"יונתן עשה לי 'סטוקינג' באפליקציה. ראיתי שהוא נכנס לקרוא את הכרטיס שלי, אבל הייתה לו שם תמונה עם ילדה, ובתור מי שלא רוצה ילדים פשוט התעלמתי. כשראיתי שהוא שוב נכנס לכרטיס שלי, החלטתי להשקיע דקה ולהיכנס לכרטיס שלו, כדי לראות מה הוא כתב על עצמו", משחזרת טלי כץ את תחילת ההיכרות שלה עם יונתן יעקבי, בן זוגה ואהוב ליבה בשמונה השנים האחרונות.
"את יודעת", היא אומרת לי בחיוך, "אני כבר לא זוכרת מה היה כתוב שם, אבל אני בהחלט זוכרת שזה הצחיק אותי. זה היה טקסט חכם, שהצריך קריאה בין השורות. הרגשתי שהטקסט הזה חיכה לי. אישרתי את החברות באפליקציה ואחר כן הוא שלח לי הצעת חברות בפייסבוק. גם הפעם אישרתי, אבל לא באמת דיברנו".
כמה נפוץ זה להציע חברות אבל לא לדבר.
"זה לא הטריד אותי בזמנו. הייתי עסוקה בלבנות את החיים שלי מחדש אחרי 13 שנות זוגיות. הייתי אז גרושה טרייה עם פז"ם של חצי שנה בלבד, והשינויים שעברתי מבחינה אישית וכלכלית היו עצומים. בכל מקרה, לא חלפו שבועיים ויונתן שלח לי הודעה במסנג'ר. בדיוק הייתי בעיצומו של דייט ממש מזעזע, כבר עם רגל אחת בחוץ, כך שההודעה שלו הגיעה בדיוק בזמן והוציאה אותי משם. הרגשתי שהיקום מזרז אותי ללכת.
"התכתבנו כמה דקות, ואז אמרתי לו שאני מתחילה לנהוג, ושאחזור אליו עוד רבע שעה כשאגיע הביתה. התקשרתי אליו ולדעתי דיברנו שלוש שעות באותו הלילה. ניתקנו את הטלפון רק כדי ללכת כבר לישון. זאת הייתה שיחה כל כך זורמת, כל אחד היה לגמרי הוא עצמו, ואף אחד לא ניסה להרשים אף אחד אחר. זה פשוט עבד. למחרת יונתן התקשר אליי בצהריים, בערב כבר יצאנו לדייט הראשון שלנו, והשאר היסטוריה".
"יונתן שלח לי הודעה במסנג'ר. בדיוק הייתי בעיצומו של דייט ממש מזעזע, כבר עם רגל אחת בחוץ, כך שההודעה שלו הגיעה בדיוק בזמן והוציאה אותי משם"


"אני לא רוצה ילדים. זאת לא עסקה משתלמת"

טלי היא מאפרת, מרצה ויועצת תדמית, ויונתן יעקבי הוא יועץ עסקי. בדייט הראשון שלהם הם נסעו יחד למסעדה ולא הפסיקו לדבר. "גם אחרי שעה בפקקים, לא רצינו שהדייט ייגמר. אז כשסיימנו לאכול נסענו לחוף הים יחד וישבנו שם לעוד שלוש שעות. דיברנו והכרנו ולא נגמר לנו".
וואו.
"אני זוכרת שזה היה ביום רביעי, ביום חמישי היה לנו דייט נוסף וביום שישי בצהריים הוא כבר הביא את הילדה שלו. הייתי מבועתת! אמרתי לעצמי, מה פתאום הוא מביא את הבת שלו לדייט השלישי שלנו?!".
יונתן, מי מביא ילדה לדייט השלישי?
"זאת הייתה בדיקת נאותות מאוד מהירה", הוא אומר וצוחק. "פשוט הייתי בסופ"ש עם הבת שלי, ורציתי לראות את טלי".
טלי: "לקחו כמה שניות עד שנשבר הקרח, וזה הסתדר".

4 צפייה בגלריה
יונתן וטלי
יונתן וטלי
יונתן וטלי. לא היסס להביא את בתו לפגישה
(צילום: אוסף פרטי)

באותו ענין, טלי, מה עומד מאחורי הבחירה שלך לא להביא ילדים לעולם?
"אני לא רוצה ילדים. בעיניי זה יותר מדי השקעה בשביל פחות מדי תועלת. זאת העסקה הכי לא משתלמת, ולא מצאתי סיבה לעשות משהו כל כך בלתי הפיך בחיים שלי. את משקיעה זמן, אנרגיה ורגש, ולא בטוח שהם יחזרו אלייך בחזרה".
"אפילו את הרכב שלי אני תמיד מחנה עם הפנים ליציאה, אז כשמדובר בילדים שאי-אפשר להזדכות עליהם, על אחת כמה וכמה", היא מוסיפה בנחרצות. "שלא תטעי, אני אוהבת ילדים. יש לי אחיינים ואני מאוד מחוברת אליהם, אבל בסוף היום יש למי להחזיר אותם", היא צוחקת. "אגב, לא רק הבת שלו הייתה שם כבר מההתחלה. יונתן עצמו פגש את המשפחה שלי בדייט הרביעי. בשלושה ימים עשינו ארבעה דייטים. הכול היה פשוט, קל ונוח. רצינו להיות ביחד".
"ביום חמישי היה לנו דייט נוסף וביום שישי הוא כבר הביא את הילדה שלו. הייתי מבועתת! אמרתי לעצמי, מה פתאום הוא מביא את הבת שלו לדייט השלישי שלנו?"
איזו מהירות!
"זה באמת היה מהיר. שבועיים בלבד אל תוך הקשר נסענו עם הבת של יונתן לפארק של רשות הטבע והגנים. בכניסה לפארק התברר לנו שהעלות לכניסה של שני מבוגרים וילדה זהה לעלות של מנוי זוגי, אז יונתן הציע שבמקום שנשלם לכרטיסים בנפרד, כבר נעשה מנוי שנתי כי כלכלית זה יותר הגיוני, וכך גם נוכל להמשיך לטייל ביחד".

4 צפייה בגלריה
יונתן וטלי
יונתן וטלי
טלי ויונתן. השיחה הראשונה שלהם ארכה שלוש שעות וכך גם הדייט הראשון
(צילום: אוסף פרטי)

איך הגבת?
"באותו הרגע קצת קפאתי כי אנחנו מכירים רק שבועיים וחצי, מה עכשיו מנוי שנתי לרשות הטבע והגנים. אני זוכרת שיונתן ראה איך הדם אוזל לי מהפנים, והרגיע אותי שזה בסך הכול מנוי, ושאם ניפרד הוא יישאר שלי. אז נרשמנו. אבל אפילו זה לא החלק ההזוי בסיפור".
סקרנת!
"בגלל שהכתובת הקבועה שלי הייתה בבית הוריי, בחלוף שבועיים המנוי הגיע בדואר לביתם. על גב המעטפה היה כתוב – 'לטלי כץ-יעקבי'. ברשות הטבע והגנים פשוט צירפו את שני שמות המשפחה שלנו! אמא שלי צלצלה אליי בהיסטריה בשבת בבוקר לשאול אם יש משהו שלא סיפרתי לה. לא הבנתי מה היא רוצה", טלי מתפקעת מצחוק. "רק אחרי שהיא תיארה לי מה היא מחזיקה ביד, הסברתי לה שזה היה טכני לחלוטין, ושהיא יכולה להירגע. לא היה לי מושג שנישאר יחד שמונה שנים".
"באותו הרגע קצת קפאתי כי אנחנו מכירים רק שבועיים וחצי, מה עכשיו מנוי שנתי לרשות הטבע והגנים? אני זוכרת שיונתן ראה איך הדם אוזל לי מהפנים, והרגיע אותי"
סיפור מתוק! באיזה שלב בעצם הבנתם שאתם זוג?
"בשום שלב לא דיברנו על האם הקשר הזה ממוסד, פורמלי או לא. זה פשוט הרגיש נכון, וזרם באופן מאוד טבעי".
אבל מתי היה לכם ברור שאתם לא יוצאים עם אחרים?
יונתן: "בתור מונוגומיסט מחריד, זאת לא הייתה שאלה מבחינתי".
טלי: "אני אף פעם לא יוצאת בהצהרות שיש בהן אמירה מוחלטת, אבל בזכות זה שיונתן לא קנאי ולא משחק משחקים, היה לי מאוד פשוט. יכולתי להגיד מה אני מרגישה וחושבת מתי שרציתי, וכך גם יונתן. ידעתי שמה שאני רואה, זה מה שאני מקבלת. לא היו משחקים בקשר הזה, אפילו לא לשבריר שנייה, אבל זה לא שאין קשיים בזוגיות בפרק ב' כי ברור שיש".

4 צפייה בגלריה
יונתן וטלי
יונתן וטלי
טלי ויונתן. היא אף פעם לא רצתה ילדים, הוא הגיע מראש עם בת מנישואיו הקודמים
(צילום: אוסף פרטי)

אילו קשיים חוויתם?
"קודם כל, הייתי צריכה ללמוד לחיות עם ילדה. בנוסף, הדירה הראשונה שלמעשה גרתי בה לגמרי לבד, הייתה דירה שאחרי דקה וחצי בערך, יונתן עבר לגור בה איתי. זה לא טריוויאלי להכניס מישהו נוסף למרחב שלי. לקח לי זמן להבין את הגבולות ולראות איך יונתן משתלב בפנים בצורה שתהיה לו נוחה".
מתי החלטתם על מגורים משותפים?
"בגלל שהדירה שלי הייתה יותר נוחה מהדירה של יונתן, מצאנו את עצמנו יותר ויותר מבלים אצלי. כמה חודשים אחרי שהכרנו, הייתה לי נסיעת עבודה לכמה ימים והשארתי ליונתן מפתח, ואחר כך זה כבר הפך לרשמי".
היית גרושה מאוד טרייה כשהכרת את יונתן. הספקת לעבד את הגירושים לפני הזוגיות החדשה?
"האמת היא שאת עיקר התהליך של הפרידה, האבל וסיום הנישואים עשיתי עוד לפני הגירושים עצמם. לשלב הגירושים כבר הגעתי בשלה, כך שמהר מאוד עברתי לרווקות המחודשת, ודי מהר גם יכולתי להכניס את יונתן לחיים שלי. בחצי השנה שחלפה מהגירושים הספקתי לפגוש גברים נוספים. היו כאלה שהיו נחמדים והיה איתם פוטנציאל לקשר, אבל בכל זאת זה לא צלח. כשיונתן הגיע זה פשוט התאים. החתיכות הסתדרו טוב בפאזל".
חיפשת זוגיות חדשה?
"ידעתי שאני רוצה זוגיות אחרת ממה שהייתה לי, ומהר מאוד הבנתי שאני אדם הרבה יותר זוגי ממה שחשבתי. היה לי ברור שזה רק עניין של זמן עד שאמצא את האדם הנכון".
לפני שהתחתנת לא היו אפליקציות, ופתאום כשהתגרשת נפלטת לעולם דיגיטלי לכל דבר ועניין. איך זה הרגיש לך?
"זה היה מעולה! הרגשתי שאני בתוך סופרמרקט של בחורים. היו לי כמובן דייטים גרועים, אבל בו זמנית הרגשתי שאני בלונה-פארק ושאני רק צריכה לבחור על איזה מתקן לעלות. בכל פעם כשהתחברתי לאפליקציה, הרגשתי כאילו שמישהו זרק בשר טרי לתוך כלוב של אריות. מצד שני, לא הייתי בגישה שמישהו צריך להציל אותי, אלא בגישה שאני הולכת לצוד בעצמי.
"אני מרגישה שביליתי ברווקות בדיוק את פרק הזמן שהייתי צריכה, ושאם לא הייתי מוכנה להכניס אדם חדש לחיי, זה לא היה קורה. אין לי ספק שאם יונתן ואני היינו נפגשים לפני עשר שנים, אף אחד מאיתנו לא היה מעיף מבט על השני. שנינו היינו צריכים להשתפשף בחיים האלה ולעבור מספיק דברים בשביל להגיע לקשר הזה ממקום שמסוגל לצמוח ביחד, דבר שהפסיק לקרות בנישואים שהיינו בהם".
"אין לי ספק שאם יונתן ואני היינו נפגשים לפני עשר שנים, אף אחד מאיתנו לא היה מעיף מבט על השני"
מה השתנה לדעתך?
"אני למשל התחתנתי עם האקס שלי כששנינו היינו ילדים. אני הייתי בת 23 והוא היה בן 26. חלק מהדרך צעדנו ביחד, ובאיזה שלב, כל אחד הלך לכיוונים אחרים עד שנפרדנו סופית. עם יונתן מהר מאוד הלכנו יחד לטיפול זוגי, וזאת ההמלצה הכי חמה שלנו. בעיניי, כל תקשורת בין שני אנשים צריכה לפעמים תיווך, וכדאי מאוד, לפחות ברמת התחזוקה, לקחת מדי פעם מתווך".
היה טריגר להחלטה על טיפול הזוגי?
"היו לנו לא מעט קשיים, והיו מספיק פעמים שבהן רבנו ושברנו את הכלים, אבל יחד עם זאת ידענו שיש פה משהו ששווה להילחם עליו. הייתה לנו אינטואיציה מאוד חזקה שהקשר הזה צריך להתקיים, כאילו שאנחנו לא מכירים מהחיים האלה. בנוסף, היינו פרטנרים לצמיחה האחד עבור השנייה".
מה הקושי הגדול שהתגברתם עליו?
יונתן: "הגענו לקשר עם שריטות משל עצמנו, ולתוך זה נכנסו גם קשיי החיים הידועים כמו פרנסה למשל".
טלי: "כשאת מגיעה לקשר עם דרך חיים משל עצמך, אפילו השאלה איך סוגרים את משחת השיניים יכולה להפוך למריבה. כשמישהו נכנס לך לטריטוריה, את לא תמיד יודעת איך להכיל את זה. מהר מאוד אמרתי ליונתן שאנחנו צריכים ללמוד איך לריב בלי להכאיב האחד לשנייה, ויונתן הסכים איתי. את זה יכולנו ללמוד רק בתיווך חיצוני".
יונתן, היו לך קשרים משמעותיים אחרי הגירושים?
"לא ממש. היו לי קשרים מאוד קצרים של חודשיים-שלושה כל אחד. כשפגשתי את טלי זה היה אחרי תהליך ממוקד של שנתיים וחצי של ניסיונות כושלים למצוא זוגיות".
מה השתנה בעצם?
"בשלב כלשהו אמרתי לעצמי שאני מוכרח לעצור ולהסתכל על מה שקורה אצלי בחיים. הבנתי שאני באנרגיה של חיפוש ולא באנרגיה של מציאה. החלטתי לעשות עם עצמי תהליך שנקרא 'הגשמה'".
מה זה אומר?
"חשבתי לעצמי את מי אני רוצה להכיר, והגעתי עם זה עד לפרטים הקטנים ביותר, החל מהגובה שלה ועד לאופי ולתחומי העניין. אחרי שהייתה לי תמונה בראש, הרגשתי שזה כבר קרה, שאני לא צריך להמשיך לחפש כי כבר יש לי את זה, ועכשיו רק נותר שהמציאות תדביק את הפער".
"אני יודע שזה נשמע משוגע", הוא אומר פתאום, "אבל כשנכנסים לפאב אפשר לראות את הגברים שמסובבים את הראש אחרי כל בחורה, ומחפשים עם מי להתחיל. לעומתם, יש את הגבר הזה שיושב בפאב בלי להסתכל על אף אחת והופך למגנט כי יש לו הכי הרבה ביטחון עצמי, שקט ואת האנרגיה הרגועה שלו. הבנתי שזאת האנרגיה שמתאימה לי, ובינתיים חייתי את החיים עם הרבה יותר שקט ורוגע. במקום להתמקד בזוגיות החסרה, האמנתי שהיא כבר כאן.
"על כל קשר שהיה לי מאז אותו הרגע ועד שהכרתי את טלי, הייתי מרגיע את עצמי שאני מתקרב להגשמה שלי, שאני רואה את זה קורה, גם אם זה עדיין לא מספיק מדויק. אחרי שנה הכרתי את טלי. כשפגשתי אותה הייתה לי ידיעה אינטואיטיבית בערך מהרגע הראשון שזה מה שרציתי, אבל לא היו לזה תימוכים לוגיים".

4 צפייה בגלריה
יונתן וטלי
יונתן וטלי
יונתן וטלי. מונוגמיה לא היוותה שאלה
(צילום: אוסף פרטי)

מה סוד הזוגיות שלכם?
"אנחנו מאוד מודעים לשריטות האחד של השנייה, ורואים זה את זו".
טלי: "יונתן הצליח לראות בי דברים שאני לא ראיתי בעצמי. יש מקומות שבהם הפרספקטיבה שהוא נתן לי לגבי עצמי אפשרה לי להתפתח, ולהפך. זאת ממש היכולת לראות האחד את השנייה מכמה נקודות מבט. בנוסף, בגלל ששנינו אנשים מאוד טיפוליים באופיינו, ומאחר שידוע שלטפל בבן הזוג זה מתכון לכישלון, למדנו לעזור ולהתפתח אבל בלי להפוך למטפלים".
מה אתם אוהבים לעשות ביחד?
"לצייר, לאכול, לצאת לטבע, להצגות ולסרטים. כל דבר תרבותי יכול לפתוח לנו עולמות חדשים".
טלי, איך הקשר שלך עם הבת של יונתן היום?
"יש בינינו קשר מצוין. אנחנו נפגשות לפעמים רק שתינו ביחד, ומדברות לא מעט. לעיתים היא משתפת אותי בדברים שהיא לא מספרת אפילו ליונתן או לאמא שלה. יחד עם זאת, אני יודעת היום לזהות מה אני צריכה, ויש פעמים שאני אומרת שאני גם צריכה את השקט שלי. זה לא אומר שהבת של יונתן לא תגיע אלינו, אבל זה אומר שאני אקח יותר מרחב לעצמי".