3 צפייה בגלריה
שקד קליין
שקד קליין
שקד קליין בבית החולים
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
שקד קליין, בן ארבע וחצי, שיחק עם אחותו ב"רופאה וחולה" בביתם שבראש העין. במהלך "בדיקה רפואית", האחות הכניסה לפיו צעצוע לקישוטי שיער. "היה לאביזר מעין וו והוא נתקע בפה של שקד", מספרת אימו טפי, "הגענו לבית החולים בהיסטריה, למרבה האירוניה - לרופאים אמיתיים".
שקד הקטן הובהל בדחיפות לחדר הניתוח להוצאת הצעצוע מגופו, וחייו ניצלו. האם מוסיפה: "אנחנו מודים לצוות הרפואי וקוראים לכל ההורים להיות זהירים, לא להסיר את העיניים מהילדים. בשנייה אחת, משחק תמים יכול להפוך לחלום בלהות".
קראו עוד:
3 צפייה בגלריה
שקד קליין
שקד קליין
ציוד "הבדיקה" - הצעצוע שנתקע בפיו של שקד
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
3 צפייה בגלריה
שקד קליין
שקד קליין
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
ד"ר מירב סוקולוב, רופאה בכירה ביחידה לאף אוזן גרון במרכז שניידר לרפואת ילדים - שאליו הגיעה משפחת קליין, סיפרה על שאירע: "שקד הגיע לחדר הניתוח במצב מסכן חיים, כשצעצוע תקוע לו בחלל הלוע. האתגר הטיפולי היה גדול במיוחד היות שהוא לא יכול היה לפתוח את הפה, ובעצם קשה היה לדעת לאיזה עומק הגיע הצעצוע. מאותה הסיבה, אי אפשר היה גם להנשים אותו דרך הפה, מה שדרש התערבות מיוחדת של המרדימה ד"ר שינקין. שקד אכן הורדם ועבר הליך מורכב שבסיומו הצלחנו להוציא את הצעצוע מהפה.
"במצב שבו הגיע שקד יש סכנות חמורות, בהן קריעה של החך, פגיעה בכלי דם גדולים בצוואר, ושאיפה של הגוף הזר או בליעתו", מוסיפה ד"ר סוקולוב, "אני והצוות הרפואי בחדר הניתוח הבנו שעלינו לפעול בדחיפות ובזהירות גבוהה על מנת לחלץ את הגוף הזר מפיו של שקד, מבלי לגרום לנזק. אנחנו שמחים שהמקרה הסתיים בשלום, ומבקשים להתריע בפני הורים על הסכנות הגדולות הטמונות במשחקים שבבית".