שופרסל הודיעה לספקים על התייקרות עמלת מרכז לוגיסטי בכ-1.5% בעוד כשבועיים, והשאלה הגדולה היא האם הספקים יגלגלו זאת אלינו הצרכנים? מדובר בשירותי סדרנות והפצה שהרשת מספקת לספקים שלה (יצרנים ויבואנים של מוצרי מזון, ניקיון הבית וניקיון אישי). הסיבה: עלייה בעלויות השינוע.
ברשתות אחרות הספקים עושים הפצה וסדרנות לעצמם, ולכן אם יש התייקרות בשינוע היא אצלן בלבד. בשופרסל הרשת לכאורה נושאת עמם בנטל. יחד עם זאת, זה גם נותן לה יותר שליטה בספק והיא תוציא ספקים מהסניפים אם יסרבו להתייקרות. יש לציין כי הרשת כבר הוציאה מספר ספקים קטנים מסניפיה. כעת היא הודיעה לספקים חד משמעית שאם ימשיכו לספק לרשת היא תראה בכך ראייה שהסכימו להעלאה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
נטען כי העמלה משתנה מספק לספק והיא פחות מ-10% לרוב. אחוז ההתייקרות מחושב לפי הגידול בעלויות לכל ספק בנפרד עבור השירות שהוא מקבל מהרשת. כן נטען כי הרשת לא ייקרה עמלות כארבע שנים, ושכעת היא נאלצת לעשות כן בשל "עלייה משמעותית בתשומות", לרבות שינוע ואחסון, ובפרט לנוכח התייקרות הדלק ב-26%. המהלך קורה רגע אחרי שהמנכ"ל לשעבר של שופרסל איציק אברכהן חזר לחברה כיו"ר.
"שופרסל הוציאה ספקים קטנים, מייקרת בהדרגה את מוצרי המותג הפרטי שלה ודוחקת אותנו לקיר כי יהיה לנו קשה מאוד לא למכור ברשת הכי גדולה בישראל", מסביר אחד הספקים. "יחד עם זאת, כולנו העלינו או נעלה מחירים לצרכנים כי אין ברירה. אחרת לא נהיה. עלויות הלוגיסטיקה וחומרי הגלם אכן עלו. זאת לא גחמה. יש לנו ובטח גם לשופרסל התייקרויות בכל דבר אפשרי".
בשופרסל סירבו להגיב לידיעה.