אחרי שנה של הפוגה: יום הקולנוע הישראלי חוזר וייערך ביום רביעי, ב-27 באוקטובר. במסגרת האירועים יוקרנו בבתי הקולנוע ברחבי הארץ 32 סרטים ממיטב הקולנוע הישראלי לשנת 2021, חלקם בהקרנות טרום בכורה. מחיר הכרטיסים יעמוד על 10 שקלים בלבד.
2 צפייה בגלריה
מתוך "תמונת הניצחון"
מתוך "תמונת הניצחון"
מתוך "תמונת הניצחון"
(צילום: עמית יסעור)
בין הסרטים המסקרנים שיוקרנו, חלקם בבכורה: "תמונת הניצחון", סרטו החדש של אבי נשר; "זרים מושלמים", סרטו הראשון של ליאור אשכנזי כבמאי, "מחברות שחורות: ויויאן" של שלומי אלקבץ על אחותו רונית אלקבץ; "לשחרר את שולי" של שלישיית מה קשור ובן בכר; "ויהי בוקר" של ערן קולירין, שזכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר; הקומדיות הרומנטיות "עוד סיפור אחד" של גורי אלפי ו"אחד בלב" של טליה לביא; "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג; "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה; סרט האנימציה הייחודי "אגדת חורבן" של גידי דר; "הברך" של נדב לפיד, שזכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן; "ענת גוב: על החיים ועל המוות" של תמר טל ענתי ו"הסירו דאגה מליבכם" של תום שובל.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אחד בלב"
מתוך "אחד בלב"
מתוך "אחד בלב"
(צילום: ירון שרף)
בנוסף, מדי שנה מעניקה התאחדות ענף הקולנוע אות הוקרה ליוצר שראו את סרטו למעלה ממיליון צופים. השנה יוענק אות ההוקרה לחברי שלישיית "מה קשור", כוכבי הסרט "לשחרר את שולי", שביים בן בכר.