ממשלתו השישית של בנימין נתניהו מתמודדת עם מצוקה לא שגרתית מאז הקמתה: מחסור בדוברים. גם 10 ימים מאז הקמת הממשלה, ראש הממשלה עצמו עדיין מחפש לעצמו ראש מערך הסברה לאומי, דובר מדיני ודובר פוליטי - גם חודשיים מאז הבחירות, וכרגע הוא ממשיך להיעזר בצוות שמלווה אותו בליכוד.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהכנות להצהרה על תוכנית המאה בבית הלבן
בנימין נתניהו בהכנות להצהרה על תוכנית המאה בבית הלבן
נתניהו עם דרמר והדוברת לשעבר שיר כהן בבית הלבן ב-2020. תהיה ראש מערך ההסברה?
במסגרת מאמציו לאתר דוברים ניסה נתניהו להחזיר את הדוברת המדינית שלו בעבר, שיר כהן - שדחתה את ההצעה. נתניהו, שנראה נחוש להחזיר את כהן, הציע לה גם לשמש ראש מערך ההסברה - אולם כהן, שמכהנת בתפקיד בכיר בקופת החולים מכבי כיום, עדיין לא החזירה תשובה.
בינתיים, לפחות שבעה שרים בממשלה גם מחפשים דוברים וטרם איישו את המשרה. בין היתר מדובר בשר הביטחון יואב גלנט, שר האנרגיה ישראל כץ, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שר החינוך יואב קיש, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר ועוד. נתניהו עצמו משתמש כרגע בעופר גולן, יונתן אוריך וטופז לוק - שמלווים אותו גם במסגרת קמפיין הליכוד.
דוברים בשירות המדינה מספרים שהם מוצפים בפניות משרי הממשלה שמחפשים בנרות דוברים מנוסים ואיכותיים, אך מתקשים למצוא. הסיבה לכך היא שדובר שר היא משרה תובענית מאוד מבחינת שעות העבודה וכאב הראש המתלווה, ומסתבר שאין הרבה קופצים. דובר ותיק אמר כי "זה פשוט תפקיד זוועה עם תנאים מזעזעים ואנשים לא ששים להיכנס לזה. זאת משרת אמון. עובדים בערך 18 שעות ביום וצריכים להיות זמינים 24/7. השכר לא מתגמל והתנאים מזעזעים. סיוט".
דובר אחר של שר סיפר: "אני מקבל פניות כל הזמן משרים שלא מוצאים דובר. צריך להבין שקשה למצוא דובר איכותי לשר. זאת משרת אמון והתנאים באמת לא טובים. אחרי שאתה פורש הניסיון שצברת לא נזקף לזכותך".
דובר בכיר אחר ציין: "אתה משועבד לשר, מבוקר עד לילה. צריך להיענות לכל הגחמות שלו, חייב להיות מחובר לחדשות מבוקר עד לילה, אסור לפספס שום דבר. כל דבר רע שקורה מפילים על הדובר. בדרך כלל כשיש בעיות השר וסביבתו מתפרצים על הדובר ומאשימים אותו בכל הצרות. מה עוד, שהשרים היום דורשים מהדוברים להיות מתפעלי טיק-טוק ומתאמי ראיונות, זה כל מה שמעניין אותם. הם לא מרגישים שהם צריכים דובר עם עוצמה מקצועית ואישיותית. דוברים רציניים ומנוסים לא מוכנים להיות כפופים לכל זה, בוודאי שתנאי ההעסקה לא טובים, ולכן דוברי השרים היום הם צעירים מאוד, לא מנוסים, לא מסוגלים לעמוד מול השר, והתוצאות בהתאם".
אחד מדוברי הממשלה היוצאת סיפר כי השרים לא מצליחים למצוא דוברים מאחר שהם לא רוצים דוברים שעבדו עם ממשלת בנט-לפיד.