שר החוץ יאיר לפיד ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז החליטו כי הדיונים המקצועיים במשרדם יסתיימו בשעה 15:00, פעמיים בשבוע. "הדבר יאפשר לקיים סביבת עבודה המעודדת איזון ושילוב בין הורות לבין קריירה", נמסר. בהודעה שהופצה היום (ב') לעובדי המשרד, ראשי האגפים והיחידות התבקשו ליישם את ההנחיה בימים שלישי וחמישי.
2 צפייה בגלריה
תינוק במשרד
תינוק במשרד
תינוק במשרד
(צילום: shutterstock)
השר לפיד מסר: "מנכ"ל המשרד ואני החלטנו שפעמיים בשבוע, בימי שלישי וחמישי, לא יתקיימו דיונים אחרי השעה 15:00. למה? כדי לאפשר להורים צעירים שרוצים להיות חלק משירות החוץ של מדינת ישראל להיות עם הילדים שלהם. לאזן בין העבודה לבין הבית, בין ההורות לבין הקריירה. מדובר בצעד קטן, ולא מספיק, אבל רק ככה - צעד ועוד צעד - נגיע בסופו של דבר לשוויון מגדרי מלא".
זיוה סומך, ראש חטיבת משאבי אנוש במשרד החוץ, בירכה על כך: "מדובר בצעד נוסף במסגרת השאיפה לאזן בין העבודה לבין חיי המשפחה. עובדי המשרד עובדים מסביב לעולם ומסביב לשעון, ועובדות ועובדים רבים מתקשים לשלב את עבודתם עם שגרת המשפחה".
קראו עוד:
2 צפייה בגלריה
"בסוף נגיע לשוויון מגדרי מלא". שר החוץ יאיר לפיד
"בסוף נגיע לשוויון מגדרי מלא". שר החוץ יאיר לפיד
"בסוף נגיע לשוויון מגדרי מלא". שר החוץ יאיר לפיד
יש לציין כי בדצמבר 2020 אימץ משרד החוץ הצהרת עקרונות לשוויון מגדרי, הכוללת גם את נושא השילוב המאוזן בין העבודה לבין הבית - שני מקומות ותפקידים שלא אחת אנחנו "נקרעים ביניהם". עוד כללה ההצהרה נושאים כמו "הטמעת חשיבה מגדרית בתהליך גיבוש תוכניות העבודה, שילוב נשים בתהליכי חשיבה וקבלת החלטות, ייצוג הולם של נשים בסוגי משרות ודירוגים שונים בדגש על תפקידים בכירים, והנהגת אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות".
בתוך כך, השר לפיד הצהיר כי בכוונתו להגדיל את מספר הנשים שימונו לתפקידים בכירים במשרד, ולשם כך הוגיע לאחרונה על הקמת צוות ייעודי שינסה לקדם ולעודד נשים להגשת מועמדות לתפקיד ראשי נציגויות בחו"ל.