פרסום ראשון: שר החוץ יאיר לפיד נפגש אמש (א') בישראל עם השר הפלסטיני לעניינים אזרחיים, חוסיין א-שייח, כך נודע ל-ynet. א-שייח הוא האדם המקורב ביותר לאבו מאזן, והאחראי על התיאום האזרחי והביטחוני עם ישראל.
2 צפייה בגלריה
השר הפלסטיני לענייני אזרחים ובכיר פת"ח חוסיין א-שייח
השר הפלסטיני לענייני אזרחים ובכיר פת"ח חוסיין א-שייח
א-שייח ולפיד
(צילום: יואב דודקוביץ')
א-שייח צייץ בטוויטר אחרי הפגישה כי השניים שוחחו על "כמה נושאים פוליטיים ובילטרליים", והוסיף: "הדגשתי את הצורך באופק פוליטי בין שני הצדדים, בהתבסס על לגיטימיות בינלאומית".
מקור פלסטיני בכיר אמר כי מטרת הפלסטינים הייתה שבפגישה עם לפיד יעלו בין היתר סוגיות מדיניות. ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן מראש בקיום הפגישה, גם שר הביטחון בני גנץ עודכן אודות הפגישה בין השניים זמן קצר לפני שהיא החלה.
הפגישה עם א-שייח התקיימה שבועות ספורים בלבד אחרי שלפיד נפגש עם ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג'. מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה: "איננו מגיבים על פגישות שמקיים שר החוץ".
2 צפייה בגלריה
פרג'. נפגש עם לפיד לפני מספר שבועות
פרג'. נפגש עם לפיד לפני מספר שבועות
פרג'. נפגש עם לפיד לפני מספר שבועות
חוסיין א-שייח נחשב כיום לאחד האנשים הכי חזקים בהנהגה הפלסטינית, ומסומן כאחד מיורשיו האפשריים של אבו מאזן. מאז מותו של סאיב עריקאת, הפך א-שייח לנציג המרכזי של הרשות הפלסטינית שמוביל את קשריה הבינלאומיים עם בכירים ממדינות העולם, בעיקר במערב. הוא זוכה לרוח גבית מאבו מאזן, ורק לפני מספר ימים קודם על ידו להיות נציגה של תנועת פתח בהנהגת אש"פ.
לפני כחודש אירח שר הביטחון גנץ את אבו מאזן בביתו שבראש העין. בפגישה דנו השניים בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. לאחר הפגישה כתב א-שייח, שהיה בין הנוכחים בביתו של גנץ, כי "הפגישה הייתה ההזדמנות האחרונה לפני פיצוץ וכניסה למבוי סתום".
בעקבות הפגישה, אישר גנץ לקדם שורת צעדים בוני אמון: הקדמת תשלומי מיסים לרשות בשווי מאה מיליון שקלים, תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים וכן תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל.
ההקלות לאבו מאזן
עד כה ניתנו למאות בודדות של פלסטינים ההיתרים לנהוג כך בכבישי ישראל, בעיקר לרופאים ואנשי עסקים - וכעת הכמות תוכפל. לצד זאת תקודם תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית. בנוסף צוין כי גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות.
בנוסף, אושרה פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ביו"ש על רקע הומניטרי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה.
פורסם לראשונה: 21:10, 23.01.22