יוכי לוי, חרדית ואם לשישה מנתניה, נבחרה לאחרונה לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה.
לוי, סטודנטית לתואר ראשון במדעי החברה והרוח בהדגשת ניהול, כיהנה בתפקידה הקודם כסגנית נשיאה של האגודה וחברת הוועד המנהל. במשך שנתיים שימשה בתפקידי האגודה בהתנדבות מלאה וכעת נבחרה ברוב קולות. במהלך תפקידיה, היא הייתה בין מקימות מדור תרבות ייעודי, המתאים לצרכי הסטודנטים הדתיים.
באוניברסיטה הפתוחה לומדים כיום כ-50 אלף סטודנטים בפריסה ארצית, כשתפקיד האגודה הוא לדאוג לרווחת הסטודנטים וללוות אותם מתחילת הלימודים ועד קבלת התואר בטקס הבוגרים.
4 צפייה בגלריה
מימין: רות שהם מנכ״לית האוניברסיטה הפתוחה, יוכי לוי יו״ר אגודת הסטודנטים החדשה, פרופ׳ מימי איזנשטדט נשיאת האוניברסיטה הפתוחה ומיכל צנטר דיקנית הסטודנטים
מימין: רות שהם מנכ״לית האוניברסיטה הפתוחה, יוכי לוי יו״ר אגודת הסטודנטים החדשה, פרופ׳ מימי איזנשטדט נשיאת האוניברסיטה הפתוחה ומיכל צנטר דיקנית הסטודנטים
מימין: רות שהם מנכ״לית האוניברסיטה הפתוחה, יוכי לוי יו״ר אגודת הסטודנטים החדשה, פרופ׳ מימי איזנשטדט נשיאת האוניברסיטה הפתוחה ומיכל צנטר דיקנית הסטודנטים
(צילום: אפרת ליבנה)
"אני שמחה להיבחר לתפקיד כל כך משמעותי מכמה סיבות; הן מהעניין הזה של 'אין דבר העומד בפני הרצון', אם רוצים באמת - יכולים. אותו הדבר לגבי לימודי תואר בפתוחה, שדורשים משמעת עצמית מקסימלית, וכן להוכיח לעצמי ולאחרות שניתן לשלב עבודה, לימודים, התנדבות ובית (משפחה) - ביחד. וכמובן מהעניין הזה שהאקדמיה נגישה לכולם.ן ואין צורך לשנות את אורח החיים על מנת להתקדם, הן בתעסוקה והן בתרומה לחברה ולמדינה", אמרה לוי.

אוניברסיטת תל אביב העניקה מלגות לחיילים בודדים ועולים חדשים

באירוע חגיגי העניקה אוניברסיטת תל אביב מלגות סיוע כלכלי לשבעה סטודנטים לתואר ראשון, בהם חיילים בודדים ועולים חדשים, תושבי נתניה. המלגות ע"ש חיים טייב ניתנות לסטודנטים למשך שלוש שנים, בהתאם לקריטריונים של מצב סוציואקונומי, הישגים לימודיים, ביצוע שירות צבאי ועוד.
טקס הענקת המלגות התקיים ביוזמת אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב ובהשתתפותם של נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת, סגן הנשיא לקשרי חוץ עמוס אלעד, איש העסקים והפילנתרופ חיים טייב - מייסד קרן מנומדין, דקאנית הסטודנטים פרופ' דרורית נוימן ומנכ"לית אגודת הידידים, עו"ד עדי אולמרט.
חיים טייב הקדיש ביחד עם ששת אחיו את המלגות לזכר הוריהם ג'נט ואליהו ז"ל, שבחייהם פעלו רבות לקדם ערכים של נתינה, סיוע לאחר, השכלה ואחדות המשפחה.
4 צפייה בגלריה
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, לצד התורם חיים טייב וכמה מהסטודנטים
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, לצד התורם חיים טייב וכמה מהסטודנטים
נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, לצד התורם חיים טייב וכמה מהסטודנטים
(צילום: אפרת סער)
אחת הסטודנטיות, עולה חדשה מאוקראינה, יוצאת יחידת הטכנולוגית של חיל המודיעין ובמקביל לתואר מתנדבת בכלביה, זכתה במלגה וסיפרה בהתרגשות: "אני מתרגשת מאוד מכך שנבחרתי לקבל את המלגה. אני מודה מאוד על התרומה המכובדת שתסייע לי לממן את לימודיי. שני הוריי פנסיונרים והיה לי קשה מאוד לשאת בעלויות, כעת בזכות המלגה אני אצליח להגשים את החלום ולהשקיע את כל כולי ללימודים בדרך לתואר הנכסף".
נשיא ומייסד קרן מנומדין, חיים טייב, אמר: "אמא שלי חינכה אותנו שהשכלה, לימודים והצטיינות הם מעל הכל. בגלל ערכים אלו, התרגשנו שבעתיים להעניק לזכרה מלגות לסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. כולי תקווה שבזכות המלגה הסטודנטים יוכלו להשקיע בלימודים, לסיים אותם בהצטיינות ולהפוך לחלק משמעותי במשק הישראלי".
פרופ' דורית נוימן בירכה: " כדקאנית הסטודנטים אני שמחה ונרגשת ומביעה הערכה עמוקה מאוניברסיטת תל-אביב אל בנותיה ובניה היקרות והיקרים של ג'נט טייב ז"ל ואל חבורת הזוכים במלגות. אנחנו באוניברסיטה נעשה את המירב, למקסם את התרומה בהדרכה, חינוך השכלה ומתן כלים לזוכים במלגות. אני כולי תקוה שהזוכים ייזכו ליישם ולהשתמש במילגה כמקור להעצמה מקצועית ואישית ובכך יאפשרו גם לאוניברסיטה לקיים את החזון של השכלה, ידע וסובלנות אנושית לכול".

חדש במכללה האקדמית ספיר: תואר שני בטיפול באמנויות – אמנות חזותית

בשנת הלימודים הקרובה תפתח במכללה האקדמית ספיר תוכנית לימודים חדשה לתואר שני (M.A.A.T) ללא תזה בטיפול באמנויות - אמנות חזותית באישור המועצה להשכלה גבוהה. בראש התוכנית צפויים לעמוד ד"ר אריק טאיב (פסיכולוג וראש המחלקה ללימודים רב-תחומיים במכללה האקדמית ספיר) וד"ר דברה קלמנוביץ' (תרפיה באמנות).
במכללה האקדמית ספיר אמרו כי תוכנית הלימודים החדשה לטיפול באמנות כוללת לימודים אקדמיים ויצירתיים המשלבים למידה תאורטית, התנסותית וחווייתית. התוכנית תלווה בהכשרה מעשית לטיפול בקהילה, בקבוצות ובפרט. מטרת התוכנית היא לפתח כישורים טיפוליים קליניים השמים דגש על תהליכי יצירה ומאפשרים התערבות טיפולית באוכלוסיות מגוונות, במסגרות שונות והן באופן פרטני.
4 צפייה בגלריה
(צילום: גדי קבלו)
תוכנית הלימודים לתואר שני בטיפול באמנות חזותית, תתפרס על פני שנתיים ובסופם קבלת תואר ושנת התמחות (שנה ג') אשר תאפשר השתלבות מקצועית במסגרות שונות בשרותים החברתיים, רווחה, במשרד הבריאות והחינוך ובאופן פרטי. כמו כן, אמרו במכללה האקדמית ספיר, יתאפשר רישום לאגודה המקצועית לטיפול באמנויות בישראל - יה"ת.
ד"ר אריק טאיב, פסיכולוג וראש המחלקה ללימודים רב-תחומיים במכללה האקדמית ספיר, אמר: "תחום הטיפול באמנות נמצא בצמיחה מהירה בכל רחבי העולם: במהלך השנים האחרונות, טיפול באמנות חדר למעגלים אקולוגיים נוספים, והפך לכלי לשינוי אישי - אך גם קבוצתי וקהילתי. התחום כולל טיפול במצבי לחץ ועבודה על טרנספורמציה אישית, אך גם שיפור החוסן הקהילתי, פעילות שיקומית, התמודדות עם מעברים ועם סוגיות חברתיות כגון גזענות וסטיגמות מופנמות, ותמיכה בשינוי חברתי. טיפול באמנות מבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות של אישיות, פתולוגיה והתפתחות וכיוונים חדשים של תיאוריות מערכתיות וחברתיות. ובכל הפך להיות מקצוע ותואר עשיר ומאפשר התפתחות אישית משמעותית עבור הלומדים בו".

מקדמים את המחקר באנרגיה מתחדשת בטכניון

טקס הענקת פרסים לחוקרים מצטיינים בתחומי האנרגיה המתחדשת מטעם קבוצת דוראל, התקיים לראשונה בטכניון במעמד נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ומנכ"ל דוראל אנרג'י טק וונצרס, רועי פורמן. פרסי המחקר, על סך 50 אלף שקלים כל אחד, הוענקו לשלושה חוקרים מצטיינים המפתחים טכנולוגיות לאחסון אנרגיות מתחדשות:
ד"ר יוסף לפקוביץ' מהפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל: על שימוש בתערובות אמוניה לטובת אחסון אנרגיה ללא זיהום פחמני.
ד"ר דוד איזנברג מהפקולטה לכימיה ע"ש שוליך: על אחסון אנרגיה במימן באמצעות חימצון אוריאה – דרך יעילה, זולה וידידותית לסביבה.
ופרופ' יאיר עין-אלי מהפקולטה למדע והנדסה של חומרים: על טכנולוגיה לאחסון אנרגיה יעיל בסוללות אבץ-ניקל נטענות.
השלושה הם חברי תוכנית האנרגיה ע"ש גרנד בטכניון (GTEP), ואת הטקס הנחה ראש התוכנית פרופ' יועד צור.
4 צפייה בגלריה
מימין לשמאל : רועי פורמן, ד"ר יוסף לפקוביץ', נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון וד"ר דוד איזנברג
מימין לשמאל : רועי פורמן, ד"ר יוסף לפקוביץ', נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון וד"ר דוד איזנברג
מימין לשמאל : רועי פורמן, ד"ר יוסף לפקוביץ', נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון וד"ר דוד איזנברג
(צילום: יואב בכר, דוברות הטכניון)
הענקת הפרסים לחוקרים מצטיינים היא המשך להסכם האסטרטגי שנחתם לפני שנה בין הטכניון לדוראל אנרג'י-טק ונצ'רס (דוראל-טק), זרוע החדשנות וההשקעות של קבוצת דוראל אנרגיה. במסגרת ההסכם פועלים שני הגופים לקידום מחקר, פיתוח ומסחור בשורה של נושאים וחותרים לאיתור ומימוש הזדמנויות עסקיות משותפות במענה לאתגרים עולמיים בתחום האנרגיה, האקלים והסביבה.
נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון אמר בטקס כי "אתגרי המאה ה-21 הם אתגרים רב תחומיים המחייבים את האקדמיה להיערך מחדש. לאחרונה גיבש הטכניון תוכנית אסטרטגית לעשור הבא, ואנו מבינים כי פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום מחקר רב תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה והתעשייה. בשנתיים האחרונות הידק הטכניון את קשריו עם התעשייה ומשתף פעולה עם חברות שתחום פעילותן עולה בקנה אחד עם תחומי הליבה שלנו על מנת להעצים את המחקר וההוראה. תחום מחקר האנרגיות המתחדשות הוא תחום ליבה כזה ואך טבעי היה שנשתף פעולה עם חברת דוראל שהיא אחת החברות המובילות בתחום היום בישראל".
"הקשר בין האקדמיה לתעשייה הוא מכפיל כוח במעבר לאנרגיה ירוקה, זמינה וזולה וכן במאבק במשבר האקלים," אמר רועי פורמן, מנכ"ל דוראל אנרג'י טק וונצ'רס. "שלושת חוקרי הטכניון שקיבלו מדוראל את פרסי המחקר הם דוגמה נהדרת לשילוב כוחות ממגוון דיסציפלינות. שלושתם מביאים איתם חשיבה המצאתית וחדשנות בנושאי ליבה - אגירת אנרגיה, מימן ירוק ואמוניה ירוקה. דוראל, כחברה יזמית גלובלית, חרתה על דגלה את תחום החדשנות ואנו גאים לתמוך בטכנולוגיות פורצות דרך".