ענקית הטכנולוגיה מטא (פייסבוק לשעבר) ממנה את גיא רוזן הישראלי לתפקיד סמנכ"ל אבטחת המידע שלה (CISO). זוהי הפעם הראשונה שבה מישהו ממלא תפקיד זה בחברה. גם לפני הקידום, רוזן היה הישראלי הבכיר בחברה, כשכיהן כסגן נשיא לתחום הבטיחות ויושרת המוצר.
2 צפייה בגלריה
גיא רוזן
גיא רוזן
גיא רוזן. סמנכ"ל אבטחת המידע הראשון של מטא
(צילום: פייסבוק)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

רוזן צייץ בטוויטר בעקבות המינוי כי בתפקידו החדש ימשיך "לפקח על מגוון סיכוני הבטיחות והאבטחה איתם מתמודדים האנשים שמשתמשים בשירותים, בחברה ובתעשייה שלנו. כבוד הוא לי להיכנס לתפקיד החדש הזה ואני מתרגש לקראת העבודה שלפניי".
רוזן הוא חלק מהחברה כבר כמעט עשור. הוא הצטרף אליה ב-2013, לאחר שהסטארט-אפ אונאבו שייסד נרכש על-ידי פייסבוק. בתפקידו הראשון בחברה, רוזן עבד ביוזמת internet.org של החברה, לחיבור אנשים ללא גישה לאינטרנט לרשת.
מרכז המחקר והפיתוח של מטא בישראל אף הוקם על בסיס רכישת אונאבו. פייסבוק ספגה ביקורת בעקבות דיווחים לפיהם הטכנולוגיה שפותחה באונאבו שימשה כמעין כלי לריגול תעשייתי עבורה, והנתונים שנאספו באמצעותה הביאו להחלטה לרכוש את וואטסאפ, בין היתר.
בשיחה עם ynet ב-2018 אמר רוזן כי "לפייסבוק יש תרבות של פתיחות ומארק (צוקרברג) נותן המון מרווח להנהגה הבכירה - לבנות ולהגשים. בוודאי באזורים שבהם אני נמצא, של בטיחות ואבטחת מידע, זו הזדמנות מדהימה ויש לי עוד הרבה לתת". לפי פרסום ברויטרס, מנכ"ל ומייסד מטא מארק צוקרברג כתב מזכר שלפיו ביקש מרוזן לקבל את התפקיד החדש. הוא תיאר אותו כ"צעד נוסף במטרה לחזק את העבודה בתחום האבטחה, להפוך אותה לחלק מהדנ"א שלנו, ולחזק את המנהיגות שלנו בסוגיות האבטחה". עוד כתב צוקרברג כי בתפקידו החדש, לרוזן תהיה "אחריות כוללת על תחומי הבטיחות והאבטחה בנוגע לניצול לרעה בפלטפורמה, האבטחה של המוצרים שלנו, התשתית והמידע של החברה - ויתמקד בסיכונים חיצוניים ופנימיים".
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג בשימוע בקונגרס
מארק צוקרברג. "לחזק את המנהיגות שלנו בסוגיות האבטחה"
(צילום: רויטרס)
האיש האחרון שמילא תפקיד דומה בחברה, היה סמנכ"ל האבטחה הקודם של פייסבוק, אלכס סטמוס (סטמוס היה CSO ואילו רוזן יכהן כ-CISO). סטמוס עזב ב-2018, והביע ביקורת רבה כלפי החברה והנהגתה.
בשבוע שעבר, סמנכ"לית התפעול של מטא שריל סנדברג הודיעה כי היא פורשת מתפקידה, ובעקבות העזיבה צוקרברג הודיע על ארגון מחדש שמתוכנן בהנהגת החברה. מטא ממוקדת במעבר מחברה שמתמקדת ברשתות חברתיות לחברה שבונה את המטאברס העתידי, חזון לאינטרנט שמורכב ממרחבים תלת-ממדיים שבהם נבלה, נעבוד ונחווה חוויות חברתיות שונות באופן וירטואלי.