הסרט "אלאדין" (1992) של דיסני החל בכלל בכלל כסיפור מעשייה "אלאדין ומנורת הקסמים" מתוך סיפורי אלף לילה ולילה, שמוכר באנגלית גם כ-Arabian Nights. הסיפורים הללו נאספו במהלך מאות שנים, תורגמו לערבית בשנות תור הזהב של האיסלאם, עברו אינספור עיבודים וקיימים עד היום בתרבות.
כתב ynet לענייני העולם הערבי ליעד אוסמו התארח בפודקאסט "אבק פיות" וסיפר על עלאא' א-דין, הלוא הוא אלאדין - שם נפוץ באזור עיראק של ימינו, ונקשר לשושלת של סיפורים מוכרים כמו סינבד ועלי באבא וארבעים השודדים. בניגוד לסרטי דיסני אחרים שבהם העלילה שונתה על מנת שתתאים לאופי של סרטי הילדים, במקרה של אלאדין העלילה כמעט לא הותאמה ואומצה במלואה על ידי החברה, שהפכה אותו לאחד מסרטיה המצליחים ביותר.
מתוך הסרט "אלאדין"
בדומה לסיפור של אלאדין ויסמין, גם לאורך ההיסטוריה עמדו שליטים כל-יכולים בראשן של אימפריות ונסיכויות במדינות ערב, ועושרם של בתי המלוכה בא לידי ביטוי בשיא תפארתו, ממש כמו הסולטן בסרט. אבל מהם סדרי הכוח במלכויות מהסוג הזה אז וגם היום? מהי מעמדה של הנסיכה במדינות ערב והאם אישה יכולה להיות מלכה כיום במדינה ערבית, כפי שייעדו אז ליסמין ומהו יחס האיסלאם לכישופים?
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "אלאדין"
מתוך הסרט "אלאדין"
מתוך הסרט "אלאדין"