בשיתוף ארגון שלוה

אנשים עם מוגבלות רוצים כמו כולם לחיות בכבוד ולתרום לחברה. למרבה הצער, רבים מהם נאלצים להתמודד עם סטיגמות, דעות קדומות ואפליה שמקשים עליהם לחיות חיים עצמאיים ומלאים. הכירו את הסדנא הייחודית שמתמודדת באמצעים יצירתיים עם אתגרי התעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות.
מרכז התעסוקה של שלוה מיועד לצעירים מעל גיל 21 שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה באמצעות סדנאות אמנות ויצירה. ביקרנו במרכז ופגשנו סיפורים מרגשים של אנשים שכנגד כל הסיכויים יצאו לחיים עצמאיים מלאי סיפוק והשראה. צפו בכתבה בראש העמוד
אחד מסיפורי ההצלחה המרגשים של המרכז היא ורד מילוא בת ה-21. ורד השתלבה בסדנת התכשיטים במרכז התעסוקה, וכיום יש לה ליין משלה אותו ניתן לרכוש בחנות של שלוה. דרוויש מספרת כי כשוורד הגיעה לראשונה למרכז התעסוקה רמת התפקוד המוטורית והחברתית שלה הייתה נמוכה מאוד. "הסתכלנו עליה ולא ידענו מה לעשות איתה. אחרי עבודה אינטנסיבית של חצי שנה עם ליווי צמוד, הצלחנו לבנות לה מסגרת ולייצר לה סביבה חמה. היא הצליחה לראשונה לשבת בצורה רציפה כמה שעות. היום היא אחת העובדות המצטיינות כאן".
2 צפייה בגלריה
מרכז התעסוקה של שלוה
מרכז התעסוקה של שלוה
ורד מילוא - מייצרת ליין של תכשיטים ייחודיים.
(צילום: ירון שרון)
חברתה ושותפתה לדירה של ורד, אורטל איטח בת ה-24, עובדת גם היא במרכז התעסוקה במסגרת סדנת הקרמיקה. לאחרונה לקחה יוזמה והחלה לעבוד בנוסף במחלקת הסבונים. אורטל היא גם בעלת חוש מוזיקלי מפותח, והיא לקחה חלק בתור נגנית דרבוקה בהרכב של שלוה. בעתיד, היא מקווה, תוכל להשתלב בעבודה בשוק החופשי.
"החלום שלי הוא שוורד ואורטל יהיו עצמאיות, שיוכלו לעבוד בחוץ ולעשות את הדברים הפשוטים של החיים", אומרת דרוויש בהתרגשות ומוסיפה: "החלום הזה לא רחוק, אחוז גבוה מאוד מהאנשים עם מוגבלות מצליחים לעשות את זה. לא מגיע להם למצוא את עצמם בודדים וזרוקים במוסד".
2 צפייה בגלריה
מרכז התעסוקה של שלוה
מרכז התעסוקה של שלוה
בעתיד תוכל להשתלב בעבודה בשוק החופשי - אורטל איטח.
(צילום: ירון שרון)

"לראות את היכולות, ולא את המוגבלות"

"הדרך להביא אנשים עם מוגבלות להשתלב בתעסוקה היא קודם כל להאמין בהם ולראות את היכולות, ולא את המוגבלות שלהם", אומר אבי סמואלס, יו"ר שלוה העולמי, שהוריו קלמן ומלכי יסדו את הארגון בהשראת בנם יוסי סמואלס, שהפך בילדותו לחרש, עיוור ועם מוגבלויות מורכבות. "ליוסי אין כמעט כלים לעבוד איתם מלבד כף היד שלו, אבל הוא חי חיים מלאים ועושה המון דברים. הדבר שהוא הכי גאה בו היא העבודה שלו. הוא עובד ב'דרך ארץ' המפעילה של כביש 6. יוסי הוא עובד מסור שתורם תרומה אמיתית לחברה".
ארגון שלוה שייסד סמואלס מעניק לילדים תמיכה עוטפת בכל שלב בחייהם, מגיל ינקות ועד הבגרות, בשאיפה שיזכו לחיות חיים עצמאיים ומלאי סיפוק ככל האפשר. במרכז הלאומי שלוה שבירושלים מתקיימים תוכניות, טיפולים ופעילויות, בין היתר גם פעילויות אמנותיות. אחד המיזמים היפים שנולדו במקום היא להקת שלוה המפורסמת, שריגשה את כל המדינה כשהתמודדה בכוכב הבא לאירוויזיון 2019. מרכז התעסוקה של שלוה גם הוא מכין את הצעירים לעולם העבודה דרך יצירה ואמנות.
"מרכז התעסוקה מכשיר אנשים עם מוגבלויות מעל גיל 21 לחיים עצמאיים, נותן להם כלים ומנגיש אותם לחיים האמיתיים שבחוץ", אומרת עופרה דרוויש, מדריכה במרכז התעסוקה. במרכז מופעלות סדנאות יצירה בשיתוף מעצבים מובילים, והעובדים בהן יוצרים תכשיטים, כלי קרמיקה, סבונים, מוצרי בוטיק ועוד. את כל המוצרים ניתן לרכוש בחנות הפיזית ובאונליין. צפו בכתבה בראש העמוד
אבי סמואלס, מספר בגאווה על עובדים נוספים שהשתלבו בבתי עסק בתחום המזון, ההסעדה, הפרחים והאירועים, וקורא לכלל המעסיקים בישראל להעסיק אנשים עם מוגבלות. "העסקת עובד עם מוגבלות הופך את כולנו לטובים יותר, היא גורמת לנו לחוות את מקום העבודה באופן מיוחד והיא מיטיבה עם העולם. המסר שלי למעסיקים הוא: עזבו אתכם מדעות קדומות, אנחנו חיים בדור אחר. תעשו את הצעד הזה ותרוויחו בכל מובן". צפו בכתבה בראש העמוד
בשיתוף ארגון שלוה