"הגיע הזמן ליצור פריצת דרך בתיאטרון הישראלי, תיאטרון חדש שידבר עם העם היושב בציון, מקריית שמונה ועד אילת", אמר גדי צדקה, מנהל התיאטרון העברי ומנכ"ל תיאטרון הצפון, בריאיון מיוחד שהתקיים היום (ב') במסגרת ועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" בהנחיית רותם ישראל ואביב אלוש. צפו בריאיון.
התיאטרון העברי, שאותו הקים צדקה עם אשתו פנינה ברט, הציב לעצמו מטרה לחבר את אמנות הבמה לכל שדרות העם, ולהנגיש הצגות ומחזות לקהל בכל רחבי מדינת ישראל. "הקמנו תיאטרון חדש בשם התיאטרון העברי, ומופיעים בו מיטב שחקני ישראל: שלמה בראבא, ארז שלם, יסמין לוי", הוא מספר, "אני מת על זה שהקהל מדבר איתנו. ככה זה תיאטרון אמיתי - שייקספירי.
"התיאטרון העברי שיקם את תיאטרון הצפון והחזיר אותו להיות גוף תרבותי ומרכזי במדינת ישראל", הוא מספר. "בכל יום יוצאות מתיאטרון הצפון הסעות לתיאטרון העברי מקריית שמונה ועד אילת. בדרך זאת יצרנו פריצת דרך ומהפכה בתיאטרון הישראלי, כי יש גוף שמדבר עם האנשים, מרגש אותם, מצחיק אותם בנפש ובנשמה".
1 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה גדי צדקה
ועידה ועידת האנשים של המדינה גדי צדקה
גדי צדקה עם רותם ישראל ואביב אלוש, מתוך "ועידת האנשים של המדינה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אביב אלוש לא נשאר אדיש והוסיף בהתרגשות: "איזה כיף זה נשמע התיאטרון העברי - כולם נמצאים מצד אחד של הגדה ואתם מהצד השני. זה בטח משפיע גם על התוכן"; וצדקה השיב: "בהחלט. אנחנו משתדלים לבחור רפרטואר שידבר עם מי שחי במדינה הזאת". כדוגמה מביא צדקה את "איש חסיד היה", הצגה שכתב וערך דן אלמגור. "למה בחרנו להביא אותה? מפני שהיא בעצם מביאה את החוכמה היהודית, החוכמה העברית העמוקה, לכל אדם. הייתה פעם איזושהי תפיסה שיהדות היא רק לחרדים או לחובשי כיפות. לא. יהדות ועבריות היא לכל עם ישראל".
צדקה סיפר על שתי הפקות חדשות שנמצאות בקנה. האחת - "כנר על הגג" בכיכובם של נתן דטנר, סנדרה שדה ושי גבסו; והאחרת - מחזמר על הזמרת אום כולתום, שאותה תגלם הזמרת דיקלה. המחזמר נקרא "אתה החיים שלי", כשם שירה המפורסם של הזמרת המצרייה, "אינתה עומרי". כמו כן, צדקה התייחס להצגה "אור", המהווה מחווה לשושנה דמארי, ואמר כי מדובר ב"אחד מהשלאגרים הגדולים".