צפו בריאיון באולפן ynet עם איתן חובה ואימו גפן:
לפני כחמישה חודשים, בערב בר המצווה של איתן חובה, בני המשפחה קיבלו את הבשורה הקשה והבלתי נתפסת שהסרטן שלו חזר. באותו הרגע הם החליטו שאת בר המצווה הם יחגגו כמו שצריך, כמו שהם תכננו. וכך, מביה"ח הם הגיעו ישר לבר המצווה ועשו הכול כדי לתת לאיתן ולעצמם עוד כמה רגעי אושר לפני שהחיים שלהם שוב מתרסקים.
והם ידעו בדיוק מה מצפה להם. החיים שלהם כבר התרסקו פעם אחת. כשאיתן היה בן 8 וחצי הוא חלה בסרטן מסוג לימפומה. הם כבר עברו הכול והצליחו, אחרי הטיפולים הקשים, לנצח. וזה נכון שתמיד קיים החשש שהסרטן יחזור אבל אף אחד לא האמין שהוא יחזור ככה, כל כך חזק ואלים, ערב לפני הבר מצווה שלו. והפעם הוא גם שינה צורה. הפעם זאת לוקמיה לימפובלסטית של תאי T.
איתן נכנס לשגרת טיפולים אינטנסיבית, עבר מטיפול לטיפול, מכימו לכימו, לטיפולים ביולוגיים אבל כלום לא עזר. הרופאים הסבירו שהאפשרויות לאט לאט מצטמצמות וההורים של איתן, גפן ורפי, חיפשו בכל העולם טיפול שיוכל להציל את איתן. כך הם הגיעו לניסוי קליני שנקרא CAR-T FOR T CELL LEUKEMIA טיפול ניסיוני, שמתקיים במכון המחקר של בית החולים לילדים ביוסטון טקסס בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
איתן חובה
איתן חובה
"זה היה כמו בוקס בבטן הרכה לגלות את זה שוב ולהבין שעומד לפנינו עוד פעם מצב שכזה". איתן חובה
(צילום: מהארכיון המשפחתי)
משום שמדובר בטיפול ניסיוני הוא לא ממומן דרך קופת החולים והביטוחים, כך גם האשפוז והשהות הנלווים. המשפחה מגייסת עכשיו סכום של ארבעה מיליון שקלים, עלות הטיפול והאשפוז, וזקוקה לכל תרומה.
איתן חובה ואימו גפן, מספרים באולפן ynet על הדרך של איתן לניצחון חוזר על הסרטן:
איתן מה שלומך? איתן: "אני בסדר, תודה".
איך אתה מרגיש? איתן: "כרגע טוב".
אתה עובר טיפולים בחודשים האחרונים? איתן: "כן".
גפן, בעצם הסיפור שלכם מתחיל לפני אחד האירועים הכי משמחים, מרגשים שיש במשפחות – בר המצווה. ואיתן שעבר הרי בילדותו אירוע כל כך משמעותי ומורכב גם מבחינת המשפחה, מקבל איתכם את הבשורה שזה חזר. גפן: "כן, זה היה רגע מאוד מאוד לא פשוט, ובאמת חיכינו למסיבה הזאת כדי לחגוג את החיים אחרי שכבר נתקלנו בקשיים. זה היה כמו בוקס בבטן הרכה לגלות את זה שוב ולהבין שעומד לפנינו עוד פעם מצב שכזה".
2 צפייה בגלריה
איתן חובה
איתן חובה
"אנחנו נגיע ליוסטון ואנחנו ננצח את המחלה הזאת ואנחנו נחזור הנה בריאים ונחגוג עם איתן עוד הרבה חגיגות". גפן ואיתן חובה
(צילום: מהארכיון המשפחתי)
ואנחנו יודעים שתמיד יש את החשש הזה הבריאותי-שכלתני שהסרטן עלול לחזור, אבל אתה לא מצפה שזה יקרה ולא כל כך מהר ולא בצורה כזאת. גפן: "לא, בהחלט לא. וגם בגלל שכבר ניצחנו את הסרטן וכבר ידענו שזה אפשרי, כשהוא חזר אז אמרנו 'אוקיי, יש טיפולים', והתחלנו עם המון המון אופטימיות. מאוד מאוד מהר הבנו שהטיפולים לא עוזרים והסרטן לא נסוג, והיינו צריכים באמת לעבור מסע של חיפוש, מה כן יכול לעזור ומה כן יכול להציל לאיתן את החיים ואנחנו לא נוותר עליו".
ואז אתם מגלים שיש איזשהו טיפול ניסיוני ביוסטון טקסס בארה"ב, טיפול ניסיוני עדיין, לא מוכר על ידי קופות החולים כאן בישראל והחלטתם שאתם חייבים להגיע לשם. גפן: "כן. מה זה חייבים? אנחנו מתאבדים על זה, מה שנקרא, אין אופציה אחרת. ואנחנו נגיע ליוסטון ואנחנו ננצח את המחלה הזאת ואנחנו נחזור הנה בריאים ונחגוג עם איתן עוד הרבה חגיגות. אנחנו עוד נרקוד בחתונה שלו ונחבוק נכד ונשמח בכל הכוח, אבל עכשיו בעצם המשימה היא הטיפול הזה והתרומות".
צפו בסרטון קמפיין התרומות עבור איתן:
אז בואי נדבר על מה שאנחנו רואות עכשיו, קמפיין ב-fundme, אתם מגייסים ארבעה מיליון שקלים. עד עכשיו גייסתם 22%. זה אפילו קצת יותר ממה שאנחנו רואים על המסך. גפן: "נכון. בעצם כל אחד ואחת מהמדינה המדהימה והעם המדהים שלנו, כל אחד יכול במעט לעזור אם זה בשיתופים של הפוסטים או אם זה בלתרום אפילו מעט, זה מאוד מאוד יעזור ואנחנו חייבים לעשות את זה. איתן הוא הבן שלי אבל הוא הילד של כולנו".
איתן, כמה אתה רוצה להגיע לשם לארה"ב, לעבור את הטיפול הזה שהוא בטח לא טיפול קל אבל כל כך הכרחי, כמה אתה רוצה שזה יקרה? איתן: "אני רוצה שזה יקרה, אבל לטוס ולעזוב את כל החברים שלי זה מאוד קשה".
ספר לנו קצת על החודשים האחרונים מאז שגילית שהמחלה שוב חזרה. איתן: "כשגיליתי שהמחלה חזרה זה היה יום וחצי לפני הבר מצווה, זה היה מאוד קשה הבשורה הזאת, ממש בכיתי איזה שעתיים, אבל התגברתי. אמרתי 'עברתי את זה בעבר, אני אעבור את זה שוב'. זה לא באמת כזה נורא ויש ילדים שזה באמת נורא אצלם אבל..." גפן: "אנחנו נעבור את זה".
איתן, אתה מוכיח שהשם שלך ניתן לך לא סתם. תודה רבה שדיברתם איתנו ונקווה שזה יעזור והתרומות יזרמו ותגיע במהרה ליוסטון.