הפודקאסט תחושת בטן עם מתן חכימי נמצא בקביעות בצמרת דירוגי המצעדים באפליקציות השונות ובספוטיפיי. רוחניות, רפואה אלטרנטיבית והתפתחות אישית הם נושאים חמים בזירת הפודקאסטים ונדמה שחכימי עלה על הגל בזמן הנכון, לפני כשנתיים בשיא ימי הקורונה.
בעבר נשמעו בפודקאסט אמירות ספקניות — ולא אחראיות — לגבי חיסונים ומסכות, אבל בתקווה שזה כבר מאחורינו, הצטרפנו אל הפרק שעוסק בשאלה "איך לדייק את התזונה והבריאות שלי?" עם ליטל סימון, מטפלת ברפואה הודית. אין ספק שיש אנשים רבים שנהנים ומפיקים תועלת מרפואה אלטרנטיבית לסוגיה. אבל דווקא כשמנסים למצוא הסבר הגיוני לטיפולים המוצעים, גולשים במהירות לאזורים של, איך נגדיר, תחושת בטן.
כבר בפתיחה מחלקת סימון את העולם לאנשים אווריריים לעומת אנשים לחים ודחוסים. בכל אחת מהקבוצות רצוי לאכול מזונות שונים, כי אנשים רזים וגבוהים (האווריריים) צריכים לאכול סטייקים ולישון מתחת לשמיכות עבות, ולאנשים שמנים (לחים ודחוסים) כדאי לאכול פריכיות אורז ועדשים יבשים. יש ברשימה גם המלצות מקובלות, בלי קשר לסוג הרפואה: להמעיט באכילת מזון מעובד, ובעיקר להימנע מהאויבים הגדולים לחם לבן וסוכר לבן.
על פניו נראה שרוב העצות לא חדשניות ולא מזיקות, ואם זה מתאים למאזינים, אז למה לא לנסות. הבעיה מתחילה כשהתובנות של חכמי הודו מתנגשות עם המדע העכשווי. וגם כאן, ברוח ספקני הקורונה, סימון מודיעה ש"מאחורי מחקרים מדעיים ורפואה עומדים אינטרסים כלכליים. למה שנקשיב למחקרים האלה?" אבל כעבור דקה מכריזה בשמחה ש"הוכח במחקר על המיקרוביום שלכל אדם מתאימים מזונות שונים".
בפרקים קודמים ראיין חכימי מומחים לאיכות חיים, פילוסופיה, פסיכולוגיה, הורות, מיניות ואפילו את עצמו. הוא קורא לזה "שיח אלטרנטיבי ללא אג'נדות", אבל די ברור שהאג'נדה היא לבקר את הממסד המדעי, הרפואי, החברתי, בשם איזו אמת שנגלית רק לאנשי העולם "האלטרנטיבי".
ואם תהיתם מה סימון מציעה בטיפולים בקליניקה שלה, אז לדבריה היא בודקת למטופלים את הדופק ואת הלשון, והכי חשוב, שואלת אותם איך הם מרגישים. מזל שאין כאן אינטרס כלכלי.
מספר פרקים: 79
אורך פרק: 45-65 דקות
שפה: עברית
הפקה: מתן חכימי
למי מיועד: חובבי רוחניות ואלטרנטיבות
בשורה התחתונה: אשרי המאמין
1 צפייה בגלריה
תחושת בטן
תחושת בטן
תחושת בטן
(צילום מסך)

המלצות האזנה נוספות: החיים כטרנסית בישראל, הקונפליקט הדתי שאינו נגמר וטכנולוגיה למניעת רצח

להיות טרנסג'נדר.ית בישראל | הכותרת ניתוח פרטי שהסתבך הוביל את המדינה בשנות ה-80 להקים ועדה למה שהוגדר ״שינוי מין״. מאז העולם התקדם, אבל במערכת הבריאות הרבה מהסטיגמות נשארו. לרגל חודש הגאווה ריקי כרמי ואדיר ינקו יצאו למסע בעקבות סיפור הקהילה הטרנסית בישראל: החוויה האישית בהליך ההתאמה המגדרית, הקושי מול הרופאים, הטרנסית שהפכה לאחות ומתארת איך זה נראה מבפנים, המאבקים שהצליחו ואלה שעוד לא.
למנוע את הרצח הבא בעזרת טכנולוגיה | ריפרש מיכל סלה נרצחה על ידי בן זוגה בשנת 2019. אחותה לילי בן עמי הקימה לזכרה פורום השואף לאמץ את הסטארט-אפ ניישן בכדי להגיע לאפס נרצחות עד 2030. יובל מן ואושרית גן-אל אירחו אותה בפודקאסט בכדי להבין איך ליישם את החזון השאפתני ולשמוע על שיתוף הפעולה עם ענקיות הטכנולוגיה.
בין מדינה יהודית לדמוקרטית | האמת היא בוויכוח על הזהות היהודית ועל מקום הדת במארג החברתי והחוקי של מדינת ישראל, ד"ר שוקי פרידמן יושב באמצע. אמצע שמחפש דרך לייצר כאן זהות מכילה ומשותפת. אמצע שגם הולך ומאבד קונים. בפרק חדש של "האמת היא" הוא צולל עם עפר שלח אל מעמקי המאבק שמלווה אותנו כבר מימי בן-גוריון - ולא הולך לשום מקום.
הצטרפו לקהילת 'פודקאסט להמונים' בפייסבוק, וכמובן אל תחמיצו את שאר פרקי השבוע של הכותרת