רוז רוטשטיין, בת לניצולי שואה, פסיכולוגית, אסתר המלכה הראשונה, אחת ממייסדות ארגון StandWithUs ו-CEO של הארגון. לפני שני עשורים נתקלה בתופעת הדמוניזציה של ישראל בתקשורת ובהתעלמותה מטרור. "כמו היום, במבצע שומר החומות, התקשורת לא סיפרה את כל הסיפור. משום מה, שיגור אלפי טילים ובלוני תבערה מעזה לעבר אוכלוסייה ישראלית הושמטו מהקונטקסט. התמקדות הסיפור נגעה בהרס ובסבל המכביר בעזה ובהצגת ישראל כסמל הרוע". לדעתה, עוצמת ביקורת התקשורת נגד מדינת ישראל המוקפת אויבים ונלחמת על קיומה היא עוול. "כמו כן, גיליתי את בעיית חוסר הביטחון של סטודנטים יהודים פרו ישראלים באוניברסיטאות ואת האיבה/אנטישמיות הגואה בקמפוסים נגדם והחלטתנו לפעול בנדון. בהתחלה, לא ידענו בדיוק איך בדיוק לפעול, אך ידעתי שעלינו לתמוך ביהודים וסטודנטים פרו-ישראלים ולהילחם באנטישמיות". היא הקימה את ארגון StandWithUs מאפס עם בעלה, אסתר בנזר ואנשים אחרים שתמכו בנושאים אלו. הארגון התרחב מאז. סניפים הוקמו בכל רחבי ארה"ב, דרום אמריקה, אירופה וישראל. בנוסף נוצרו מחלקות בקטגוריות אלו: פעילות אוניברסיטאית, חינוך בבתי ספר תיכון ובחטיבות הביניים, ברשתות החברתיות, מחלקה משפטית, מחלקה אסטרטגית ומחלקת תקשורת. הארגון עובד בשיתוף פעולה עם שלל ארגונים החולקים ערכים משותפים ומשימות משותפות לעידוד אנשים המגנים על ישראל ונלחמים נגד אנטישמיות.
ביום ראשון התקיימה תוכנית מרשימה של ארגון StandWithUs בו ראיינה רוז רוטשטיין, מלכת אסתר הראשונה את סוזנה לוין, מלכת אסתר השנייה. לוין, התפטרה מעבודתה כמעצבת גרפית בחברת בן אנד ג'ריס במשך 21 שנה בעקבות הצהרת החרם על מכירת גלידות בשטחים הכבושים.
"בורות היא המפתח הכובל בני אדם ומעוור אותם. בורות היא בעיה ההופכת לשחקן הראשי במחזה. קהל בור חשוף להיפגע משקרים וממידע כוזב. הקהל לא מודע למתקפת הטילים על ישראל. הוא מודע לסבל הכבד הנמצא למכביר בעזה. איך זה שבישראל נהרגים רק שני אנשים ובעזה יש קורבנות רבים? בור ועם הארץ יכול לתהות מדוע ישראל תוקפת אם לא נהרגו ישראלים? ". פתחה רוטשטיין את האירוע והמליצה להאזין למספר כלי תקשורת המופעלים על ידי אנשים עם דעות שונות בכדי לקבל תמונה מלאה של כל סיפור, כולל מאבק חמאס נגד ישראל.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(רוז רוטשטיין)

רוז ראיינה את סוזנה לוין בעקבות מעשיה ההרואי אותו פרסמה ברשת החברתית. לוין הודיעה על התפטרותה לאחר 21 שנות עבודה כמעצבת גרפית בחברת בן אנד ג'ריס בעקבות החלטתה לא למכור את גלידות ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים. לוין צטטה את הרב יונתן סאקס מאנגליה שהגדיר אנטי-ציוניות כאנטישמיות החדשה.
סוזנה לוין ספרה שהחברה שמרה על דממה בתקופת מבצע שומר החומות במהלכו קבלה פניות רבות מתומכי BDS להחרים את מדינת ישראל בעקבות דיווחי התקשורת. מספר שבועות לפני ההחלטה, כששמעה שמשהו מתבשל, התקשרה לוין למנהלת בחברה ושטחה בפניה את המציאות. היא שאפה לחנך ולהציג את הפנים האמיתיות של ישראל, את העובדה שמשפחתה עלתה ארצה ומתגוררת בגוש עציון ואת האחווה בה חיה משפחתה עם שכניה הערבים. לוין ידעה שלא תוכל לעבוד בחברה הבוחרת להתמקד בשנאה והענשת ישראל ולהתעלם מהפרת זכויות אדם במדינות אחרות. היא השמיעה את קולה ונלחמה למרות שההנהלה כבר קבלה את ההחלטה וענתה לה שאינה תומכת BDS אלא היא חברה בתנועות לשוויון האזרח ודוגלת בצדק. היא הזמינה את לוין לשאת את דבריה בפני הועד.

2 צפייה בגלריה
sdgsdg
sdgsdg
(סוזנה לוין)

"מדובר בורמונט, מדינה ליברלית" אמרה לוין "לא הייתי מוכנה לתשובת המנהלת, אישה נאורה התומכת בשוויון כל אזרחיה. הצטרכתי ללמוד את הנושא ולדבר עם אנשים בעלי ידע בתחום. פניתי לרבנים בעלי ידע רב בנושא ולפעיל הפלשתינאי באסם עייד המתנגד ל-BDS." לוין עמלה ושקדה ונשאה בגפה את דבריה בפני הנהלת חברת בן אנד ג'ריס. מי יודע אולי בעקבות הופעתה המכה שהונחתה הייתה רכה יותר. הוועד לא הפסיק את מסחרו עם כל ישראל, אך הורה לא למכור את הגלידה בשטחים הכבושים. סוזנה לוין שמעה על ההחלטה ושלמה מחיר כבד, אובדן מקור מחייתה. היא התפטרה מהעבודה שאהבה שנים רבות.
ההיסטוריה חוזרת. בעבר התקיימו ויכוחים בין יהודים לנוצרים במגוון רחב של נושאים, ביניהם עיקרי אמונה, פירוש המקרא, ההלכה היהודית ומוסר. יהודים הצטרכו להתכונן לקראת הויכוח. בשנת 1244 במשפט פריס, נאלצו חכמי היהדות ובראשם רבי יחיאל מפריס ורבי משה מוקצי להתעמת עם חכמים נוצרים בעקבות השתדלותו של המומר ניקולס דונין. הוויכוח נסב סביב השאלה האם התלמוד מצווה על שנאת הגויים הנוצרים. התוצאה הידועה לכולנו מ"הפסד" היהודים בויכוח הייתה שריפת ספרי התלמוד.
"כיום יהודים אינם נאלצים להגן על אמונתם " אמרה רוטשטיין. " יהודים צריכים להגן על מדינת היהודים - ישראל. בעבר יהודים עמדו למשפט. כיום ישראל עומדת למשפט בפני עמים רבים. ארגוני זכויות הפרט אינם מודעים להיסטוריית העם היהודי ולקשרו החזק בן 3000 השנים למדינת ישראל, לקסם תחיית השפה העברית כלשון מדוברת המשותפת לכל יהדות העולם. היהודים הם ילידי הארץ הקדושה". ארגון StandWithUs עודד אנשים למחות נגד האנטישמיות ולשלוח מכתבים לחברת בן אנד ג'ריס. עד עתה נכתבו 17,000 מכתבים לחברה והיד עוד נטויה. חברת בן אנד ג'ריס דוממת ואינה מוכנה לענות לעיתונאים, נקווה שהלחץ יפעל". לשמחת רוטשטיין, ארגון ה-BDS דוחף אלפי צעירים יהודים למנהיגות בארגון StandWithUs . רוטשטיין מקווה שסיפורה של לוין ייתן השראה, מודל לחיקוי לדור הצעיר ויעודד אותם לנהוג כמותן. שתי מלכות אסתר כבר יש לנו – מי ייתן שירבו כמותן.
פורסם לראשונה: 03:50, 30.07.21