51

מנכ"ל נתיבי איילון: עד 2022 נסיים את רוב אוטוסטרדות האופניים בגוש דן

שר התחבורה ישראל כץ הבטיח לפני שבע שנים ולא קיים, השרה מירי רגב הצליחה לתקוע מקלות בגלגלים. אבל רשת אוטוסטרדות האופניים המובטחת עדיין עשויה להגיע, כך לפחות מבטיח מנכ"ל החברה המבצעת לוועידת התחבורה של ynet ו"ידיעות אחרונות"

אודי עציון | פורסם:22/11/2021
ריאיון עם מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר
איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת "נתיבי איילון", היכן אנחנו עכשיו?
"אנחנו במרכז ניהול תנעה מטרופוליטני של גוש דן שחברת "נתיבי איילון" הקימה, על מנת לייצר תמונת תחבורה שלמה. יהיה כאן שיתוף פעולה עם כל העיריות במטרופולין, ביחד עם מפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להעביר את התחבורה מעולם של ניהול בקרה, לעולם של ניהול תנועה".
צילום: אסף קוזיןמנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר בריאיון בוועידת התחבורה (צילום: אסף קוזין)
כשנסענו לכאן היינו מאוד 'אקטיביים' בפקק, עברנו מנתיב לנתיב, אבל זה לא עזר הרבה. איך אפשר לנהל פקקים במצב הזה?
"קודם כל צריך להגיד את האמת. הפקקים לא הולכים להיעלם ואין איזשהו פתרון קסם שאפשר ללחוץ על כפתור ולהעלים אותם. הפתרון הוא להתחיל לייצר אלטרנטיביות אמיתיות לרכב הפרטי. רק אם נשכיל לייצר אלטרנטיבות אמיתיות, והציבור יבין שיש לו תחבורה ציבורית ושיתופית טובות, רק אז יעברו".
אתם מבצעים מהלך כרגע שיאפשר לתחבורה ציבורית ושיתופית להיכנס יותר לתוך נתיבי יילון.
"יש לנו מספר פרויקטים בכיוון הזה. בראש ובראשונה, פרויקט הנתיבים המהירים. בימים אלה מקימים נתיב מהיר על נתיבי איילון וכביש 2, שבעצם מייצר אופציה עוקפת-פקקים למי שיבחר בכך. הרעיון פשוט. אנחנו מקימים חניוני ענק בפאתי המטרופולין, אחד בראשון לציון עם 4,000 מקומות חניה. אחד בשפיים עם 7,000 מקומות. ניתן יהיה להשאיר בהם את הרכב הפרטי בחניה חינם ולעלות על שאטלים חשמליים שיצאו בתדירות של חמש דקות בשעות הגודש לתוך מרכזי התעסוקה במטרופולין".
בעלי רכב פרטי יוכלו גם לנסוע בתשלום בנתיבים האלה?
"רכב עם נהג פלוס שני נוסעים יוכל להיכנס לנתיב הזה בחינם. לפי התחזיות שלנו, בשעות הגודש לא תתאפשר נסיעה בתשלום על הנתיבים הללו. אני לא בא לכפות על אף אחד תחבורה ציבורית. אני בא להעמיד פה אלטרנטיבות. מי שיבחר להמשיך לעמוד ברכב הפרטי שלו בפקק, זו החלטה שלו".
היום יש בירושלים ובחיפה ניהול מרכזי אחד של האזור. ובגוש דן עדיין לא.
בדיוק לכן הקמנו את מרכז ניהול התנועה שאנחנו יושבים בו. אנחנו מבינים שעל מנת להלחם בבעיית הגודש, צריך לעבור מניהול עירוני צר לניהול מטרופוליטני כולל. כאשר נשב עם העיריות, עם מפעילי תחבורה ציבורית, עם חברת "נת"ע" שתפעיל את הרכבת הקלה, נוכל להגיב בזמן אמת לאירועים".
חברת "נתיבי איילון" מזוהה עם הכביש, אבל אתם עושים עוד דברים. מה אנחנו לא יודעים?
"בארבע השנים האחרונות המצאנו מחדש את חברת "נתיבי איילון". היא מזמן לא חברה של כביש אחד. היא היום חברה ממשלתית שפועלת בכל הארץ. גם את רשת האוטוסטרדות של שבילי האופניים במטרופולין' 100 ק"מ של שבילים מאוד רחבים שיאפשרו נסיעה רציפה בינעירונית ויעודדו את השימוש בכלי הזה".
זו הבטחה שאנחנו שומעים כבר הרבה זמן, והדד-ליין כל הזמן זז. איפה אנחנו עומדים היום?
"כל יום או כל שבוע אנחנו חונכים מקטע חדש. הפרויקט הזה מחולק ל-60 מקטעים. 35% כבר מאחורינו, נפתחו. אנחנו צופים שהמסה הקריטית של הפרויקט הזה תסתיים בשנה הקרובה. כלומר, בסוף 2022 מרבית השבילים אמורים להיפתח".
אתם גם מנהלים פרויקט מאוד מעניין של משלוחים באמצעות רחפנים.
"הרעיון הוא לסלול מסלולים וירטואליים של רחפנים. ממחקרים מצאנו ש-20% מבעיית הגודש במרכזי הערים נובעת מהנעת סחורות קטנות. אין שום סיבה שלא נתחיל להניע אותן באוויר. במסגרת פרויקט "נעמה" ביצענו כבר שלושה סבבים והתחלנו להטיס הלכה למעשה משלוחים, גם מעל תל אביב, גם מעל חדרה.
ולאף אחד לא נפל רחפן על הראש?
"לא. הדברים האלה מתבצעים בצורה מבוקרת, אוטונומית לחלוטין. זה לא שיושב מישהו עם ג'ויסטיק ומטיס את הרחפן. יש מערכת שמנהלת את כל מערך הרחפנים. אנחנו מדברים על מאות גיחות ועשרות רחפנים בו זמנית שיהיו באוויר. הטכנולוגיה הזו כבר קיימת".
לראיון המלא בווידאו המצורף
לכתבה זו 51 תגובות
הוספת תגובה
51

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
44.

נתיבי האופניים הפקיעו מדרכות מהולכי הרגל והסכנה היא יותר מהליכה על הכביש. בקק"ל יש מסלול מדהים לאופניים לשני כיוונים ואיפה אני פוגשת את הרוכבים? בצד השני היכן שצמצמו את המדרכה להולכי הרגל. החוקים לא חלים עליהם.

43.

היכן ניתן לראות במפה את שבילי האופניים המתוכננים או שזה סוד לאומי?

42.

כל השאר בשביל נסיעה של חצי שעה ארבעים דקות ברכב , יצטרכו לנסוע בממוצע שעתיים וחצי לכיון שלא לדבר על סופי שבוע שאין תחבורה ציבורית בכלל ישראל רחוקה שנות אור על להסתמך על תחבורה ציבורית רציפה ואמינה שמאפשר לוותר על רכב לצמיתות

41.

זה ממקסם את הרווחים שלה מה 70% מס על הדלק , מעודד לקנות רכב בפי 3 מחיר עם ירידת ערך של 20% בשנה חלפים יקרים פי 3 ואגרות הכי יקרות בעולם. אז למה לשנות משהו?

40.

מתכלל זו הכתיבה הנכונה

39.

הכביש מסביב ליוקנעם נסלל שנים ולא נראה מתי יסתיים הפרויקט. מה שכן נראה הם הפקקים האין סופיים שם. שמשרד התחבורה יכניס לחדר אחד את מנהלי כל החברות המעורבות בפרוייקט וידרוש מהם לסיים הכל תוך, למשל, שבועיים! חוץ מזה שהשרה ובכירי המשרד יגיעו כל יום לשם וישגיחו על העבודות.

38.

37.

חברת נתיבי איילון קיימת משנת 1979 (איזה זקן אני...) אז התחילו למעשה לעבוד על נתיבי איילון. גילוי נאות, זכיתי לעבור את נחל איילון בלב תל אביב עוד כשהוא היה נחל.... הקיצר, מאותו שנה ועד היום לא הייתה שנה (אפשר לבדוק אותי!!) שלא עבדו בנתיבי איילון...לא משנה על מה, פעם על קטעים נוספים וחיבור לכביש 2, ופעם על הוספת נתיב, ופעם על הורדת נתיב...לטובת הרכבת. שמישהו יבדוק אותי: בנתיבי איילון יש באופן קבוע "עבודות בכביש" משנת 1979!!! פשוט מטורף...

comment-2-comment

ברור שתמיד יש עבודות בכביש כשצריך לבנות מדינה מאפס.

36.

אפשר בבקשה לשלוח את הכתבה למנכל הזה למייל? בצרוף אימוג'י שנקרע מצחוק.. כי מוכן ב 2022 זה לא..

35.

סללתם שביל תשתיות ולאחר כמה חודשים הורסים מעניין כמה כסף הלך לפח או למקורבים

34.

33.

למה? כי שם יש תחבורה ציבורית ראויה ומתקדמת. ברגע שיהיו רכבות שלא צריך לחפש אותן בתוך שטחים ענקיים ולהגיע אליהן בתוך חניונים ענקיים (כמו רכבת מרכז המתישה) הרבה אנשים שמשתמשים ברכב ינטשו אותו. כשתהיה תחבורה ציבורית בשבת, הרבה אנשים לא יצטרכו להחזיק רכב. והנה נפתרה בעיית הפקקים

32.

מי ביקש אוטוסטרדת אופניים??? תדאגו להרחיב את הכבישים הצפופים או אולי מישו חושב שניסע מעיר לעיר באופניים? תרחיבו את הכבישים, תסמנו אותם כמו שצריך,אולי תשימו את נתיב המשותפת והציבורי בצד שמאל במקום לגרום לנהגים כל הזמן לחתוך נתיבים? אולי תסמנו שנסיעה בנתיב ימני לפני יציאה היא ליציאה בלבד ולא עוד דרך לחתוך פקקים?

31.

30.

29.

קודם כל לשים דגש שיהיה הנתיב חד כיווני בכביש הראשי ,צריך להגיע למסקנה מה התהליכים או העקבות שיכולים להיתקל בה בעת פתרון הבעיה ,ולא לשכוח הזמן שעבר על הבעיה כי כמעט יותר מעשר שנים הבעיה נמצאת ,בעצם זה לא בעיה ,זה אינטרס מחברות התדלוק ,לא חשוב ,הפתרון שלי הוא שיש בעיה קטנה שהנתיב לפניה ימינה בכביש הראשי תמיד עמוס ,וכשיש או נוצר פקק שם מתחיל להפעיל לחץ על הכביש הראשי באיילון ,לכן צריך לפתור בעיה לכביש של פנייה ימינה ,אחרי זה ,זה מקל הרבה על הכבישים הראשיים באיילון ,וזה ממעיט מהפקקים שם ,כי גם תאונה חס וחלילה נהגי המכוניות מצפצפים על החוק ומשאירים את הרכבים באמצע הכביש ללא תזוזה ,עד שמגיע האמבולנס והמשטרה ,בשביל לכסות את עצמם בביטוח של הרכב ,במקום להזיז את המכוניות הנפגעות לשוליים ,כי כבר קרתה תאונה והם יקבלו כיסוי לפי החוזה הפוליסה ,לכן זה גורם לפקק עצום מאוד ,לכן צריך להוציא חוק בכנסת ,על לתת קנס על זה ,אחרת תמיד יהיה פקקים ,תודה

28.

???

comment-2-comment

הטיפשות לישראל

27.

את המסלול הקיים.. ולהוסיף עוד מסלול כי יהיה כבר כלי אחר.. וכמו שכבר כתבו פה.. 2022.. זה כנראה לא יהיה כי זה אומר שב 2022 זה כבר מוכן.. ובשטח אפילו חצי מהמסלול לא נראה מוכן..

26.

25.

עד 2022, מתכוונים שלכל המאוחר זה צריך להיות גמור ב-31.12.2021, ולא מתישהו לקראת סוף 2022 או 23 או 2030...

24.

בימים אלה נבנית ה"אוטוסטראדה" של נתיבי איילון לאופנים. איך מצאו לה מקום פתאום? על חשבון הריאה הירוקה והמקסימה של גוש דן - פארק הירקון. מקום שגם ככה יכולנו לחצות באופנים, אבל הרבה יותר יפה להרוס אותו לחלוטין ולקרוא לזה אוטוסטרדה.עוד נבכה על הטיפשות הזאת

23.

22.

יש שבילי אופניים על חשבון הולכי הרגל והכבישים ..ועדיין 80 אחוז מהרוכבים עדיין על הכבישים נוסעים וגורמים להאטה ותאונות ...והשבילם נותרים ריקים ומיותמים ...לא חבל על הכסף? פה זה לא אמסטרדם

comment-2-comment

כן ירבו שבילים

21.

נתיבים רבים סגורים חודשים בשל אוזלת יד , אי ניהול נכון , לאף אחד לא אכפת שעם ישראל עומד בפקקים מה אחוז האנשים שנוסעים באופניים לעבודה 10% בשביל זה מטמטמים מדינה שלמה בדיחה

20.

19.

comment-2-comment

18.

הם המתכננים רוכבים גם על אופניים ומכירים מצב רכיבה על צמיג רפוי

17.

16.

15.

14.

13.

12.

השביל הקיים שעובר בבני-ברק, (אם אפשר לקרוא לו כזה) משרת מאות רוכבי אופניים ביום ופשוט מסכן את חייהם בורות, טינופת כמו שהעיר בני-ברק יכולה לייצר, הזנחה, קרבה למשאיות בטון שדוהרות מולך במרחק של מטר. חול חצץ בגלל מפעל הבטון הסמוך. פשוט סכנת חיים.

comment-2-comment

לפארק הירקון - צריך רק גשר מעל פסי הרכבת

11.

פחחחחחחחח

10.

9.

כשאומרים לי "עד 2022" אני מצפה שזה יקרה עד ה-1/1/2022, ולא במהלך 2022.

8.

לא צריך להכנס לתל אביב. זה טמטום. הכל סתום ללא הצלה. ממש פיגור שכלי ורשלנות. כביש 4 צריל להיות 6-8 מסלולים.

7.

חסמו נתיבים לטובת פסים לרכבת חשמלית שבעולם כבר הפסיקו להשתמש בה. מי בכלל יכול לנסוע באופנים? לא נכים ולא קשישים, לא מבוגרים ולא חולים או מוגבלי בריאות. מי שדוהר באופניים אלו פועלים סיניים ומסתננים אפריקאים. אף פוליטיקאי ואף ראש עיריה לא נוסע באופניים לעבודה או לקופ"ח. משרד התחבורע עושה צחוק מהאזרחים

6.

ואחרי זה מתפלאים למה יש יותר פקקים כי אתם כל הזמנ מפקיעים נתיבים רגילים לטובת נתצים

comment-2-comment

נתצ זה של כולנו! הצטרף אלינו לאוטובוס ותיהנה ממנו גם אתה...

5.

ומתחילים לראות אור בקצה המנהרה

4.

comment-2-comment

3.

גם ברחובות שכבר יש מסלולי אופניים, ממשיכים לנסןע על המדרכות בין הולכי הרגל, ולא רק בקו ישר אלא גם מזגזגים כדי להתקדם מהר יותר. כהולך רגל, נצמד לגדרות ולקירות, ומשתדל לא לזוז במילימטר. יותר מפעם, עברו כל כך קרוב, שכמעט העיפו לי את השקיות שהיו בידי. וכמובן, במהירות גדולה, מעבר למה שמותר לפי החוק. ואכיפה -אין!

2.

1.

ומה עם פתרון לנכים מוגבלי ניידות

לכל התגובות
0
מצב לילה
מצב לילה