7 צפייה בגלריה
התפשטות זן הקורונה החדש אומיקרון
התפשטות זן הקורונה החדש אומיקרון
האכיפה מתהדקת
(צילום: מוטי קמחי, שלו שלום, רויטרס, gettyimages)
בנט כינס אמש (שבת) את ראשי הקואליציה להערכת מצב בעניין ההתמודדות עם האומיקרון והנחה לקדם תו ירוק בקניונים בתיאום עם משרדי הכלכלה והאוצר. בדיון קיבלו ראשי המפלגות סקירה מבכירי מערכת הבריאות על קצב התפשטות הווריאנט ודנו על הצעדים הבאים לבלימת התחלואה.
עוד לפני הידוק ההנחיות הודיע משרד הבריאות על 20 מאומתים חדשים שנדבקו באומיקרון - ובכך עלה המספר ל-55 נשאים ברחבי הארץ. לראשונה נרשם גם מקרה של חולה לא מחוסן שמצבו קשה.

המאבק באומיקרון - כתבות נוספות

"לא מעשי, לא מידתי": הקשיים המשפטיים בהגבלת לא-מחוסנים לראשונה: ישראלי שנדבק בו ולא התחסן במצב קשה האומיקרון מזנק בבריטניה: "מיליון יידבקו עד סוף החודש" מלשכת רה"מ נמסר כי בדיון הוחלט שרשימת המדינות האדומות תיבחן מדי יום ותעודכן באופן תדיר. כמו כן, בימים הקרובים יתווספו מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות על פי הגדרות משרד הבריאות. "אנחנו במצב יותר טוב ממדינות העולם מפני שנקטנו בצעדים מהירים ונחרצים. יחד עם זאת, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה", אמר בנט. "אנחנו חייבים לפעול כדי לעצור את התפשטות המחלה ולמנוע מצב של אובדן שליטה על התחלואה במדינת ישראל. זה דורש פעילות נמרצת, הגברת קצב ההתחסנות באופן מיידי, ועיכוב חדירת הזן למדינת ישראל על ידי הידוק השליטה בגבולות".
איפה תוגבר האכיפה? מי פועל תחת התו הירוק? מי זכאי לתו הירוק? מי פטור מהצגת תו ירוק? מה הקנס למי שנכנס למקום הפועל תחת התו הירוק ללא תו ירוק? ynet עושה סדר.

היכן תוגבר אכיפת התו הירוק?

האכיפה תוגבר הן בהגדלת ביקורי הפתע בבתי עסק המצריכים תו ירוק, והן בחידוד ההנחיה לשוטרים לוודא שהכניסה לבית העסק או אירוע התרבות נעשית באמצעות ברקוד עדכני בלבד - ולא באמצעות תעודות מודפסות.
7 צפייה בגלריה
בדיקות תו ירוק בכניסה לאוניברסיטה העברית
בדיקות תו ירוק בכניסה לאוניברסיטה העברית
בדיקות תו ירוק בכניסה לאוניברסיטה העברית
(צילום: גיל יוחנן )

מה פועל תחת התו הירוק?

אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו וקאנטרי קלאב, למעט בריכה המצויה בו. בתי תפילה עם יותר מ-50 איש, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, אזור הישיבה בחלל סגור של מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות ופארקי שעשועים המצויים במבנה, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה.

מי זכאי לקבלת תו הירוק ומה תוקפו?

מי שקיבלו שניים או שלושה חיסונים, ועבר שבוע מהחיסון האחרון (פייזר) או שבועיים מהחיסון האחרון (מודרנה) – זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד חצי שנה ממועד החיסון האחרון. מחלימים שלא התחסנו זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד חצי שנה מקבלת אישור ההחלמה. מחלימים שקיבלו חיסון אחד או יותר, לפני או אחרי ההחלמה, זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד 31.3.2022.

מה בנוגע למי שנמצא חיובי בבדיקה סרולוגית?

מי שקיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית ללא כל חיסון לפניה, ובנוסף קיבלו אחריה חיסון אחד לפחות – זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד 31.3.2022.
7 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
בנט הנחה לקדם תו ירוק גם בקניון
(צילום: מוטי קמחי)

מחוסנים ומחלימים בחו"ל, זכאים לתו ירוק?

מי שהתחסנו או החלימו בחו"ל, זכאותם לתו ירוק ותוקף התו שלהם תלויים במספר החיסונים שקיבלו ובתוצאות של בדיקות סרולוגיות ושל בדיקת PCR בארץ.

ילדים זכאים לתו ירוק?

ילדים וילדות עד גיל 12 ושלושה חודשים שהחלימו - זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד 31.3.2022 או עד שיגיעו לגיל 12 ושלושה חודשים, המאוחר מבין שניהם. כמו כן, ילדים וילדות עד גיל 12 ושלושה חודשים שקיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית, זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד ליום 31.3.2022 או עד שיגיעו לגיל 12 ושלושה חודשים, המאוחר מבין שניהם.

ילדים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת קורונה, זכאים לתו ירוק?

ילדים וילדות עד גיל 12 ושלושה חודשים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת PCR במסגרת "מגן חינוך" זכאים לתו ירוק שבועי, שיהיה בתוקף עד סוף היום השביעי שלאחר הבדיקה, כולל יום הבדיקה עצמו.

מי עוד זכאי לתו ירוק?

מבוגרים וילדים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקה מהירה יכולים להציג אותה כדי להיכנס למקומות שפועלים לפי הנחיות התו הירוק ב-24 השעות שאחרי הבדיקה. אפשר להציג בכניסה את קוד ה-QR של הבדיקה עצמה או להפוך אותה לתו ירוק יומי באמצעות סריקת הקוד באפליקציית הרמזור.
7 צפייה בגלריה
מלונית קורונה בדן פנורמה בתל אביב
מלונית קורונה בדן פנורמה בתל אביב
מלונית קורונה דן פנורמה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

איך להפיק תו ירוק מבדיקה מהירה?

מבוגרים וילדים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת PCR במימון פרטי יכולים להפיק תו ירוק שיהיה בתוקף למשך 72 שעות מרגע הבדיקה. בכניסה למוסדות השכלה גבוהה רשאים הצוות והסטודנטים לבצע בדיקה מהירה אחת ל-84 שעות.

מי שקיבל חיסון אחד אינו זכאי לקבלת תו ירוק?

מי שקיבלו רק חיסון אחד אינם זכאים לתו ירוק - גם אם קיבלו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית אחרי החיסון.

מי פטורים מהצגת תו ירוק?

ילדות וילדים עד גיל שלוש וילדות וילדים מתחת לגיל 12 ושלושה חודשים שיש להם תו נכה.

איפה ניתן להוריד תו ירוק?

ניתן להוריד תעודת תו ירוק באפליקציית "רמזור", באתר משרד הבריאות או באמצעות מוקד קול הבריאות (5400*).
7 צפייה בגלריה
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מבצע חיסוני הילדים באפרת
(צילום: יואב דודוקביץ)

מה הקנס לעסק שיפר את ההנחיות?

עסק שהתיר כניסה ללא תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקה מהירה ייקנס על פי שטחו. עד 100 מ"ר הקנס יעמוד על 5,000 שקלים, 500-100 מ"ר - 7,500 שקלים ובעסק ששטחו גדול מ-500 מ"ר גובה הקנס יעמוד על 10,000 שקלים. כמו כן, אדם שיימצא במקום ללא תו ירוק ייקנס ב-1,000 שקלים.

מה ההנחיה למי שנחשף למאומת בזן האומיקרון?

כל מי שהיה במגע עם מאומת שנדבק בזן האומיקרון, או חשוד לחשיפה לווריאנט הזה, נדרש להיכנס לבידוד ביתי למשך שבוע ימים. ההנחיה הזו תקפה גם למחוסנים.

על מי חלה חובת הבידוד בחזרה לארץ?

כל השבים מחו"ל יחויבו בבידוד עם הנחיתה בישראל, מכל מדינה בעולם.

כמה זמן יימשך הבידוד למחוסנים ולמחלימים?

ישראלים שמוגדרים מחוסנים או מחלימים, לפי הגדרותיו של משרד הבריאות, יעשו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי לפחות לשלושה ימים. הם יוכלו להשתחרר מבידוד בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית. מי שלא יעשה את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרש להשלים בידוד מלא של 14 יום.
7 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
(צילום: רויטרס)

מה עם לא מחוסנים ומחלימים?

ישראלים לא מחוסנים יעשו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי לפחות לשבוע. הם יוכלו להשתחרר מבידוד ביתי בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית. מי שלא יעשה את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרש להשלים בידוד מלא של 14 יום. בנוסף, הוחלט על הטלת קנסות על נוחתים שלא עשו בדיקת PCR בסיום תקופת הבידוד.

מה בנוגע לזרים שירצו להיכנס לישראל?

הכניסה לזרים אסורה למעט מקרים שיאושרו בוועדת חריגים.

מי יצטרך להיכנס לבידוד במלונית?

ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו אדומות יעשו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה.

איפה נמצאות מלוניות הקורונה?

בינתיים מדובר בשתי מלוניות קורונה – דן פנורמה תל אביב ודן פנורמה ירושלים.
7 צפייה בגלריה
התו הירוק בטלפון
התו הירוק בטלפון
(צילום: רויטרס)

מה קורה אחרי קבלת תשובה שלילית?

לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו המבודדים במלוניות להמשך בידוד ביתי. זאת בתנאי שיצהירו כי יעבירו את יתר תקופת הבידוד במקום שלא שוהים בו אנשים נוספים, וביום השביעי יעשו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הם ישוחררו מבידוד.

ואחרי קבלת תשובה חיובית?

מי שקיבל תשובה חיובית ב-PCR בכניסה לישראל, או חשוד כמי שנדבק בזן האומיקרון, יאלץ להמשיך את כל תקופת הבידוד במלונית.

אילו מדינות מוגדרות אדומות?

בינתיים כוללת רשימת המדינות האדומות 50 מדינות אפריקניות – כל מדינות היבשת כולל איי סיישל, מדגסקר ומאוריציוס, ופרט למדינות צפון אפריקה (שמהן רלוונטיות לישראלים רק מרוקו ומצרים). איסור היציאה למדינות אלה תקף עד 22 בדצמבר.

מהו הקנס בגין יציאה למדינה אדומה ללא אישור?

הטסים למדינות אדומות ללא אישור ועדת חריגים צפויים לקנס מנהלי בגובה 5,000 שקל.
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 22:50, 11.12.21