רשת קופיקס מצטרפת לרשתות קפה אחרות ומעלה מחירים, אך שומרת על מחיר הקפה: לקוח שקונה ברשת שם לב שאייס קפה גודל קטן התייקר ב-33% מ-6 ל-8 שקלים. אייס בגודל גדול התייקר ב-11% מ-9 ל-10 שקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הלקוח שם לב שבסניף שהוא קונה בו ברמת גן הפסיקו למכור מיץ תפוזים סחוט במקום. "אמרו לי שזה לא כלכלי להם יותר, אפשר לקנות רק בבקבוק סגור", הוא מספר. בסניף אחר עדיין מוכרים מיץ תפוזים סחוט בשלושה גדלים, אך הפריט התייקר ב-16%-25%: מחיר גודל קטן עלה מ-8 שקלים ל-10 שקלים, בינוני מ-10 ל-12 שקל וגדול מ-12 ל-14 שקל.
3 צפייה בגלריה
סניף של קופיקס ברחוב אבן גבירול בת"א
סניף של קופיקס ברחוב אבן גבירול בת"א
סניף של קופיקס ברחוב אבן גבירול בת"א
(צילום: יובל חן)
מבדיקת ynet עולה שרוב התפריט הטרי התייקר, כשרק הקפה לא. הפוך קטן לקחת עדיין נמכר ב-5 שקלים. גם משקאות שייק וגלידות לא התייקרו וכן המוצרים שאינם מזון טרי כמו חטיפים ואביזרים.
מה עוד התייקר? בייגלה שומשום נמכר כעת ב-7 שקלים לעומת 5 שקלים - עלייה של 40%. גם שתי יחידות אלפחורס נמכרות ב-7 שקלים במקום ב-5 שקלים. המאפים נמכרו ב-7 שקלים וכעת הם עולים לצרכן 8 שקלים התייקרות של 14%. כריכי לחם מחמצת שעלו 18 שקל התייקרו ב-11% ל-20 שקל, כריך טונה התייקר ב-20% מ-10 ל-12 שקל, בייגל טוסט התייקר ב-21% מ-14 ל-17 שקל ופוקאצ'ות התייקרו ב-25% כשמחיריהן עלו מ-8 ל-10 שקלים. מחירם של סלטים כמו סלט ים תיכוני זינק ב-3 שקלים, מ-24 ל-27 שקל התייקרות של 12.5%.
3 צפייה בגלריה
קופיקס העלו מחירים
קופיקס העלו מחירים
קופיקס העלו מחירים. תמונה מאחד הסניפים של הרשת
(צילום: מירב קריסטל)
3 צפייה בגלריה
קופיקס העלו מחירים
קופיקס העלו מחירים
העלו מחירים, אבל התפריט באתר עדיין עם המחירים הישנים
(צילום מסך)
במאי השנה ארומה ישראל העלתה מחירים בעד 28% של סוגי קפה וקפה ומאפה. ארומה תל אביב ייקרה פריטים עוד קודם לכן וגם רשתות קפה אחרות הודיעו שבכוונתן להעלות מחירים. בדו"ח הרבעון הראשון של קופיקס ל-2021 דיווחה החברה שבשליטת רמי לוי שיווק השקמה, כי סגרה 27 סניפים בגלל הקורונה וחלה ירידה של 60% במכירות בתי הקפה. קופיקס מפעילה ומתכוונת להפעיל סניפים ברוסיה, בלארוס, פולין, קזאחסטן וברזיל, תחת חברת קופיקס גלובל.
קובי אלון, מנכ"ל רשת קופיקס, מסר בתגובה: "עליות המחירים ברשת היו אמורות לקרות לפני הקורונה, בגלל עליות המחירים שנגזרו עלינו. עצרנו אותן בעקבות הקורונה. הזכיינים שלנו נאבקו והפסידו הרבה כסף כי עיכבנו את עליות המחירים עד שיעבור זעם. הם הבינו את המצוקה בארץ ובפרט באוכלוסייה שפוקדת את הסניפים שלנו ולכן דחינו את עליות המחירים.
"גם אחרי ההתייקרות, כל מוצר שלנו שתקני בחוץ עולה במקומות אחרים פי 2 ו-2.5. מיץ תפוזים' מאפים וכריכים. אנחנו הכי זולים, הכי אטרקטיביים, עם האיכות הכי טובה שיכולה להיות בשוק. אנחנו מייצרים את המוצרים טריים כל בוקר חומרי הגלם מגיעים למפעל ויוצאים באותו יום לסניפים. זאת הרשת הכי אטרקטיבית שיש היום. ואת מוצרי הקפה לא ייקרנו והם עדיין נמכרים ב-5 שקלים".