ראש ענף הלבשה במרכז הספקה בצה"ל, סא"ל אלעד תנעמי, התייחס באולפן ynet להודעת הצבא שלשום (ראשון) לפיה חיילות החובה יוכלו לבחור מאוגוסט הקרוב בין שני סוגי מדים, ואמר כי "מדובר במהפכה של ממש ובשורה משמעותית מאוד לחיילות".
בחירת החיילות תהיה בין המדים שאותן קיבלו עד כה עם גיוסן לצבא, או מדים דומים לאלה שקיבלו החיילים שהתגייסו לצבא. "השינוי הגיע אחרי הרבה מאוד פניות ועיסוק שהיה בזה בתקופה האחרונה. צה"ל קשוב ודואג למשרתים בחובה, בקבע ובמילואים", אמר תנעמי. מלבד המדים, בצה"ל אמרו כי החליטו לייצר נעלי שלושה-רבעים משופרות, "מיני נעלי חי"ר". תנעמי אמר כי "נמצאים בשלב הפיילוט של נעל מדגם חדש ומשופר, ועם סיימו נצא להצטיידות. התכנון הוא שברבעון האחרון של שנת 2023 יחולקו הנעליים".
2 צפייה בגלריה
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
"מדי בנים" ו"מדי בנות". האפשרויות שיעמדו בפני החיילות מאוגוסט
(צילום: דובר צה"ל)
עוד הוסיף תנעמי כי צה"ל "בפתחה של מהפכה בעולמות הלבוש. כבר לפני כשנה התחילה החלפת המעילים לחיילי החובה ועכשיו מחליפים לאנשי הקבע". לדבריו, אחד מהנושאים שנמצא כרגע בבחינה זה שינוי בד הדקרון של המדים לבד נעים יותר.
לפי הודעת צה"ל, חיילת בזרוע היבשה שתגיע לשרשרת החיול תקבל מהאפסנאות שלושה סטים של מדים לפי בחירתה: מכנסי דגמ"ח וחולצה בעלת שני כיסים, בדומה למדי הבנים, או דגם מכנסיים עם כיסים אחוריים וחולצה בעלת כיס אחד בדומה למדי הבנות עד היום. חיילות זרוע היבשה יוכלו גם לקבל שילוב של שני סוגי הסטים.
חיילות בחיל האוויר או חיל הים (מדים בצבע בז') יוכלו לבחור מכנסיים בעלי כיסים קדמיים ("קופיקו") עם חולצה בעלת שני כיסים, או מכנסיים בעל שני כיסים אחוריים עם חולצה בעלת כיס אחד. חיילות שכבר בשירות, ונותרה להן יתרת שירות של יותר משישה חודשים, יוכלו לקבל סט מדים נוסף על פי בחירתן. בצה"ל אמרו כי שיטת החלוקה במקרה זה טרם נקבעה.
2 צפייה בגלריה
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
האפשרויות החדשות של החיילות בעת הגיוס
בצה"ל מקווים להחליף את הנעליים לדגש חדש ומשופר ברבעון האחרון של 2023
(צילום: דובר צה"ל)
במקביל לרפורמה במדי הבנות, בזרוע היבשה של צה"ל החליטו לאחרונה להפסיק לחלק למתגייסים הקרביים החדשים את ערכת "שומר אחי", עקב קיצוץ תקציבי. כך נודע ל-ynet. מדובר בערכה שאותה קיבלו מדי שנה עשרות אלפי לוחמים בצה"ל ביום גיוסם.
הפסקת החלוקה החלה ואלפי חיילים קרביים כבר מסתובבים ללא האמצעים שעד לא מכבר ניתנו בערכה. נכללו בה חוסם עורקים מתקדם עם נקודת לחץ ואפשרות להניחו ישירות על בגד הפצוע, עם סקוצ'ים ותופסנים לנוחות ויעילות; תחבושת אישית אלסטית חדשנית; משקפי מגן למניעת פגיעת רסיסים בעיניים; ואטמי אוזניים. במאות מקרים אותם אמצעים סייעו להצלת חיים בשטח, בעיקר בעקבות אובדן דם, גורם תמותה מרכזי בפציעות של לוחמים.