ד"ר ערן טל-אור, מנהל חדר המיון בבית החולים פדה פוריה בטבריה, יצא לחופשה בדרום צרפת כדי להתאוורר מהעבודה, אבל נאלץ לעבוד גם בחופשתו: הרופא הישראלי הציל אתמול (ג') חיים של טכנאי צרפתי שבא לתקן את הסירה שבה שט.
קראו עוד:
"אם לא היינו עושים לו החייאה ומייצבים את מצבו, הוא לא היה חי היום", אומר ד"ר טל-אור.
2 צפייה בגלריה
ד"ר ערן טל-אור
ד"ר ערן טל-אור
ד"ר ערן טל-אור בסירה בצרפת. "הצלנו חיים - עכשיו צריך ליהנות"

"פתאום ראיתי שהוא לא זז"

ד"ר טל-אור יצא לשייט תעלות באזור מרסיי שבדרום צרפת לפני ימים אחדים, רגע לפני תחילתו של שבוע הרפואה הדחופה בישראל, עם אשתו טלי, אחות במקצועה, וזוג חברים. "אתמול בבוקר ניסינו להתניע את הסירה ולצאת לדרך, ולא הצלחנו", הוא מספר. "התקשרנו לחברה, והם ניסו לעזור לנו בשלט רחוק, ללא הצלחה. ביקשנו שיבוא טכנאי.
"אחרי חצי שעה הגיע אדם מבוגר יחסית, כבן 70, ואיתו נער צעיר שמשמש כעוזר שלו. האיש המבוגר התכופף לעבר המנוע שבקרקעית הסירה והתחיל לעבוד, ופתאום ראיתי שהוא לא זז, לא מגיב. שאלתי את הנער שהיה איתו מה קרה, והוא לא ידע מה להגיד לי. התברר שהוא איבד את ההכרה, אין לי מושג למה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק. התחלנו לנער אותו, לבצע פעולות החייאה, ובמקביל התקשרנו לשירותי ההצלה.
"הצוות הגיע אחרי רבע שעה, ואנחנו באותו זמן המשכנו לייצב אותו. כשהצוות הגיע, הוצאנו אותו מהסירה, והאיש הובהל באמבולנס לבית חולים".
2 צפייה בגלריה
ד"ר ערן טל-אור
ד"ר ערן טל-אור
מטפלים בטכנאי הסירות. "הוא היה ללא נשימה וללא דופק"
לד"ר טל-אור אין מושג מה מצבו של הטכנאי עכשיו. "אברר בהמשך היום", הוא אומר. "היום אנחנו גם מתכננים להמשיך בשיט, כרגיל. הצלנו חיים - עכשיו צריך ליהנות".