר בהתחממות משמעותית שמפריעה על מהלך העבודה השוטף, אבל ללא ספק שמים לב אליה בזמן השימוש.
סמסונג החליטה השנה, מסיבה כלשהי, להקטין את סוללת המכשיר את סוללת המכשיר. השנה נקבל סוללה בנפח של 4,500 מיליאמפר-שעה, זאת בהשוואה לסוללה בנפח 4,800 מיליאמפר-שעה שניתן היה למצוא בדגם הפלוס הקודם. יחד עם זאת, סמסונג שיפרה את יכולות הטעינה המהירה של הסוללה, שעכשיו מציעה תמיכה בטעינה מהירה חוטית בהספק של עד 45 וואט - אבל אל תצפו למצוא מטען תואם בקופסה של המכשיר. בסופו של דבר ולצד השינויים האלה, חיי הסוללה של המכשיר טובים למדי, והצלחתי להעביר עם המכשיר יום שימוש שלם בלי בעיות כלל.

מערך הצילום

גם השנה נקבל מערך צילום משולש, שעבר מספר שינויים, בעיקר בחיישנים של העדשות: המערך כולל מצלמה רחבה בעלת חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל, מצלמת טלפוטו בעלת חיישן ברזולוציית 10 מגה-פיקסל התומכת בזום אופטי עד פי 3 ומצלמה סופר-רחבה הכוללת חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל. מהצד הקדמי נקבל את מצלמת הסלפי שמגיעה עם חיישן ברזולוציית 10 מגה-פיקסל. כאמור, השינויים המרכזיים כאן הם בעיקר בחיישנים - בשנה שעברה המצלמה הרחבה הגיעה עם חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל (לעומת 50 מגה-פיקסל השנה), ומצלמת הטלפוטו הגיעה עם חיישן ברזולוציית 64 מגה-פיקסל (לעומת 12 מגה-פיקסל השנה). בסופו של דבר ואחרי לא מעט ניסיונות צילום שערכתי, לא הצלחתי למצוא שינוי משמעותי בתמונות שהמכשיר צילם בהשוואה לשנה שעברה, כך שלא הייתי אומר שהשינויים שבוצעו משנים את החוויה באופן משמעותי במיוחד. כן אציין שבאופן אישי אני מאוד אוהב את האיכות והפירוט שהמצלמות של סמסונג מספקות, וגם הפעם לא התאכזבתי מהתוצאות שקיבלתי.

השורה התחתונה

גלקסי S22 פלוס לוקח את הנוסחה המצוינת והמנצחת של מכשירי הדגל של סמסונג ומשפר אותה בדיוק איפה שצריך כך שנקבל חווית שימוש טובה ויותר וחלקה יותר. מדובר במכשיר נהדר שיספק לכם ביצועים נהדרים, איכות שימוש טובה וצילומים לא רעים בכלל.
הגלקסי S22 פלוס יהיה זמין לרכישה בישראל החל מהשבוע הבא במחיר של 3,849 שקלים ובצבעים שחור, לבן, ורוד-זהב וירוק.